شناسهٔ خبر: 20919437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون منابع‌طبیعی و آبخیزداری گلستان:

پروژه ترسیب کربن در ۲ منطقه استان گلستان اجرا می‌شود

R41471/P41362/S6,70/CT11

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: پروژه ترسیب کربن یا مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در ۲ منطقه استان گلستان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گالیکش، عبدالرحیم لطفی صبح امروز در جلسه آگاهی‌رسانی پروژه ترسیب کربن استان گلستان اظهار داشت: پروژه ترسیب کربن با هدف کاهش گازهای گلخانه‌ای در مقیاس جهانی، حفاظت و احیای منابع طبیعی با مشارکت مردم در مقیاس ملی، بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان‌افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی در مقیاس محلی از سال 93 در شهرستان آزادشهر در حال اجرا است.

وی افزود: امسال این طرح در پایلوت دوم استان گلستان در شهرستان گالیکش آغاز به فعالیت کرده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ضمن معرفی حوزه اوغان استان گلستان، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و ناامیدی و فقر و مهاجرت، اتکاء معیشتی مردم به منابع طبیعی در حوزه، فرسایش اراضی کشاورزی و رسوبات و سیلاب‌های مهیب، فرسایش رو به فزونی و پیشروی بیابان در منطقه شده از علت‌های انتخاب حوزه اوغان به عنوان پایلوت دوم طرح ترسیب کربن در استان گلستان است.

وی گفت: این حوزه شامل 18 روستا با جمعیت بیش از 9 هزار و 600 نفر است و  براساس بازدیدهای انجام گرفته و آمارهای موجود بیشتر شاغلین در بخش کشاورزی و باغداری فعال بوده و دامداری در کنار کشاورزی نقش پراهمیتی در زندگی اقتصادی و اجتماعی افراد ساکن در حوضه ایفا می کند.

لطفی ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در سال‌های قبل بخش آبخیزداری در این حوزه، بیشتر مردم حوزه با فعالیت‌های اصلاحی و احیایی منابع طبیعی و آبخیزداری آشنایی داشته و این نقطه قوت مشارکت مردم در طرح خواهد بود.

فرماندار گالیکش هم در این جلسه با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن از طرح‌های اثرگذار در کشور و استان گلستان است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای هرچه بهتر این پروژه همکاری داشته باشند.

حسن خسروی اظهار کرد: پروژه ترسیب کربن در حوزه اوغان گالیکش اجرا می شود و امیدوارم شاهد نتایج ارزشمندی از اجرای این طرح در شهرستان باشیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد دولت بر روی جوانان، روستاها و زنان است و خط‌مشی‌های پروژه ترسیب کربن با تقویت جوامع محلی در روستاها با این رویکرد ارتباط نزدیکی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما