شناسهٔ خبر: 20921772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

80 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارکینگ طبقاتی دربوشهر اختصاص یافت

بوشهر- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: به منظور حل مشکل پارکینگ در سطح شهر بوشهر 80 میلیارد ریال اعتبار برای احداث پارکینگ طبقاتی در این شهر اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبدالخالق برزگرزاده روز شنبه در نشست علنی شورای شهر بوشهر افزود: معضل کمبود پارکینگ در خیابان ها و معابر اصلی شهر بوشهر جدی است و با این وجود به دلیل کمبود زمین سرمایه گذاران نیز در زمینه احداث پارکینگ طبقاتی استقبال نکردند.
وی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی شورای چهارم شهر بوشهر احداث پارکینگ بود به همین دلیل با توجه به کمبود پارکینگ عمومی در هسته مرکزی شهر در بودجه سال جاری شهرداری بوشهر 20 میلیارد اعتبار برای احداث پارکینگ طبقاتی در زمین گاراژ دریابگرد(جنب بازار میوه فروشان) که کاربری آن پارکینگ و متعلق به شهرداری است، اختصاص یافته است.
برزگرزاده ادامه داد: با توجه به لایحه ارسالی از شهرداری مبنی بر اینکه 20 میلیارد ریال جوابگوی احداث این پارکینگ طبقاتی نیست درخواست تخصیص 60 میلیارد ریال دیگر به این طرح شد که پس از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورا این لایحه در صحن شورا مطرح و به تصویب اعضا رسید.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورا 80میلیارد ریال برای احداث پارکینگ طبقاتی گاراژ دریابگرد در بودجه سال جاری شهرداری اختصاص داده شد که امیدواریم بزودی عملیات احداث این پارکینگ آغاز و با اتمام آن بتوان بخشی مهم از مشکلات ترافیکی مرکز شهر بوشهر را برطرف کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه در عرصه شهرسازی و ساخت پارکینگ استقبال می کنیم و آماده ارائه مشوق ها برای احداث پارکینگ های طبقاتی در خیابان های پرتردد شهر بوشهر هستیم.
شهر بوشهر هم اکنون فاقد پارکینگ عمومی استاندارد است و شمار کمی پارکینگ عمومی که در مرکز شهر وجود دارد، بیشتر خانه های کلنگی با مساحت کم است که تخریب شده و بصورت محوطه های روباز برای پارک خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.
هم اکنون به علت نبود پارکینگ عمومی در بیشتر خیابان های شهر بوشهر خودروها به ناچار در حاشیه خیابان، پیاده روها و محل های پارک ممنوع توقف می کنند که باعث ترافیک زیاد، حوادث رانندگی و جریمه خودروها و نارضایتی شهروندان می شود.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*

نظر شما