شناسهٔ خبر: 20960497 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمشیرباز ارومیه ای قهرمان مسابقات جایزه بزرگ کشوری در رشته فلوره دختران شد

صاحب‌خبر -

شهریار نوبخت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات در 2 بخش اپه و فلوره از روز یکشنبه 29 مرداد سال جاری به مدت 2 روز با حضور بیش از 300 شمشیر باز از تمامی استان های کشور در رده سنی آزاد در سالن کلاهدوز تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: الهه قهرمانی شمشیرباز و ملی پوش فلوریست هیات شمشیربازی آذربیجان غربی توانست با غلبه بر تمام حریفان خود، طلای مسابقات جایزه بزرگ کشور در اسلحه فلوره را بر گردن آویزد.
وی اضافه کرد: همچنین این بازیکن در آخرین رده بندی فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است .
به گزارش ایرنا همچنین ' سکینه نوری ' شمشیر باز اسلحه اپه ارومیه مقام نائب قهرمانی مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ کشور را به دست آورده بود.
در خرداد سال 96 شمسی طاهر عاشوری و سکینه نوری در اسلحه اپه در لیست عضویت تیم ملی قرار گرفتند و همچنین در اسلحه فلوره نیز خانم الهه قهرمانی از آذربایجان غربی به عنوان شمشیر باز تراز اول کشور در لیست تیم ملی قرار گرفت.
آبان ماه سال 95 طاهر عاشوری اپه ایست ملی پوش ارومیه ای بر سکوی قهرمانی مسابقات شمشیربازی ایران ایستاد.
در بخش تیمی اسلحه اپه نیز تیم آذربایجان غربی متشکل از طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سعید رمضانی و رضا محمودپور به مربیگری مهدی فرجی موفق به کسب مقام سوم و کاپ برنزی شد، در جریان این رقابت ها نیز تیم شمشیربازی اسلحه فلوره آذربایجان غربی بر سکوی سوم جای گرفت.
اواسط آبان ماه سال 95 نیز تیم شمشیربازی بانوان اپه ایست آذربایجان غربی با ایستادن بر سکوی سوم مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور کاپ برنز را بالای سر بردند.
در سال 95 نیز هادی رضوی نیا و حسین شجاع زاده و الهه قهرمانی فلوریست های استان در اردوی آمادگی تیم های ملی دختران و پسران به میزبانی یزد حضور داشتند.
هیات شمشیربازی یکی از هیات های فعال و موفق آذربایجان غربی است که با تاسیس خانه شمشیربازی در محل ورزشگاه تختی ارومیه فعالیت چشمگیری در راستای جذب و تربیت علاقه مندان این رشته دارد.
این هیات فعالیت خود را از سال 82 در استان آغاز کرده و حضور قهرمانانی همچون طاهر عاشوری، حجت حکیمیان، سکینه نوری، الهه قهرمانی، رضا محمودپور و علی رمضانی در ترکیب تیم های ملی و کسب مدال های متعدد کشوری، بین المللی و آسیایی از موفقیت های ورزشکاران ملی پوش این هیات نوپا است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*

نظر شما