شناسهٔ خبر: 20922602 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه ریزی فدراسیون بیلیارد برای حضور موفق در بازی های داخل سالن آسیا

تهران - ایرنا - سرمربی تیم های ملی ورزش های بیلیاردی گفت: برای موفقیت ملی پوشان در رقابت های بین المللی اردوهای تدارکاتی با حضور حریفان کشورهای صاحب نام در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

«کامران شهلا» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه های تیم ملی برای موفقیت در رقابت های داخل سالن آسیا افزود: از «یوهان رویسینک» مدرس بین المللی کشور هلند که سرمربی تیم ملی روسیه نیز است، دعوت شد تا به همراه چهار بازیکنان حرفه ای روس به ایران بیاید. او روز گذشته - جمعه - برای دومین بار وارد ایران شد تا آموزش های لازم را به بازیکنان پاکت بیلیارد کشورمان بدهد.
وی گفـت: این اردو تا یکم شهریور ماه با حضور علی مقصود، مهدی راسخی، محمدعلی پردل، آرمین محمودی و پریسا منگلی به عنوان نفرات اعزامی به شهر عشق آباد در رشته پاکت بیلیارد برگزار می شود. البته یوهان در نخستین حضور خود از استعداد بالای ورزشکاران رشته های بیلیاردی صحبت کرد و تمایلش را برای آموزش دوباره به ورزشکاران ایران اعلام کرده بود.
سرمربی تیم ملی رشته های بیلیاردی ایران افزود: یکم شهریور ماه نیز دیدار تدارکاتی بین ورزشکاران پاکت بیلیارد ایران و روسیه برگزار می شود تا روند آمادگی بازیکنان به بهترین شکلی پیش برود.
شهلا درباره اردوی تیم ملی اسنوکر زیر 21 سال نیز گفت: فدراسیون بیلیارد در ادامه رشد و توسعه رشته های بیلیاردی آکادمی هایی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران ایجاد کرده است تا به رده های سنی مختلف آموزش های لازم داده شود.
وی گفت: بر همین اساس با دعوت از اسنوکر بازان زیر 21 سال و آموزش های «سعید ابوالسانی»، «احسان حیدری» و «سهیل واحدی» سه اسنوکر باز حرفه ای ایران در تلاش هستیم سبب افزایش توان بازیکنان نوجوان و جوان شویم.
سرمربی رشته های بیلیاردی کشورمان افزود: در این اردو که از 21 مردادماه آغاز شده است آرمان آتش سخن، شروین امیدوار، محراب سلطانعلی، دانیال زنده، امیرحسین باقری فرد، محمدرضا اژدریان و شهاب ابوذریان حضور دارند. البته هر دو هفته ورزشکارن حاضر در آکادمی بیلیارد تهران تغییر می کند تا سایر اسنوکر بازان نیز از آموزش های لازم بهرمند شوند.
شهلا در خصوص روند آمادگی تیم ملی اسنوکر ایران نیز اظهار داشت: «سهیل واحدی»، «حسین وفایی» و «امیر سرخوش» بازیکنان اعزامی ایران به رقابت های داخال سالن آسیا در رشته اسنوکر هستند که هم اکنون با حضور در رقابت های برون مرزی روند آماده سازی خود را دنبال می کنند. البته 10 روز پیش از اعزام این ورزشکاران به ترکمنستان در تهران نیز اردو خواهند داشت.
بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا ۲۶ شهریور تا ۵ مهرماه در عشق ‌آباد ترکمنستان برگزار می ‌شود و رشته های ورزشی فوتسال، تنیس، جوجیتسو، دوچرخه ‌سواری، موی‌ تای، کشتی سنتی، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌ برداری، بیلیارد، کوراش، بولینگ، شطرنج، شنا، کیک بوکسینگ، کشتی آزاد و فرنگی و سامبو رشته های اعزامی ایران به این دوره از رقابت ها هستند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029**
مصاحبه از محمد مهدی موذن**انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما