شناسهٔ خبر: 20919310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فینال رای اعتماد در سالروز کودتای 28 مرداد

روزنامه های صبح امروز در سالروز کودتای 28 مرداد با بررسی ابعاد مختلف این ماجرا به انعکاس حملات تروریستی در بارسلون اسپانیا، پرداخته و رفتار نمایندگان در مواجهه با وزرای پیشنهادی را نیز به چالش کشیده اند.

صاحب‌خبر -
فینال رای اعتماد در سالروز کودتای 28 مردادبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ روزنامه ابتکار با انتشار تیتر «حمله داعش به کاتالانبا» حملات تروریستی به بارسلون اسپانیا را بررسی کرده و «14کشته و 130 زخمی در حمله داعش به بارسلون اسپانیا» آمار روزنامه اطلاعات از این اقدام تروریستی است.

روزنامه جوان با انتشار تیتر «ماشین تروریسم به اسپانیا رسید» در حمله ماشین تروریست های داعش به مردم بارسلون 14 تن کشته و بیش از 100 تن زخمی شدند؛ «جولان َون مرگ» نیز تیتر روزنامه ایران است که از 3 روز عزای عمومی در این کشور حکایت دارد. 

«دلارهای سعودی سهم دولت های غربی؛‌ وحشت و مرگ سهم مردم بی گناه» تیتر روزنامه کیهان است که در ادامه آن توصیه کیسینجر به ترامپ مبنی بر «داعش نباید از بین برود» منتشر شده است. 

«فینال رای اعتماد»

«مجلس آرام» اشاره به رفتارشناسی روزنامه آفتاب یزد از عملکرد نمایندگان در روزهای رای اعتماد دارد که در مقدمه این مطلب نوشته شده است: انگار نبض بهارستان دیگر نمی زند،این اتفاق را می توان از مشاهده جلسات بررسی صلاحیت های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم دریافت، که منحنی نوار قلبِ  مجلس تنها یک خط صاف را نمایش می دهد.   

روزنامه شرق با بیان این مطلب که مجلس امروز تا شامگاه، صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می کند تیتر «فینال رای اعتماد» را برجسته کرده است.

«توده ای ها به مصدق خیانت کردند»

روزنامه های صبح امروز به مناسبت سالروز کودتای ننگین 28 مرداد، به ابعاد مختلف این ماجرا پرداخته اند. 

روزنامه ابتکار از کودتا خواندن 28 مرداد 1332 پرهیز کرده و آن را "ماجرا" 28 مرداد نامیده و این سوال را مطرح کرده است که «28 مرداد کودتا نبود؟»  روزنامه شرق نیز واقعه 28 مرداد را «کودتای ایرانی» خوانده است.

روزنامه آفتاب یزد به مناسبت 28 مرداد با لطف الله میثمی گفتگویی داشته و از متن این مصاحبه تیتر؛ «مردم از جناب نخست وزیر جانانه حمایت می کردند» را برجسته کرده و روزنامه قانون به نقل از هاشم صباغیان، وزیر کشور دولت بازرگان نوشته است: توده ای ها به مصدق خیانت کردند

روزنامه اعتماد با بازخوانی این کودتا در گفتگو ها و یادداشت ها تیتر «مصدق نه ماندلا بود نه چه گوارا» را برجسته کرده است.

«باید قبل از رحلت، خیابانی به نام آیت الله نامگذاری می شد»

روزنامه آرمان با اشاره به نامگذاری اتوبان نیایش به نام یار امام؛ تیتر «یاد آیت الله هاشمی در شهر» را برجسته کرده است، «هاشمی در گذشته نمی ماند» تیتر روزنامه اعتماد به نقل از سید حسن خمینی در آیین تغییر نام اتوبان نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی است ‌که روزنامه های آفتاب و مردم سالاری به نقل از وی نوشته اند: «باید قبل از رحلت، خیابانی به نام آیت الله نامگذاری می شد» و ایران نینز نوشته است: باید یاد هاشمی را زنده نگه داریم. 
روزنامه اطلاعات نیز در تیتر یک خود به نقل از یادگار امام نوشته است: «دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی فردایی بهتر برای ایران بود» 

«اگر مانع نمی شدند همه ثروت ها را تقسیم می کردم»

روزنامه آرمان، اظهار نظر احمدی نژاد مبنی بر اینکه «چه اشکالی دارد 5 رفراندوم برگزار شود» را «سخنان جنجالی احمدی نژاد» خوانده است و روزنامه اعتماد به نقل از وی تیتر «اگر مانع نمی شدند همه ثروت ها را تقسیم می کردم»

یادداشت از: مرتضی اذانی

نظر شما