شناسهٔ خبر: 20963985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش شمار تلفات سیل در شمال هند

تاکنون بیش از 700 نفر بر اثر سیل و رانش زمین در هند جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، در 24 ساعت گذشته 51 نفردر ایالت «بیهار» هند بر اثر سیل جان باختند. شمار تلفات سیل در این ایالت طی ده روز گذشته به 253 نفر رسید. 

ایالت «بیهار» هند 119 میلیون نفر جمعیت داردو در حاضر اکنون بیش از ده درصد جمعیت این ایالت  یعنی 12 میلیون و پانصد هزار نفر در 20  ناحیه، تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند.

سازمان مدیریت بلایای طبیعی هن با امدادرسانی، 700 هزار نفر از سیل زدگان را به مناطق حفاظت شده منتقل کرده است.

در1358 اردوگاه موقت هم بیش از 420 هزار سیل زده اسکان داده شده ا ند. دولت ایالتی بیش از 2500 آشپزخانه موقت احداث کرده است و غذای گرم برای نیم میلیون سیل زده در این مکان ها پخته می شود.

 51 تیم امداد و نجات متشکل از امدادگران و نیروهای نظامی در مناطق سیل زده مستقر شده اند.برخی از مناطق در محاصره آب قرار گرفته اند بیش از 2200 امدادگر با 280 قایق در این مناطق به سیل زدگان کمک می کنند.تعدادی از ساختمانها نیز در مناطق سیل زده تخریب شده اند.سیل حرکت قطارها را هم در این ایالت با مشکل مواجه کرده است.

همچنین سیل در ایالت «آسام »2 میلیون و 500 هزار نفر را در 15 ناحیه تحت تاثیر قرار داده است و تاکنون  151 نفر براثر سیل در این ایالت کشته شده اند.در ایالت «اوتار پرادش» نیز براثر سیل تاکنون 69 نفر جان باختند و 2 میلیون نفر در 24 ناحیه تحت تاثیر قرار دارند.

باران های موسمی موسوم به «مانسون» همه ساله در  ماههای تیر، مرداد و شهریور خسارت های زیاد مالی و جانی در مناطق مختلف هندبر جای می گذارد.80 درصد بارندگی های هند در این فصل رخ می دهد.

  تاکنون بیش از 700 نفر بر اثر سیل و رانش زمین در هند جان خود را از دست دادند. 

نظر شما