شناسهٔ خبر: 20958520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استقبال گرم و با شکوه مردم خاش از2 شهید گمنام

زاهدان - ایرنا - مردم شیعه و سنی شهرستان خاش سیستان و بلوچستان امروز /دوشنبه/ از 2 شهید گمنام و کبوتران سبک بال دوران دفاع مقدس استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا امامان جمعه و جماعات، مسئولان، سران قبائل و طوایف و بزرگان و ریش سفیدان، اعضای شوراها، بسیجیان و اقشار مختلف مردم خاش از شهیدان گمنام استقبال و یاد شهدا را گرامی داشتند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان برای دومین بار افتخار میزبان از 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس را دارد.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی بیان کرد: همچنین پارسال 2 شهید گمنام در شهر نوک آباد خاش بر دستان مردم شهید پرور این منطقه تشییع و خاکسپاری شدند.
وی ادامه داد: امروز نیز2 شهید گمنام دیگر بر دستان مردم شهید پرور خاش در شهر نوک آباد تشییع و فردا در کوی سازمانی امام حسن مجتبی(ع) ارتش با حضور پرشور و گسترده مردم خاکسپاری می شوند.
وی افزود: یادواره شهدای شهرستان خاش امشب در برنامه ای باشکوه همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) با محوریت بزرگداشت شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار می شود.
وی بیان کرد: خانواده شهیدان رنج از دست دادن فرزندان دلبند خود را تحمل می کنند ولی برای ما سخت است که شهیدان در گمنامی بمانند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش گفت: پاسداشت مقام شهیدان و قرار گرفتن در پیشگاه شهدا سبب می شود که یاد و نام آنان زنده بماند.
امام جمعه شهرستان خاش در مراسم یادواره شهدای نوک آباد گفت: برای دومین بار این منطقه معطر به شمیم شهدای گمنام شد که این امر نشان می ‌دهد مردم این شهرستان قدردان رشادت های رزمندگان اسلام هستند.
حجت الاسلام غلامرضا دهقان ادامه داد: شهیدان گمنام، شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم جان خود را در راه اسلام، انقلاب و ارزشهای اسلام مخلصانه فدا کردند تا ابهت و عظمت کشورمان حفظ شود.
وی برگزاری یادواره های شهدا و کمک به حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دارای اهمیت خواند.
وی بر ضرورت خیرخواهی و خدمت شایسته به مردم و مسئولیت پذیری و اجرای دستورات پروردگار متعال در روی زمین تاکید کرد.
فرماندار خاش نیز در این آیین گفت: شهیدان راه اسلام، انقلاب اسلامی و پاسداران از وطن را انتخاب کردند و در این مسیر به سعادتمندی رسیدند.
محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: از خود گذشتگی شهدا به ما این نکته را یادآور می شود که باید در سخت ترین شرایط مقابل ظلم و تجاوز ظالمان ایستادگی کرد.
وی بیان کرد: وجود 46 هزار شهید دانش آموز و همین میزان شهید ارتش و دیگر شهیدان این را نشان می دهد که برای دفاع از اسلام و هویت کشور همه اقشار جامعه سهم خود را ادا کرده اند.
وی با گرامیداشت مقام شهیدان اسلام از جمله شهیدان عشوری، حججی و غیره بیان کرد: مردم ایران قدردان قهرمانان ملی و پاسداران وطن هستند.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: پیکر پاک این شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس نظیر زبیدات، مجنون، بدر، کربلای چهار، والفجر یک و خیبر شناسایی شده است.
سرهنگ پاسدار حمزه دهقان اظهار داشت: این شهدای گمنام دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام محمد تقی(ع) در 10 نقطه استان شامل پنج شهرستان زابل، زاهدان، هیرمند، خاش و دلگان از 30 مرداد تا یکم شهریور ماه خاکسپاری می شوند.
وی افزود: از مجموع این شهدا چهار شهید در زاهدان در تیپ رزمی نزاجا، شهرک سپاه، شهرک جهاد و حسینیه عاشقان ثارالله، سه شهید در بخش نصرت آباد زاهدان، 2 شهید در شهرک نزاجا و مرکز آموزش 08 خاش، 2 شهید در شهر بنجار زابل، سه شهید در جلگه چاه هاشم دلگان و یک شهید نیز در بخش قرقری شهرستان هیرمند تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
وی افزود: با تشییع 15 شهید گمنام جدید در سیستان و بلوچستان، این استان مفتخر به میزبانی 107 شهید گمنام در 46 نقطه می شود.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

نظر شما