شناسهٔ خبر: 20939479 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سردار سلیمانی:

اینکه مدام بگوییم او بی حجاب و این باحجاب است یا اصلاح طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟

خبرگزاری شبستان: فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه مساجد یک قرارگاه هستند، گفت: مساجد هم مدافع فرهنگی و هم ایثارگر برای دفاع از مظلوم تربیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد که صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به  شهادت شهید محسن حججی به دست تروریست‌های داعش، گفت: این شهید بزرگوار تربیت یافته مسجد بود و  همه دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد است.

 

وی افزود: مسجد، حیات دینی و سیاسی و اجتماعی عالم اسلامی است، ما در عالم اسلام با سه نوع مسجد و ثمرههای آن روبرو هستیم که این مساجد در کشور ما هم وجود دارند، یکی از آنها، مسجدی است که آگاه سازی و تربیت کرده و در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع می‌کند و در حال مقابله با تهاجم فرهنگی است که وسیع‌تر و ناپیداتر از گذشته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این مسجد هم مدافع فرهنگی تربیت می کند و هم ایثارگر و فداکار برای دفاع از مظلوم است، اظهار کرد: این کار در دولت و پارلمان و وزارتخانه ها عملی نیست و در مساجد صورت می‌گیرد.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه یک مسجد دیگر، بذر بی‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را در جامعه می‌کارد که در کشور ما و شهر تهران هم وجود دارد، گفت: این مساجد هم در میان شیعیان است هم اهل سنت. مسجد دیگر که وظیفه اش انفجار ماشین اسلام است، مسجدی است که ائمه تکفیری بر آن سوارند و ثمره‌اش داعش و جبهه‌النصره است.

 

وی اظهار کرد: ما امروز با دو خطر مواجهیم، یک خطر داخلی که فتنه مذهبی است و دیگری خطر خارجی که تهاجم علیه جهان اسلام است. در اردن و مصر مساجد زیادی وجود دارد اما بی‌خبر و بی‌تفاوت نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هستند. الازهری که الان وجود دارد، الازهر حکومتی است و ای کاش نبود تا نبینیم نسبت به جنایات غزه بی تفاوت باشد.

 

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به خدمات امام خمینی(ره) در جهان اسلام گفت: خدمات امام(ره) قابل مقایسه با هیچکدام از مراجع و مراکز نیست و امروز مقام معظم رهبری با تمام توان از آن دفاع می‌کند.

 

 وی با طرح این سوال که چه کسی امروز مسئول رشد الحاد و لاابالی‌گری در کشور است؟ آیا همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟، گفت: وقتی من را مسئول حفظ یک پل می‌گذارند، باید بدانم که وظیفه‌ام فقط حفظ همین پل نیست بلکه این پل یک محیطی دارد، اگر آن محیط سقوط کرد، پل هم سقوط  می کند.


 

سلیمانی با اشاره به اینکه مسجد مانند یک قرارگاه است، اظهار کرد: مسجد بر تمام جامعه اثر می‌گذارد نه فقط بر محیط خود، اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته‌ایم. کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است. وقتی یک برادر چند شغله و خسته را امام جماعت یک مسجد کنیم، این فرد چطور می‌خواهد محیط مسجد را حفظ کند؟

 

وی اظهار کرد: اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی حجاب و این باحجاب است یا اصلاح طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟ اینا همه مردم ما هستند. آیا همه بچه های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شما است. اینکه بگوییم من هستم و بچه های حزب اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی حجاب را با هم جذب کند.

 

وی با اشاره به شهادت شهید حججی گفت: ما خیلی شهید داریم که برخی هم ذبح شده اند اما خداوند گاهی برای عظمت دادن به یک موضوعی، یک حادثه می‌آفریند و شهید حججی، برای عظمت دادن به همه بزرگی‌های مدافعان حرم بود.
 

سلیمانی با بیان اینکه ما وقتی وارد عراق شدیم، بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قایل نشدیم و دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم، اظهار کرد: ما دنبال مطالبات ارزی هم نبوده و نیستیم.ما بخاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم بلکه اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم.



وی گفت: قدرت داعش از قدرت مغول که کشور ما را تاراج کرد خیلی بزرگتر بود، اینها گروهی هستند که روزی صد انتحاری به میدان می‌فرستند، ایران هیچوقت بحران ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست چون اصالت دارد و امروز منشا ثبات شده است.

 

بنا بر این گزارش؛ در این مراسم جمعی از مسئولان از جمله علی عسگری؛ رییس سازمان صدا و سیما و حجج اسلام محمدجواد حاج علی اکبری؛ رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد و حمیدرضا ارباب سلیمانی؛ دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حضور داشتند.

 

 

نظر شما