شناسهٔ خبر: 20960070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهید «محسن حججی» تربیت یافته مکتب حسینی است

خبرگزاری شبستان: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید محسن حججی تربیت قرآنی یافت که جامعه ای با شهادتش به حرکت در آمد، گفت: شهید حججی تربیت یافته مکتب حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام غلامرضا تسخیری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز (30مرداد) در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محسن حججی در مصلی نماز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: امروز این حضور باشکوه نشان از این دارد که مردم همچنان ادامه دهنده راه شهدا هستند.

 

وی با بیان اینکه شهید همچون شمع می‌سود و نوارنیت می‌بخشد، افزود: شهید حیات بخش، راهنما، شاخص، تعیین کننده مسیر و ناجی است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه حضرت محمد (صلی‌الله علیه‌ و آله و سلم)، امام حسین (علیه‌السلام) را به صورت خاص مصباح الهدی معرفی می‌کند، گفت: خون پاک امام حسین (علیه‌السلام) همچون کشتی نجاتی است که در این دنیای پرتلاطم و طوفان زده نجات بخش و نجات دهنده بشریت است.

 

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که شهدا همچون آیه‌های قرآن مقدس هستند، تصریح کرد: خداوند فرموده دیه شهید را خودم می‌دهم و در بهشت به شهید آنچنان میدان گسترده‌ای عنایت می‌کند که هرجا می‌خواهد سفر کند.

 

وی با بیان اینکه عالم برزخ عالم شفاعت نیست ولی عالم قیامت عالم شفاعت است، خاطرنشان کرد: تنها کسی که در عالم برزخ شفاعت می کند شهید است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مقام شهادت به قدری بلندمرتبه است که امام علی(علیه‌السلام) برای رسیدن به آن محزون می‌شد، اظهار داشت: انسان در راه خدا اگر کشته شود، حیات پیدا می‌کند و حیات بخش می‌شود.

 

حجت‌الاسلام تسخیری با اشاره به اینکه عشق و دلدادگی شهید محسن حججی به خدا، سبب این شد که محبتش در دل هزاران بیگانه و آشنا بیفتد، افزود: معامله شهید یک معامله استثنایی است.

 

وی با بیان اینکه جامعه ما یک جامعه شهیدپرور است، گفت: دشمن برای ثانیه ثانیه زندگی ما مسلمانان و به خصوص ایرانیان در حال برنامه ریزی است نتا مردم را از نظام، رهبری و انقلاب دور کند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: در این شرایط حسین قمی افتخار استان گیلان چنان می‌درخشد که فرمانده دلیر جبهه مقاومت به نیابت در این استان حضور پیدا می‌کند که ایکاش چندتن از فرماندهان کشته می شدند اما حسین پور زنده می‌ماند.

 

حجت‌الاسلام تسخیری با بیان اینکه شهید محسن حججی تربیت قرآنی یافت که جامعه ای با شهادتش به حرکت در آمد، خاطرنشان کرد: شهید حججی تربیت یافته مکتب حسینی است.

 

در ادامه مراسم کربلایی مهدی اخوان به نوحه خوانی و مداحی پرداخت.

نظر شما