شناسهٔ خبر: 20956162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

بخش خصوصی را بازی بدهید بازی ندهید

صاحب‌خبر -

اتاق ایران – در بیست و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که دیروز برگزار شد با روز رای گیری درباره کابینه دولت دوازدهم مصادف بود، و به همین جهت رییس اتاق بازرگانی ایران نگاهی به اهداف و برنامه های محقق نشده کشور در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی داشت.
به باور وی، زمان آن رسیده که نگاه های جزیره ای به مشکلات کنار گذاشته شود و دلایل ریشه ای مشکلات شناخته و برطرف شود.
شافعی گفت: ما در کشور با چندین پدیده متناقض روبه رو هستیم. دایم از کوچک شدن دولت در اقتصاد صحبت می کنیم، اما با گذشت زمان پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون هر ساله شاهد بزرگ تر شدن و افزایش سهم دولت در اقتصادی بوده ایم.
وی اضافه کرد: از جمله مشکلات اساسی و مهم کشور، می توان به اشتغال جوانان، ترازنامه بانک ها، بدهی دولت، رکود در واحدهای تولیدی، بحران محیط زیست، بحران آب، عدم شفافیت در اقتصاد و فسادهای گسترده پرداخت و امروز دیگر نگاه مجزا و جزیره ای به این مشکلات نمی تواند راه چاره باشد. 
به گفته او بخش خصوصی خواستار وزرایی است که هوشمندانه عمل کنند و در عرصه تصمیم گیری با حفظ منافع بلندمدت، دولت را چابک، سبک و کم هزینه کنند. رییس اتاق ایران گفت: معتقدیم زمان آن رسیده تا به بخش خصوصی و کارآفرینان واقعی جامعه و دانشگاهیان مستقل، فرصت های لازم برای ارایه طریق در مناسبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی داده شود.
وی افزود: درخواست ما از وزرای اقتصادی این است که جایگاه واقعی بخش خصوصی و کارآفرینان اقتصادی و تولیدی در جامعه دیده شود. چه معنایی دارد که مدام در مناسبت های مختلف از بخش خصوصی نام برده شود و خواستار پشتوانه و تجربه آنها باشیم و از سوی دیگر در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها و حتی کنترل ها، حقی برای آنها قایل نباشیم؟

نظر شما