شناسهٔ خبر: 20936560 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت کمانداران ایرانی در مرحله مقدماتی بازی های یونیورسیاد دانشجویی جهان

تایپه - ایرنا - رقابت دانشجویان کماندار ایرانی در دور مقدماتی بازی های یونیورساد دانشجویی جهان در چین تایپه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

در روز نخست این بازی ها، رقابت‌های تیمی و انفرادی تیرو کمان کامپوند برگزار شد و در بخش انفرادی یاسر عمویی یازدهم، میلاد رشیدی شانزدهم و امید طاهری نوزدهم شدند. در تیمی مردان نیز ایران در مرحله مقدماتی در رده پنجم قرار گرفت.
در کامپوند زنان فرشته قربانی بهترین عملکرد را داشت و هشتم شد. افسانه شفیعی و شیوا بختیاری نیز به ترتیب در رده های 37 و 52 قرار گرفتند. در بخش تیمی زنان نیز ایران نهم شد.
در ادامه مسابقات کمانداران ایران در بخش حذفی مسابقه می‌دهند.
در ادامه نخستین روز از مسابقات تیراندازی با کمان بازی ‌های دانشجویان جهان ملی‌ پوشان کامپوند ایران در بخش انفرادی و تیمی به مصاف حریفان رفتند.
در بخش انفرادی یاسر عمویی با 689 امتیاز یازدهم، میلاد رشیدی با 687 امتیاز هجدهم و امید طاهری با 686 امتیاز نوزدهم شدند. در بخش بانوان نیز شیوا بختیاری 658 سی و هفتم، فرشته قربانی 682 امتیاز هشتم شد و افسانه شفیعی با 664 امتیاز در رده سی و یکم قرار گرفت.
در بخش میکس، ایران با ترکیب یاسر عمویی و فرشته قربانی به رقابت پرداخت که با 1371 امتیاز پنجم شد. در بخش تیمی مردان ایران با 2062 امتیاز پنجم شد و به مرحله حذفی راه پیدا کرد. بانوان نیز با 2004 امتیاز نهم شدند.
بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان از 28 مرداد ماه و با حضور بیش از 12هزار ورزشکار و کادر فنی از 141 کشور در 22 رشته به میزبانی چین تایپه آغازشد.
نمایندگان کشورهای شرکت کننده تا هشتم شهریور ماه در رشته های دو ومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، ژیمناستیک هنری، ژیمناستیک ریتمیک، جودو، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، تنیس، والیبال، واترپلو، تیر و کمان، بدمینتون، بیسبال، گلف، اسکیت، وزنه برداری، ووشو و بیلیارد با یکدیگر رقابت می کنند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 18 دختر و44 پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی با کمان، شمشیربازی، تکواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون مسابقه می دهد.
تیم دانشجویان ایران در بیست و هشتمین دوره یونیورسیاد با 84 ورزشکار و کسب هفت طلا ، 2 نقره و 6 برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفت.
ورزشی**1293
خبرنگار:خدیجه روزبهانی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما