شناسهٔ خبر: 20941815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​موفقیت‌های ۲۴ ساعت گذشته حزب‌الله و ارتش سوریه در مرز لبنان

ارتش سوریه و مقاومت لبنان با گذشت ۲۴ ساعت از عملیات خود علیه داعش در قلمون غربی موفق شدند ۸۷ کیلومتر مربع را آزاد کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، با گذشت 24 ساعت از عملیات مقاومت لبنان و ارتش سوریه علیه تروریست‌های داعش حدود 87 کیلومتر مربع از کل مساحت اشغال شده توسط داعش (155 کیلومتر) در قلمون غربی آزاد شد.
 
بر اساس گزارش بخش رسانه‌ای «الاعلام الحربی»، نیروهای مقاومت و ارتش وسوریه با پشتیبانی توپخانه و موشکی، از سه جهت به سمت مواضع تروریست‌ها پیشروی داشتند.
 
این درگیری‌ها منجر به کشته شدن و مجروحیت دهها تن از عناصر داعش شد و تعدادی از آنها در گذرگاه «الزمرانی» در ارتفاعات «الجراجیر» خود را تسلیم کردند که بارزترینشان «احمد وحید العبد» از امیران شرعی داعش بود.
 
سه گذرگاه مهم  الزمرانی، ابوحدیج و ضهر علی نیز تحت کنترل مقاومت درآمد.
 
نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در محور شمالی موفق شدند کنترل چندین نقطه از جمله «حرف مکباش، تل مصیده، وادی الحمرا، خربه‌الحمرا الفوقا و التحتا، قلعه ابوالحمام، شعبه بیت ابومرعی، حرف وادی فاره، رأس شعبه المغاره، قرنه الشمس، دوار خنجر، شعبه السوقی و وادی دوار خنجر» را در دست گیرند.
 
اما در محور شرقی و خصوصا در ارتفاعات «البریج» ارتش سوریه و نیروهای مقاومت کنترل «جبل الموصل» را که بسیار استراتژیک است در دست گرفتند و علاوه بر آن بر «ضهر شعاب الحصن»، السماقیات والعرقوب، خربه اسطنبول، حقاب الرواشنه، سهلات درویش، سهله سیسیان» نیز مسلط شدند.
 
در محور جنوبی نیز نیروهای مقاومت و ارتش لبنان و سوریه «قرنه الشلوف، شعب المحبس، شعبه المغاره، حرف وادی الدب و شعبه یونس را بازپس گرفتند.

نظر شما