شناسهٔ خبر: 20947586 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورزش جهان

صاحب‌خبر -

سیتی با ۳۰۰ میلیون یورو
برای خرید مسی دست به کار شد
باشگاه منچسترسیتی برای پرداخت مبلغ فسخ قرارداد لیونل مسی ۳۰۰ میلیون یورو کنار گذاشته است.
پس از اینکه نیمار با 222 میلیون یورو راهی پاری‌سن‌ژرمن شد، باشگاه بارسلونا با بحران جدی روبه‌رو شده است.جانشین ستاره برزیلی هنوز خریده نشده و با مصدومیت سوارس و اینیستا عملا مسی تنها شده است.طبق گزارش یاهو فرانسه، باشگاه منچسترسیتی قصد دارد از این بحران استفاده کرده و مبلغ فسخ قرارداد «لیونل مسی» را پرداخت کند. شیخ منصور مبلغ 300 میلیون یورو برای انتقال سوپراستار آرژانتینی کنار گذاشته تا به مانند ناصر الخلیفی بتواند ستاره دیگر بارسلونا را خریداری کند.
کاستا پیشنهاد نجومی چینی‌ها را رد کرد
یک نشریه انگلیسی از رد شدن پیشنهاد باشگاه‌های چینی توسط مهاجم اسپانیایی آبی‌پوشان لندن خبر داد.
 نشریه سان انگلیس مدعی شده است که دیه‌گو کاستا پیشنهاد هنگفتی که از دو باشگاه شانگهای اس‌آی‌پی‌جی و تیانجین کوانجیان چین داشته را رد کرده و حالا به بازگشت به تیم سابقش نزدیک‌تر شده است.دو باشگاه چینی به کاستا پیشنهاد داده بودند که تا پایان فصل جاری سوپرلیگ چین یعنی تا ماه نوامبر به صورت قرضی برای آنها بازی کند و به ازای آن 3 میلیون پوند به چلسی بپردازند و هفته‌ای 285 هزار پوند به خود او حقوق بدهند که این رقم 100 هزار پوند بیشتر از حقوق فعلی او در استمفوردبریج است. همچنین، این دو تیم به چلسی وعده داده بودند که اگر کاستا به این تیم‌ها برای فتح سوپرلیگ چین کمک کند، 10 میلیون پوند پاداش دریافت خواهد کرد.با تمام اینها مهاجم اسپانیایی آبی‌های لندن پیشنهاد بازی در چین را رد کرده است و تمام تمرکز و تلاشش برای بازگشت به اتلتیکو مادرید قرار دارد. با وجود اینکه رفتن به چین هم به خود کاستا هم به چلسی منفعت مالی بزرگی می‌رساند و به او کمک می‌کرد که تا ماه ژانویه و پایان محرومیت اتلتیکو مادرید از خرید بازیکن، آمادگی‌اش را حفظ کند، او ترجیح داده است که به خاور دور سفر نکند.
بازیکنی که قرار است جای ژاوی را در بارسلونا بگیرد
بارسلونا سخت در تلاش است که جایگزین ژاوی را از نیس جذب کند و برای در اختیار گرفتن این بازیکن حاضر است ۴۰ میلیون یورو پرداخت کند.
بارسلونا بعد از جدایی ژاوی هرناندز افت محسوسی در خط میانی خود داشت و با وجود جذب بازیکنان بزرگ و گران قیمت جای خالی ژاوی همچنان در جمع آبی‌ اناری‌ها محسوس است.بارسلونا قصد دارد جایگزین شایسته‌ای برای ژاوی انتخاب کند و هافبک ساحل عاجی نیس گزینه مورد علاقه تیم بزرگ ایالت کاتالونیا است. میشل سری در فصلی که گذشت، عملکرد خیره‌کننده‌ای در نیس داشت و توانست توجه چند تیم بزرگ اروپایی را به خود جلب کند. او لقب ژاوی فوتبال آفریقا را یدک می‌کشد و خود ژاوی هم در اظهار نظری تاکید کرد که از عملکرد این بازیکن شگفت زده شده است و دوست دارد که او را در بارسلونا ببیند.سری تنها با یک میلیون یورو به نیس پیوست و سابقه بازی کردن در پورتو را در کارنامه دارد. باشگاه نیس برای فروش این ستاره خط میانی خود به بارسلونا ۴۰ میلیون یورو می‌خواهد و آبی‌اناری‌ها سخت در تلاشند که این بازیکن را جذب کنند به این امید که مشکلات خط میانی این تیم بعد از جدایی ژاوی بر طرف شود.بارسلونا از نبود یک هافبک بازی‌ساز رنج می‌برد چرا که اینیستا دو، سه فصل است که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و آسیب‌دیدگی‌های زیاد باعث شده تا او نتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. بارسلونا می‌تواند با مثلث بوسکتس، سری و پائولینیو به روزهای خوب خود برگردد و باید دید که آیا آنها می‌توانند سری را جذب کنند یا نه.این بازیکن دوست دارد که راهی بارسلونا شود. با این حال تاکید کرده که هنوز با این تیم به توافق نرسیده است.
جرارد: اوزیل برای آرسنال کم فروشی می‌کند
استیون جرارد با حمله به مسوت اوزیل او را به کم فروشی در ترکیب آرسنال متهم کرد. آرسنال در هفته دوم لیگ برتر در دیداری خارج از خانه با یک گل به استوک سیتی باخت و ۳ امتیازی باقی ماند. در این دیدار مسوت اوزیل عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست تاثیر بالایی در تیمش داشته باشد.استیون جرارد با انتقاد از این بازیکن گفت:‌ مسئله اوزیل خیلی واضح است. او بازیکن بااستعدادی است و وقتی روز خوبی داشته باشد می‌تواند کاملا بازی را به نفع تیم خود دربیاورد ولی او در این دیدار کم فروشی کرد و بازی همیشگی خودش را نشان نداد. او در ابتدای فصل است و نباید تنبلی کند و نباید فوتبال بی‌تفاوتی را ارئه کند. اوزیل باید بداند که بازیکنی در سطح جهانی است. او باید به خود بیاید. آرسنال به او نیاز دارد و هواداران نیاز دارند که بهترین بازی‌ها را از ستاره تیم‌شان ببینند.مسوت اوزیل فصل قبل هم بازی‌های ضعیفی از خود نشان داد تا با اعتراض کارشناسان فوتبال انگلیسی مواجه شود.
مورینیو: فعلا جدول لیگ مهم نیست
سرمربی منچستریونایتد به تمجید از عملکرد بازیکنانش برای کسب دومین برد پر گل خود پرداخت.منچستریونایتد برای دومین هفته‌ پیاپی توانست با چهار گل حریفش را شکست دهد و در صدر جدول لیگ برتر انگلیس قرار گیرد.ژوزه مورینیو، سرمربی منچستریونایتد بعد از پیروزی ارزشمند تیمش در این مسابقه، گفت‌: خوب و حساب شده برابر حریف بازی کردیم در هر دو نیمه تیم برتر زمین بودیم. از فرصت‌های به وجود آمده بهترین استفاده را کردیم و توانستیم چهار گل به حریف بزنیم. البته سال گذشته هم شش امتیاز کسب کردیم ولی در پایان فصل در رده ششم قرار گرفتیم. فعلا جدول لیگ برتر چندان اهمیتی ندارد و چیزی که مهم است ثبات و ادامه‌ روند رو به رشدی است که تیم دارد.ژوزه مورینیو در پاسخ به این سؤال که نمی‌ترسد پوگبا با کارت قرمز جریمه شود، گفت‌: نه. در واقع ترسی از این بابت ندارم. هر چند که کارت زرد اول او از نظر من بی‌مورد بود اما بازیکنانی در اختیار داریم که می‌توانند به خوبی جای خالی هر کسی را در زمین پر کنند. فوتبالی که ما در حال‌ حاضر انجام می‌دهیم بیشتر بر پایه نظم و هماهنگی بین خطوط است و من امیدوارم که در بازی‌های آینده هم‌چنین عملکردی را داشته باشیم.
اینیستا: فکر نمی‌کردم بارسلونا به این روز بیفتد
کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا اعتراف کرد هنوز در مورد اینکه آیا می‌‌خواهد به دوران بازیگری‌اش در این تیم ادامه دهد یا نه، تردید دارد. بارسلونا شاید تابستان امسال توانست نظر لیونل مسی را برای تمدید قراردادش جلب کند اما آینده یکی دیگر از ستاره‌های نمادینش هنوز نامشخص است. این ستاره آندرس اینیستا است که اعتراف کرد هنوز در مورد اینکه آیا می‌خواهد قراردادش را با کاتالان‌ها تمدید کند یا نه مردد است.اینیستا که قراردادش در پایان فصل جاری منقضی می‌شود، به نشریه پاییس اسپانیا گفت: حقیقت این است که من هنوز قراردادم را تمدید نکرده‌ام. من این روزها چیزهایی را دارم در بارسلونا تجربه می‌کنم که پیش از این با آنها بیگانه بودم، اما فکر می‌کنم که این‌ها طبیعی هستند. وضعیتی فعلی بارسلونا به گونه‌ای است که تا 3 سال پیش مطمئناً هرگز نمی‌توانستم تصورش کنم. بگذارید این‌طور بگویم که من دارم به آینده‌ام فکر می‌کنم، در حالی که قبلاً این کار را نمی‌کردم.اینیستا در ادامه فاش کرد که با لوئیس انریکه، سرمربی پیشین بارسلونا اختلافاتی داشته است و از اینکه به اندازه کافی مورد اعتماد وی واقع نمی‌شد ابراز نارضایتی کرد.

نظر شما