شناسهٔ خبر: 20915675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

گزارش «فردا» از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال؛

۸ اپیزود از ناکامی استقلال و تسخیر صدر جدول توسط مربیان پرسپولیسی لیگ +جدول

در پایان این هفته از رقابت ها تیم های پرسپولیس، سایپا و پارس جنوبی در رده های اول تا سوم جدول لیگ قرار گرفتند تا مربیان پرسپولیسی لیگ، صدر جدول را تسخیر کنند. این در شرایطی است که آبی های پایتخت روزهای خوبی را سپری نمی کنند و تنها با یک گل زده و 4 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند.

صاحب‌خبر -
لیگ برتر 
 
سرویس ورزشی فردا: رقابت های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور با برگزاری 8 مسابقه به پایان رسید.
 
در پایان این هفته از رقابت ها تیم های پرسپولیس، سایپا و پارس جنوبی در رده های اول تا سوم جدول لیگ قرار گرفتند تا مربیان پرسپولیسی لیگ، صدر جدول را تسخیر کنند. این در شرایطی است که آبی های پایتخت روزهای خوبی را سپری نمی کنند و تنها با یک گل زده و 4 امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارند. 
 
 شب خط خطی آزادی !
 
 بازی کاملا مالکانه پرسپولیس و ایجاد موقعیت های فراوان هم کمکی برای عبور از سد سیاه جامگان نکرد و در نهایت با تساوی این دیدار را به پایان رساند.
شاگردان برانکو خصوصا در نیمه دوم بارها صاحب موقعیت گلزنی شده بودند و می توانستند با پیروزی شیرین و کسب 12 امتیاز راهی دیدارهای آسیایی خود و جدال سرنوشت ساز با الاهلی عربستان شوند اما در نهایت اکبر میثاقیان با همان حربه همیشگی روی ضدحملات و دفاع توانست جشن خود در آزادی را برپا کند.


استادیوم: آزادی تماشاگر: 40هزار نفر

داور:  حمید حاج ملک کمک داوران: محمدرضا ابوالفضلی - سجاد طوری - روح الله شرفی
کارت زرد:

محمد مهدی عسگری (8) از سیاه جامگان

امیرمحمد پناهی (75) از سیاه جامگان

 

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده(81 سیامک نعمتی)، وحید امیری(88 شایان مصلح)، علی علیپور (65 گادوین منشا) و مهدی طارمی.
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


سیاه جامگان:

محمد ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری،  محمدمهدی عسگری، رضا شربتی، کریم احمدی، حسین بادامکی(58 محمدرضا خرسندنیا)، مصطفی احمدی(76 یونس شاکری)، روح‌الله سیف‌اللهی، پیام ملکیان(50 امیرمحمد پناهی) و کیوان امرایی.
سرمربی: اکبر میثاقیان


شرح بازی
پرسپولیس در حالی پا به میدان گذاشت که امیدوار به کسب چهارمین پیروزی پیاپی خود و صدرنشینی مطلق در پایان هفته چهارم بود. آنها بعد از عبور از چند حمله پراکنده حریف، توانستند به فرصت های خوبی برای گلزنی دست پیدا کنند. در نهایت نیز این فرشاد احمدزاده بود که روی یک ریباند و دروازه خالی گل اول این تیم را به ثمر رساند. با این گل به نظر می رسد پرسپولیس در آستانه دستیابی به هدف بزرگ خود باشد اما موقعیت سوزی های پیاپی مانع از این اتفاق شد. در نهایت اما سیاه جامگان روی فرصتی نصفه و نیمه در ضدحمله توانستند پرسپولیس و هوادارانش را در شوک بزرگی فرو برده و جشن تساوی خود را در آزادی برگزار کنند.

بهترین بازیکن
رضا ناصری درون دروازه سیاه‌جامگان بهترین شب خود را پشت سر گذاشت تا ستاره تیمش شود. او البته باید در این راه ممنون بی دقتی های مهدی طارمی باشد که بارها فرصت گلزنی را مقابل دروازه‌اش از دست داد. با این حال او بارها توانست با حضور به موقع خود مقابل حملات سرخپوشان و سد راه آنها، کمک بزرگی به کسب یک امتیاز ارزشمند از آزادی کند.

اتفاق ویژه
مهدی طارمی به همان فرم گل نزدن های خود بازگشته است که این مساله در آستانه دیدار حساس مقابل الاهلی نگرانی بزرگی برای سرخپوشان ایجاد کرده است. طارمی در این دیدار نه چندان سخت حداقل دو فرصت گلزنی ایده آل داشت که نتوانست آنها را وارد دروازه کند و باید دید در آسیا شرایط برای آقای گل به چه شکل پیش خواهد رفت.

شرح گل‌ها

پرسپولیس 1 سیاه جامگان 0: (دقیقه 6، فرشاد احمدزاده): روی ارسال از سمت راست وحید امیری، ضربه سر مهدی طارمی با واکنش ناصری همراه شد که در برگشت این احمدزاده بود که موفق شد دروازه خالی را باز کند.

پرسپولیس 1 سیاه جامگان 1: (دقیقه 86، امیر محمد پناهی): روی یک ضدحمله و اشتباه پرتکرار مدافعان پرسپولیس این امیرمحمد پناهی بود که روی ضربه برگشتی از شش قدم دروازه خالی را گشود و نیمکت سیاه جامگان را غرق در شادی کرد.


دقایق حساس

دقیقه 4: حسین بادامکی در میان تعلل مدافعان پرسپولیس بهترین موقعیت برای دستیابی گل را نصیب خود کرد که ضربه آرامش با واکنش مناسب بیرانوند این خطر را از پرسپولیس دور کرد.

دقیقه 8: حرکت عجیب مهدی عسگری و پرش بلند او و ضربه با استوک به کمر وحید امیری اعتراض نیمکت نشینان پرسپولیس را در پی داشت و یک کارت زرد نصیب بازیکن سیاه جامگان کرد.

دقیقه 12: پرسپولیس توسط مهدی طارمی در این لحظه به گل دوم دست یافت اما داور او را از شادی گل محروم کرد و آفساید مهاجم شماره 9 سرخپوشان را اعلام کرد.

دقیقه 15: شوت راه دور سیدجلال حسینی با اختلاف کمی راهی اوت شد تا مدافع میانی پرسپولیس در ثبت گل ناکام بماند.

دقیقه 1+45: ارسال زمینی وحید امیری اینبار مهدی طارمی را در موقعیتی قرار داد که کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا نیاورد اما این رضا ناصری بود که ضربه مهاجم شماره 9 پرسپولیس را دفع کرد و دروازه سیاه جامگان را نجات داد.

دقیقه 54: ارسال از سمت چپ پرسپولیس با ضربه مهدی طارمی در آستانه دروازه با واکنش ناصری راهی کرنر شد تا این تیم در ثبت دومین گل خود ناکام بماند.

دقیقه 58: ضربه راه دور روح الله سیف اللهی بدون اینکه دروازه بیرانوند را با خطر مواجه کند به بیرون رفت.

دقیقه 69: فرار مهدی طارمی روی پاس وحید امیری، با ضربه این بازیکن از زاویه بسته همراه شد که ناصری آن را مهار کرد. هواداران پرسپولیس البته اعتقاد داشتند، طارمی می توانست منشا را صاحب موقعیت کنند و به همین منظور به تشویق مهاجم نیجریه ای خود پرداختند.

دقیقه 70: حرکت فوق العاده حسین ماهینی و ارسال زمینی او برای گادوین منشا با ضربه دقیقی از سوی این مهاجم تازه وارد همراه نشد و در ضربه برگشتی نیز او و ماهینی نتوانستند خطری روی دروازه ناصری ایجاد کنند.

دقیقه 75: رضا ناصری روی پاس به عقب مدافع تیمش اشتباه وحشتناکی را مرتکب شد که می توانست منشا را صاحب موقعیت گلزنی کند اما این مهاجم از کنترل توپ عاجز ماند و فرصت از دست رفت.

دقیقه 88: روی ارسال اوت بلند از سوی حسین ماهینی، ضربه سیامک نعمتی در اختیار دروازه بان سیاه جامگان قرار گرفت. در ادامه برخورد هافبک شماره 88 این تیم با مدافع حریف باعث قطع بازی برای ثانیه هایی کوتاه شد که با اعتراض هواداران همراه بود.

دقیقه 90: پاس در عمق فوق العاده از سوی سیامک نعمتی با تک ضربه مهدی طارمی از شش قدم با واکنش ناصری راهی به دروازه نیافت تا طارمی با همان اتفاق همیشگی مواجه شود.
 
 شارژ سه امتیازی شاگردان یحیی
 
  تراکتورسازی و نفت در حالی به مصاف یکدیگر رفتند که تیم تبریزی 3 شکست متوالی را تجربه کرده بود. سرخپوشان تبریزی در روزی که به برد نیاز مبرم داشتند توانستند، عملکرد خوبی برجای بگذارند و در نهایت پیروز از زمین خارج شوند. در سوی دیگر میدان نفت عملکرد چندان مناسبی نداشت و گلی هم که به ثمر رساند، روی اشتباه مدافعان تراکتورسازی بود.

هفته چهارم لیگ برتر/پنجشنبه 26 مردادماه 1396/ساعت 19:45
ورزشگاه یادگار امام تبریز/ تماشاگر: حدود 15هزار نفر
داور: پیام حیدری            کمک ها: حمید سبحانی ومهدی شفیعی
داور چهارم: سعاد وفا پیشه                     ناظر: ابراهیم میرزابیگی

کارت زرد:

محمد نوری (25) از تراکتورسازی

مهدی کیانی(79) از تراکتورسازی

محمد نصرتی(88) از نفت تهران


تراکتورسازی

فرزین گروسیان، محمد نادری، محمدرضا مهدی زاده، شهرام گودرزی، محمد ایران پوریان، فاخر تهامی، مهدی کیانی، محمد نوری(71- علی طاهران)، محمد ابراهیمی(85- امیر نصرآزادانی)، مهدی شریفی و محمدرضا آزادی.
سرمربی: یحیی گل محمدی

نفت تهران

میلاد فراهانی، فرید محمدی زاده، حامد آقایی، محمد نصرتی، سیدحسین حسینی(51- مجتبی حقدوست)، محسن بنگر، فرشاد هاشمی(58- پوریا امینی)، علیرضا عزت کرامت، احمد امیرکامدار، علی زینالی و عیسی آل کثیر
سرمربی: حمید درخشان

شرح گل‌ها
یک بر صفر تراکتورسازی(محمد ایرانپوریان): در دقیقه 22 تراکتورسازان روی اولین حمله جدی خود به سمت دروازه نفت پشت محوطه جریمه توسط محمدرضا آزادی صاحب توپ شدند. این مهاجم 17 ساله پاس خوبی را برای محمد ایرانپوریان ارسال کرد تا او که در موقعیت تک به تک با میلاد فراهانی قرار داشت، از کنار دستان این دروازه بان توپ را وارد دروازه نفت تهران کند.

یک بر یک نفت تهران(حامد آقایی): در دقیقه 82 ارسال توپ روی دروازه تراکتورسازی با مشت فرزین گروسیان همراه شد؛ توپ به مهدی شریفی رسید و در حالی که او به راحتی می توانست توپ را دفع کند اشتباه کرد و موقعیتی مناسب را برای حامد آقایی فراهم کرد. این بازیکن نیز با یک بغل پای ساده دروازه تراکتورسازی را گشود.


دو بر یک تراکتورسازی(محمد ایرانپوریان): پاس فاخر تهامی برای مهدی شریفی این بازیکن را با میلاد فراهانی تک به تک کرد اما محمد نصرتی از راه رسید و با دست توپ را زد تا داور اعلام ضربه پنالتی به سود تراکتور کند. محمد ایرانپوریان همچون سال های قبل پشت توپ ایستاد و در حالی که فراهانی جهت توپ را درست تشخیص داده بود، گل برتری را وارد دروازه نفت تهران کرد.

شرح بازی
15 دقیقه ابتدایی مسابقه بیشتر توپ در میانه های زمین بود و دو تیم با احتیاط کار کردند اما هرچه از زمان بازی سپری شد، تراکتورسازی اختیار توپ و میدان را دردست گرفت و توانست حملاتی را روی دروازه نفت طراحی کند. روی یکی از همین حملات گل اول نیز برای تراکتور به دست آمد. بعد از این گل تراکتوری ها کمی عقب نشستند و فرصت برای نفتی ها مهیا شد تا به سمت دروازه میزبان بروند اما حملات آنها زهردار نبود و کاری از پیش نبردند تا نیمه نخست با برتری تراکتور به پایان برسد.
در نیمه دوم تراکتورسازی بازهم بهتر کار کرد و اختیار توپ و زمین را در دست داشت. تراکتوری ها از ابتدای نیمه نخست بازی بسیار خوبی انجام دادند و موقعیت های زیادی را روی دروازه نفت خلق کردند اما بی دقتی در ضربات آخر مانع از گل شدن توپ شد. در نهایت روی یک اشتباه و یک لحظه غفلت دروازه تراکتور توسط نفتی ها باز شد. به تساوی کشیده شدن بازی زمانی اتفاق افتاد که فرصت  زیادی برای جبران وجود نداشت اما تراکتوری ها برای حمله کردن تلاششان را به کار گرفتند و در دقایق پایانی روی اشتباه محمد نصرتی از روی نقطه پنالتی به گل دوم دست پیدا کردند تا یک برد ارزشمند در کارنامه تراکتورسازی ثبت شود.


بهترین بازیکن(محمد ایرانپوریان)
مدافع باتجربه تراکتورسازی با نفوذهای فوق العاده خود از جناح راست حملات زیادی را برای تراکتورسازی پی ریزی کرد. او روی یکی از همین نفوذ ها گل اول خود و تراکتورسازی را به ثمر رساند. ایرانپوریان بعد از پنالتی که در فینال جام حذفی پارسال از دست داد و قهرمانی را از تراکتورسازی گرفت، امروز در دقایق پایانی پنالتی را گل کرد تا هم روز خوبی برای خود رقم بزند و هم تراکتورسازی را به اولین برد برساند.

اتفاق ویژه؛ درخشش پدیده 17 ساله
تراکتورسازی در شرایطی مقابل نفت به برتری رسید که در خط حمله خود یک مهاجم 17 ساله به نام محمدرضا آزادی را در اختیار داشت. این بازیکن جوان که به جای فرزاد حاتمی در ترکیب اصلی قرار گرفت، عملکردی فوق العاده داشت و توانست بارها دروازه نفت را تهدید کند. آزادی پاس گل اول تیمش را نیز به محمد ایرانپوریان دادو چند بار فرصت خوبی داشت تا بتواند دروازه نفت را باز کند.

دقایق حساس

دقیقه 27: حرکت خوب تراکتوری ها با پاس محمد ابراهیمی به پشت مدافعان نفت همراه شد اما محمدرضا آزادی به توپ نرسید و نتوانست ضربه نهایی را بزند.
دقیقه 29: ضربه علی زینالی از پشت محوطه جریمه تراکتورسازی آرام زده شد و از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه 38: در یک رفت و برگشت داخل محوطه جریمه تراکتورسازی، فرشاد هاشمی مهاجم جوان نفت صاحب توپ شد و در حالی که فرصت خوبی برای گلزنی داشت، توپ را از کنار دروازه گروسیان به بیرون فرستاد.

دقیقه 41: پاس عرضی زیبای محمد ابراهیمی به جناح چپ، فضای خوبی را در اختیار شهرام گودرزی قرار داد؛ مدافع چپ این روزهای تراکتور وارد محوطه جریمه شد و در حالی که تقریبا با میلاد فراهانی در موقعیت تک به تک قرار داشت با پای چپ به توپ ضربه زد که دروازه بان نفت آن را راهی کرنر کرد.
دقیقه 42: ضربه فرشاد هاشمی از گوشه محوطه جریمه تراکتورسازی را فرزین گروسیان درازکش در اختیار گرفت.
دقیقه 43: عیسی  آل کثیر روی غفلت مدافعان تراکتورسازی با گروسیان تک به تک شد اما محمدرضا مهدی زاده از پشت اضافه شد و قبل از اینکه مهاجم نفت به توپ ضربه زند، آن را راهی کرنر کرد.

دقیقه 56: پاس عمقی خوب محمد ابراهیمی برای مهدی شریفی از سوی مدافعان نفت به صورت ناقص دفع شد و به محمدرضا آزادی رسید. او از گوشه محوطه جریمه ضربه اش را زد که توپ با اختلاف اندک از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

دقیقه 60: ارسال خوب فاخر تهامی به دهانه دروازه نفت قبل از اینکه به محمدرضا آزادی برسد توسط میلاد فراهانی مهار شد.
دقیقه 61: محمد ابراهیمی از جناح چپ نفوذ خوبی انجام داد و ضربه اش را از فاصله ای نسبتا دور به زیبایی زد اما میلاد فراهانی با دست مخالف توپ را دفع کرد.

دقیقه 64: شوت تماشایی محمدرضا آزادی از پشت محوطه جریمه را فراهانی مشت کرد.

دقیقه 81: ضربه از راه دور محمد نصرتی با اختلاف زیاد از بالای دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

در حاشیه
*قبل از شروع بازی یحیی گل محمدی به سمت نیمکت نفت و حمید درخشان رفت و با هم خوش و بش کردند.
*هواداران تراکتورسازی علیه محسن بنگر بازیکن سابق خود که اکنون در نفت حضور دارد، شعارهایی سر دادند.
*تراکتوری ها قبل از شروع بازی به تشویق محمد نصرتی و احمد امیرکامدار دو بازیکن سابق خود پرداختند.
*یحیی گل محمدی با محمد نصرتی و کامدار برخورد گرمی داشت.
* محمد نوری بازیکن تراکتورسازی قبل از گرم کردن با حمید درخشان سرمربی نفت دیدار گرمی داشت.
*با وجود حساسیت بالای مسابقه برای تراکتور سازی، هواداران این تیم استقبال چندان خوبی از بازی نکرده اند.

*بازیکنان تراکتور امروز با تی شرت منقش به تصویر شهید حججی شهید مدافع حرم وارد زمین شدند و یاد  این شهید والامقام را گرامی داشتند.
*بازیکنان تیم نفت با یاد و خاطره زنده‌یاد مهدی نفر وارد میدان شدند.

*سیستم رادیویی داوران قبل از شروع نیمه دوم دچار مشکل شده بود که همین امر باعث شد بازی در این نیمه با یک دقیقه تاخیر آغاز شود.
 
 تیم طلائی برنده بازی بزرگ
 
  تیم فوتبال سپاهان در چهارمین هفته از لیگ برتر در فولادشهر میهمان رقیب همشهری بود و در پایان با دو گل دقایق ٧٢ و ٩٠+٤ از ساسان انصاری و جلال علی محمدی موفق به ثبت اولین پیروزی فصل در ورزشگاهی شد که خاطرات خوبی را برای این تیم به همراه داشته است.

ذوب آهن – سپاهان؛ ورزشگاه فولاد شهر- ساعت ۲۰:۱۵ ؛ تعداد تماشاگر : 3500 نفر
داور:  فغانی-محمدرضا مدیر روستا-محمد عطایی-امید سعید فر-ناظر: مسعود عنایت


کارت زرد

رسول نویدکیا دقیقه 41 (سپاهان)

جلال علی محمدی دقیقه 60 (سپاهان)

ترکیب ذوب آهن


رشید مظاهری، وحید محمدزاده، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر، حمید بوحمدان، مهدی رجب زاده (54 اسماعیل شریفات)، محمد امینی، احسان پهلوان، ربیع عطایا ( 86 محمد ستاری) و مرتضی تبریزی
سرمربی: امیرقلعه نویی

ترکیب سپاهان


لی اولیویرا، سعید آقایی، حسن جعفری، ژایرو رودریگوئز، عزت الله پورقاز، میلاد سرلک، رسول نویدکیا، شاهین ثاقبی، حسین پاپی (64 مروان حسین)، مهرداد محمدی (83 جلال علی محمدی ) و ساسان  انصاری (90 سیاوش یزدانی).
سرمربی: زلاتکو کرانچار


شرح گل


سپاهان (1-0): شوت مهرداد محمدی با پای چپ و با کات زیبایی از پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ی مظاهری رفت و به گل اول سپاهان تبدیل شد؛ ولی ساییده شدن توپ به سر انصاری باعث ابهام در زننده ی این گل شده است. این گل در دقیقه 72 به ثمر رسید.

2-0 (سپاهان): در دقیقه 90+4 اشتباه درخشان مهر باعث شد تا جلال علی محمدی با گلر تک به تک شود؛ در مرحله ی اول علی محمدی موفق به گلزنی نشد، اما در ادامه پاس شاهین ثاقبی به او با دریبل دروازه بان همراه شد و این بازیکن با خونسردی کامل گل دوم بازی را به ثمر رساند.

شرح بازی:


دیدار دو تیم از همان ابتدا سریع دنبال شد و سپاهانی ها می توانستند روی دو موقعیتی که به دست آوردند، دروازه ی میزبان خود را باز کنند، اما نمایش خوب رشید مظاهری در چارچوب دروازه مانع از این اتفاق شد. در ادامه ذوب اهن هم کم کم به بازی مسلط شد و موفق شد روی ارسال هایی که از جناحین و ضربات ایستگاهی انجام می داد، چند موقعیت خوب ایجاد کند. سبزپوشان  یکبار هم به گل رسیدند که داور مسابقه آفساید اعلام کرد. شاید اگر درخشش گلرهای دو تیم نبود، شاهد گل در نیمه ی اول این دیدار بودیم ولی در نهایت دو تیم با نتیجه ی تساوی بدون گل به رختکن رفتند.
نیمه دوم این دیدار نسبت به نیمه اول آرامتر آغاز شد و دو تیم محافظه  کارانه تر به بازی می پرداختند، اما این سپاهانی ها بودند که آرام آرام پیش آمدند و توانستند حملاتی روی دروازه حریف تدارک ببینند و در نهایت مزد حملات خود را نیز بگیرند و دروازه حریف را باز کنند. پس از این گل ذوبی ها به دنبال این بودند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشانند اما این اتفاق نیفتاد و تاکتیک هایی همچون سانتر از  جناحین برای ذوبی ها اثری نداشت، حملاتی که با درخشش اولیویرا خنثی شد. در دقایق پایانی نیز اشتباه درخشان مهر باعث شد تا برتری عددی سپاهانی ها در محوطه جریمه حریف گل دوم این تیم را به همراه داشته باشد.


اتفاق ویژه:


ذوب آهنی ها روی هر دوگل خورده اعتراض داشتند. به ویژه روی گل دوم که معتقد بودند گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است ولی داور چنین اعتقادی نداشت.

بهترین بازیکن:


لی اولیویرا را می توان بهترین بازیکن این دیدار دانست، دروازه بان برزیلی سپاهانی ها در این بازی توانست با واکنش های خود مانع از فروریختن دروازه اش شود و به نوعی می توان او را منجی سپاهانی ها در این دیدار دانست.

دقایق حساس

دقیقه 2: موقعیت مناسبی در دهانه دروازه نصیب سعید آقایی شد ولی این بازیکن به راحتی این فرصت را هدر داد.

دقیقه 4: ضربه سر محمدرضا حسینی روی کرنر ارسالی از سمت چپ سپاهان  از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 8: تیم سپاهان چسبیده به محوطه ی جریمه صاحب یک ضربه ی ایستگاهی شد که شوت محکم مهرداد محمدی را رشید مظاهری با واکنشی تماشایی برگشت داد؛ در برگشت حسین پاپی به توپ ضربه زد که در میان راه به مدافعین سپاهان برخورد کرد تا این موقعیت خوب برای طلایی پوشان از دست برود.

دقیقه 11: ارسال از سمت راست ذوب آهن روی سر مهرداد محمدی فرود آمد ولی ضربه ی این بازیکن با واکنش دیدنی مظاهری از دست رفت.

دقیقه 24: ارسال ربیع عطایا و ضربه ی سر نژاد مهدی می رفت گل اول بازی را رقم بزند، اما کمک اول مسابقه پرچمش را بالا برد.

دقیقه 28: ارسال مهدی رجب زاده و ضربه ی سر محمدرضا حسینی چیزی نمانده بود به گل اول ذوب آهن بدل شود ولی لی اولیویرا به زیبایی مانع از گل شدن توپ شد تا او هم مانند رشید مظاهری در پابرجا ماندن نتیجه ی بدون گل بیشترین تاثیر را داشته باشد.

دقیقه 33: ضربه ی سر نژاد مهدی روی کرنر ارسالی با عکس العمل به موقع مدافع سپاهان از روی خط دروازه  برگشت داده شد.

دقیقه 34: پاس مهاجمین سپاهان به پشت محوطه جریمه با خروج مظاهری همراه شد و این گلر در مصاف با مهرداد محمدی زودتر توپ را زد؛ اما به نظر می رسید مظاهری توپ را با دست بیرون محوطه جریمه لمس کرد.

دقیقه 44: باز هم ارسال از سمت چپ خط دفاعی سپاهان با ضربه ی ذوبی ها در داخل محوطه جریمه همراه شد ولی اینبار توپ به همانجایی رفت که اولیویرا ایستاده بود.

دقیقه 57: سپاهان در ضد حمله صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد ولی تعلل بازیکنان این تیم باعث از دست رفتن موقعیت شد.

دقیقه 63: در شرایطی که تیم سپاهان موقعیت مناسبی برای گلزنی داشت، تعلل ثاقبی باعث شد ذوب آهن یک ضدحمله را ترتیب دهد. در ادامه پاس فوق العاده ی درخشان مهر، تبریزی را در موقعیت تک به تک با اولیویرا قرار داد ولی واکنش بهتر اولیویرا مانع از ثبت گل اول بازی شد.

دقیقه 83: سانتر از جناحین و ضربه ی مرتضی تبریزی با اختلاف از بالای دروازه  راهی بیرون شد.

دقیقه 86: پاس زیبای محمدزاده با سر به پهلوان رسید، اما باز هم سدی به نام اولیویرا پیش روی این بازیکن و مهاجمان ذوب اهن بود.

در حاشیه
 

* پیش از آغاز دیدار دو تیم سعید آذری مدیرعامل ذوب اهن در زمین حضور پیدا کرد.

* رسول نویدکیا و حسین پاپی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت ذوب آهن رفتند.

* پس از پر شدن جایگاه سپاهانی ها، هواداران این تیم  پشت دروازه ی تیمشان که صندلی ندارد، روی چمن نشسته اند.

*مرتضی تبریزی تا دقیقه ی 15 دو بار در تله ی آفساید مدافعان سپاهان گیر کرده؛ اعتراض های او باعث شد تا فغانی به او تذکری جدی بدهد.

* کرانچار و قلعه نویی سرمربی های دو تیم با استرس از کنار زمین عملکرد شاگردانشان را دنبال می کنند.

* ساسان انصاری پس از سوت داور در اعلام آفساید، به سمت دروازه  شوت زد که فغانی به این بازیکن تذکر داد تا دیگر این عمل را تکرار نکند.

* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه 4500 نفر  از طریق اسکوربورد اعلام شد.

* حرکت تکنیکی زیبای حسینی این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد ولی رسول نویدکیا این بازیکن را با تکل از پشت متوقف کرد و یک کارت زرد به جان خرید.

* اعتراض نیمکت نشینان ذوب آهن به اینکه نویدکیا باید کارت قرمز دریافت می کرده، با واکنش شدید فغانی همراه شد.

* با خروج مهدی رجب زاده، کاپیتانی به مرتضی تبریزی رسید.

* علی محمدی در شرایطی کارت زرد فغانی را مقابل دیدگان خود دید که در حال گرم کردن کنار زمین بود. فغانی فقط اعتقاد داشت که علی محمدی نباید بیش از حد به خط زمین نزدیک می شد.

* با خروج پاپی، رسول نویدکیا کاپیتان سپاهان شده است.

* وحید محمدزاده مدافع تیم ذوب آهن با دستور قلعه نویی به خط حمله ی تیمش ملحق شده است.

* هواداران سپاهان در این دقایق به شدت در حال تشویق تیم خود هستند.

*داور مسابقه 5 دقیقه وقت تلف شده برای این دیدار اعلام کرده است.
 
 آبادان بازی برده را باخت
 
 صنعت‌نفت آبادان بازی برده مقابل پارس جنوبی جم را با شکست عوض کرد.

رویارویی تیم‌های جنوبی بالانشین جدول لیگ برتر از همان دقایق ابتدایی پرهیجان دنبال شد و صنعت‌نفت که با آرایش تهاجمی به میدان آمده بود، خیلی زود دروازه‌ی میزبان را توسط لوسیانو پریرا گشود.

پارس جنوبی که نمی‌خواست اولین باخت فصل را در مقابل تماشاگران خودی متحمل شود، برای جبران گل خورده پیش آمد و چند ضربه کرنر متوالی به دست آورد اما از این کرنرها بهره‌ای نبرد. با فروکش کردن موج حملات چند دقیقه‌ای پارس جنوبی، هافبک‌های صنعت‌نفت با رهبری کرار جاسم کنترل میانه میدان را به دست گرفتند و در ادامه نیمه نخست سه بار روی ارسال‌های این هافبک عراقی دروازه‌ی پارس جنوبی را به خطر انداختند که هر بار مدافعان و دروازه‌بان پارس جنوبی مانع از رسیدن آبی‌پوشان آبادانی به گل دوم شدند.

بازیکنان پارس جنوبی که در نیمه نخست به دفعات با داور بازی به جروبحث پرداختند و دو کارت زرد را هم به‌دلیل همین اعتراضات دریافت کردند، به استثنای حملات چند دقیقه‌ای پس از گل نفت آبادان، در سایر دقایق تحت تأثیر جنگ‌های روانی خودساخته قرار گرفتند و نتوانستند ارائه‌گر بازی همیشگی باشند تا این نیمه با گل پریرا به‌سود نفت آبادان خاتمه پیدا کند.

نیمه دوم اما برای صنعت‌نفت کابوس‌وار دنبال شد. در دقایق ابتدایی این نیمه، لوسیانو پریرا مهاجم و محسن حمیدی مدافع نفت آبادان مصدوم و به اجبار تعویض شدند. متعاقب همین تعویض‌ها بود که صنعت‌نفت به فاصله‌ی چند دقیقه دوگل متوالی را دریافت کرد تا همه چیز را از دست رفته ببیند.

شاگردان کمالوند در بیست دقیقه پایانی برای فرار از شکست دست به حمله زدند و در شرایطی که غیبت پریرا در خط حمله این تیم احساس می‌شد، محسن فروزان دروازه‌بان پارس جنوبی دوبار مقابل ضربات از راه دور کرار جاسم واکنش‌های مناسبی داشت و یک بار هم برخورد مشکوک فروزان با امید جهانبخش در محوطه جریمه، از سوی داور خطای پنالتی تشخیص داده نشد و فریاد اعتراض نفتی‌ها را بلند کرد.

حملات نفت آبادان در شش دقیقه وقت تلف شده مسابقه نیز نتیجه‌ای برای این تیم در پی نداشت و این بازی با حساب دو بر یک به سود پارس جنوبی خاتمه یافت.

شرح گل‌ها
0-1 (صنعت نفت): ارسال دیدنی کرار جاسم از روی یک ضربه شروع مجدد و ضربه سر محکم لوسیانو پریرا باعث لرزاندن تور دروازه پارس جنوبی در دقایق اولیه بازی شد.

1-1 (پارس جنوبی): فرشاد محمدی‌ مهر از سمت چپ خط دفاعی نفت آبادان توپ را به درون محوطه جریمه این تیم ارسال کرد و حامد نورمحمدی بالاتر از علی عبدالله‌زاده و با ضربه سر گل تساوی میزبان را رقم زد.

2-1 (پارس جنوبی): در پی پرتاب یک اوت بلند و تأثیرگذاری احسان تأییدی مهاجم تعویضی پارس جنوبی، توپ در پشت سر مرتضی اسدی مدافع صنعت‌نفت روی سر آلویس نانگ فرود آمد تا این بازیکن کامرونی با ضربه سر دروازه‌ی سالاری را باز کند.

در حاشیه
* هواداران آبادانی با حضور در استادیوم تختی جم به تشویق تیم محبوب‌شان پرداختند تا شاگردان کمالوند در این شهر تنها نباشند.
* تماشاگران تیم پارس جنوبی در طول مسابقه با سروصدای زیادی به تشویق تیم‌شان مشغول بودند.
* در دقایق ابتدایی بین بازیکنان دوتیم در محوطه جرمه نفت آبادان درگیری پیش آمد و کرار جاسم با میانجی‌گری به غائله خاتمه داد.
* نیمکت نشینان و بازیکنان تیم پارس جنوبی از ابتدای این دیدار نسبت به تصمیمات داور اعتراض می‌کردند و سعی داشتند داور را تحت تأثیر قرار دهند.
* اکثر اخطارهای نیمه نخست به‌دلیل اعتراضات بازیکنان نسبت به تصمیمات داور بازی نشان داده شد.
* لوسیانو پریرا در دقایق ابتدایی نیمه دوم مصدوم و به ناچار تعویض شد. پریرا از مصدومیت پیش آمده عصبانی بود و ناراحتی‌اش از مصدومیت راب ضربه زدن به بطری آب کنار زمین نشان داد.
* زمانی که پریرا مصدوم شد و روی زمین افتاد، بازیکنان پارس جنوبی اعتقاد داشتند این بازیکن مصدوم نشده و قصد تلف کردن وقت را دارد اما تعویض مهاجم برزیلی صنعت نفت مشخص کرد که پریرا آسیب دیده است.
* محسن حمیدی مدافع راست صنعت‌نفت هم در نیمه دوم آسیب دید و جایش را به عبدالله‌زاده داد.
* پس از اینکه فراز کمالوند به نادیده گرفته شدن برخورد محسن فروزان دروازه‌بان پارس جنوبی و امید جهانبخش مهاجم صنعت‌نفت معترض شد، داور مسابقه به سمت نیمکت نفت آبادان آمد و به کمالوند تذکر داد.

 قمار روی جباری جواب نداد
 
 سایپا بعد از یک تساوی مقابل سپاهان و دو پیروزی برابر صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان، امشب هم موفق شد کار بزرگی انجام دهد و با پنالتی محمد عباس‌زاده استقلال تهران را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کند تا بعد از پرسپولیس و پارس جنوبی جم، تنها به دلیل تفاضل گل کمتر در رده سوم جدول قرار بگیرد؛ استقلال نیز با فرصت سوزی‌های زیاد حتی به یک امتیاز در ورزشگاه تختی نرسید تا بیشتر تماشاگران این تیم علیه منصوریان شعار «حیا کن، رها کن» سر دهند.

هفته چهارم لیگ برتر؛ ساعت 20:45؛ تاریخ: 96/05/26
استادیوم: تختی تهران/ تماشاگر: 27 هزار نفر
داور: محمدحسین زاهدی‌فر؛ کمک‌ها: حسن یوسفی، یعقوب سخندان و کوپال ناظمی/ ناظر: زاهد بحرینی


سایپا تهران

محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، رضا علیاری، دانیال ماهینی، امید خالدی، رضا اسدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، علی قلی‌زاده، آرش رضاوند(90- حامد شیری)، مهدی ترابی(4+90- محمدحسین کنعانی‌زادگان) و محمد عباس‌زاده(رضا جعفری 77)
سرمربی: علی دایی

 
استقلال تهران

سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، سید مجید حسینی، وریا غفوری، یعقوب کریمی(71- مهدی قائدی)، روزبه چشمی، داریوش شجاعیان، سرور چپاروف، مجتبی جباری(جابر انصاری 89)، حسن بیت‌سعید و سجاد شهباززاده(علی قربانی 40)
سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار

سید مهدی رحمتی(56) - روزبه چشمی(80) از استقلال

محمد عباس‌زاده(58) - روزبه شاه‌علی‌دوست(78(91)) - محمدرضا اخباری(3+90) از سایپا


شرح گل


سایپا 1 - استقلال 0 (دقیقه 58: محمد عباس‌زاده): پنالتی‌ای که نصیب سایپا شده بود را عباس‌زاده موافق جهت رحمتی به سمت راست دروازه استقلال زد و تبدیل به گل کرد.


شرح بازی

سایپا شروع خوبی داشت و در 10 دقیقه ابتدایی بیشتر از استقلال بازی را در دست گرفته بود اما به مرور زمان شاگردان منصوریان عملکرد بهتری ارائه کردند و با پاس‌های پیاپی و ارسال روی دروازه سایپا که بیشتر از سمت راست زمین و با استفاده از سرعت غفوری و بازی‌سازی چپاروف شکل می‌گرفت خطرساز ظاهر شدند ولی حملات آنها راهی به دروازه نارنجی پوشان پیدا نمی‌کرد؛ سایپا هم روی نفوذهای ترابی و قلی‌زاده فرصت‌های خوبی به دست آورده بود که نتوانست از آنها بهره ببرد و دروازه رحمتی را باز کند؛ تاکتیک دایی بهره‌گیری از سرعت این دو بازیکن بود اما استقلالی‌ها اجازه گلزنی به آنها ندادند؛ در سمت دیگر نیز استقلال با بی‌دقتی از موقعیت‌های پُر شمار خود سود نبرد که البته بدشانسی نیز گریبانگیر آنها بود و یک بار توپ به تیرک دروازه اخباری برخورد کرد تا دو تیم بدون گل زده نیمه اول را تمام کنند.
مثل آغاز مسابقه، سایپا در نیمه دوم نیز بازی را در دست گرفت و توپ بیشتر در زمین استقلال در جریان بود ولی شاگردان دایی مثل آبی‌ها نمی‌توانستند از فرصت‌های خود استفاده کنند تا اینکه با خطای رحمتی، سایپا به پنالتی رسید و عباس‌زاده آن را تبدیل به گل کرد؛ بعد از آن استقلال که نمی‌خواست بازنده این مسابقه در حضور 27 هزار نفری تماشاگرانش باشد بی‌محابا حملاتی انجام داد و با اضافه شدن مهدی قائدی، بیشتر نفوذ از سمت چپ را در دستور داشت ولی در نهایت سانترهای متعدد و شوت‌های راه دور آبی‌ها حاصلی در پی نداشت تا این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان دایی تمام شود.

بهترین بازیکن

روزبه شاه‌علی‌دوست با وجود اینکه یک هافبک میانی بود اما بیشتر در خط دفاع سایپا ظاهر می‌شد و دو بار با ضربه سر و یک بار با تکل خوب خود اجازه نداد موقعیت‌های قطعی استقلال به گل تبدیل شود؛ کاپیتان سایپا در شبی که با دو کارت زرد، اخراج شد عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت.
علاوه بر او، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده نیز با استفاده از سرعت بالا و نفوذهایشان بارها خط دفاعی استقلال را آزار دادند و ازجمله نفرات خوب نارنجی پوشان بودند.

اتفاق ویژه

برای نخستین بار از ابتدای سرمربیگری منصوریان در استقلال، تماشاگران این تیم علیه او شعار «حیا کن، رها کن» سر دادند که البته با دخالت لیدرهای این تیم شعارها کمی فروکش کرد.
ضمن اینکه تاکید منصوریان روی بازی کردن جباری در این مسابقه حاصلی برای استقلال نداشت و شماره 8 آبی‌ها نتوانست انتظارات را برآورده کند.


لحظات حساس

دقیقه 5: ارسال ترابی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین برگشت داده شد که شوت محکم شاه‌علی‌دوست از پشت محوطه دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 9: بیت‌سعید قصد داشت با ارسال کوتاه در داخل محوطه جریمه، شهباززاده را صاحب توپ کند که مدافعان سایپا آن را تبدیل به کرنر کردند.
دقیقه 11: سه خطا به سود سایپا با اعتراض شدید بازیکنان استقلال و منصوریان همراه شد.

دقیقه 13: اشتباه یعقوب کریمی در پاس دادن، قلی‌زاده را در شرایط خوبی صاحب توپ کرد که نفوذ او از سمت راست محوطه جریمه استقلال با تکل به موقع منتظری راهی کرنر شد.
دقیقه 15: سانتر تند و تیز غفوری از جناح راست زمین را دانشگر از مقابل دروازه سایپا دور کرد.
دقیقه 16: ارسال پای چپ چپاروف از روی کرنر موقعیت خطرناکی نصیب استقلال کرد که مدافعان سایپا سراسیمه آن را دفع کردند.
دقیقه 17: پاس سریع زمینی ترابی به محوطه 6 قدم استقلال بدون دخالت بازیکنان دو تیم راهی اوت شد.

دقیقه 19: شوت چپاروف از پشت محوطه به دانشگر برخورد کرد و قبل از اینکه به شهباززاده برسد توسط اخباری دفع شد.
دقیقه 20: سر توپ عالی شهباززاده و شوت او با پای غیر تخصصی به اسدی برخورد کرد و یک کرنر برای استقلال به همراه داشت.
دقیقه 21: ضد حمله سریع سایپا و نفوذ خوب ترابی از جناح چپ زمین که با اشتباه شجاعیان شکل گرفته بود، با ارسال خوب مهاجم ملی‌پوش سایپا به قلی‌زاده رسید اما ضربه او را رحمتی به خوبی مهار کرد تا یک کرنر نصیب نارنجی پوشان شود.

دقیقه 23: قلی‌زاده از سمت چپ زمین وارد محوطه استقلال شد که شوت او بعد از برخورد به منتظری به کرنر رفت.
دقیقه 23: ضربه فنی و بغل پای رضاوند از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از روی دروازه استقلال راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 25: رحمتی بدون دردسر ضربه سر عباس‌زاده را جمع کرد.
دقیقه 26: پاس کوتاه شهباززاده را غفوری در شرایط سختی با ارسال کوتاه به مقابل دروازه سایپا فرستاد که خالدی توپ را با ضربه سر دور کرد.
دقیقه 27: شوت شجاعیان دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.
دقیقه 28: پاس چپاروف و شوت محکم و تماشایی غفوری به تیرک عمودی دروازه سایپا برخورد کرد تا با بدشانسی استقلال این موقعیت هم از دست برود.

دقیقه 30: شهباززاده در شرایط سختی پاس بیت‌سعید را گرفت اما ضربه او توسط اخباری به کرنر رفت.
دقیقه 31: نزدیک بود ضربه غفوری بعد از برخورد به پای علیاری یک گل برای استقلال به همراه داشته باشد که اخباری به راحتی توپ را جمع کرد.

دقیقه 35: چپاروف با یک سر توپ خوب علیاری را جای گذاشت اما شوت او در راه دروازه سایپا با ضربه سر شاه‌علی‌دوست دفع شد.
دقیقه 38: شهباززاده به علت مصدومیت قادر به ادامه بازی نشد و به بیرون رفت.
دقیقه 38: ترابی اعتقاد داشت چشمی در داخل محوطه جریمه استقلال پای او را زده اما زاهدی‌فر چنین تصمیمی نگرفت.

دقیقه 1+45: ضربه سر عباس‌زاده در موقعیتی مشکوک به پنالتی به دست مجید حسینی برخورد کرد و به بیرون رفت که داور حتی کرنر نیز برای سایپا نگرفت.
دقیقه 2+45: ضربه بی‌دقت ترابی در حالی که دو بازیکن سایپا روی دست او بودند به اوت رفت.

دقیقه 50: قلی‌زاده با دریبل دو مدافع استقلال خود را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما رحمتی برابر ضربه او ایستادگی کرد.
دقیقه 50: عباس‌زاده توپ ارسالی از سمت چپ را مقابل تیرک دوم وارد دروازه استقلال کرد اما گل او آفساید اعلام شد.

دقیقه 52: ضربه ایستگاهی ترابی از فاصله 30 متری را رحمتی با دو دست دفع کرد.
دقیقه 56: توپ سرگردان در محوطه جریمه استقلال را رحمتی قصد داشت دور کند که عباس‌زاده توپ را از دروازه‌بان استقلال عبور داد اما او با خطا، مهاجم سایپا را متوقف کرد تا یک پنالتی نصیب نارنجی پوشان شود.

دقیقه 61: شوت پر قدرت پای چپ قلی‌زاده با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 64: قلی‌زاده باز هم به تنهایی به قلب مدافعان استقلال زد ولی شوت او این بار یک کرنر برای سایپا به همراه داشت.

دقیقه 72: ارسال چپاروف از روی کرنر با اشتباه دروازه‌بان و مدافعان سایپا موقعیت خوبی نصیب استقلال کرد که از این فرصت استفاده نشد.
دقیقه 72: استقلال دو نفوذ از سمت چپ زمین با پاس‌های قائدی داشت که هیچکدام ثمر بخش نبود.

دقیقه 79: شوت ناگهانی و خوب قائدی از سمت چپ با اختلاف کمی از کنار دروازه سایپا راهی اوت شد.

دقیقه 81: غفوری از فاصله 35 متری قصد باز کردن دروازه سایپا را داشت که این بار هم استقلال به گل نرسید.

دقیقه 4+90: ارسال جابر انصاری و ضربه سر بی‌دقت حسینی فرصت عالی استقلال را از دست داد.
دقیقه 5+90: با خوش شانسی سایپا استقلال نتوانست گل تساوی را بزند و تنها به یک کرنر رسید.


در حاشیه


* بازرسی از تماشاگران و حتی خبرنگاران در لحظه ورود به ورزشگاه به طور جدی انجام گرفته است.
* جباری برای نخستین بار از ابتدا در ترکیب استقلال قرار گرفته است.
* استقلالی‌ها با لباس‌های متحد الشکل و زیبایی وارد ورزشگاه تختی شدند.
* بازیکنان استقلال با تاخیر 20 دقیقه‌ای برای گرم کردن وارد زمین شدند.
* بازی با تاخیر دو دقیقه‌ای آغاز شد.
* تماشاگران استقلال با شور و حرارت خاصی تیم‌شان را تشویق می‌کنند.
* علی دایی جنب و جوش زیادی در کنار زمین دارد و دستورات تاکتیکی را به بازیکنان خود می‌دهد.
* خطا به سود سایپا در دقیقه 7 اعتراض بازیکنان استقلال را به همراه داشت.
* در دقیقه 34 ضربه شهباززاده به دانشگر برخورد کرد و دفع شد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به خطای هند پنالتی داشتند.
* عباس‌زاده بعد از گلی که به ثمر رساند، تماشاگران استقلال را تحریک کرد که هواداران این تیم نیز به شدت علیه مهاجم سایپا فحاشی کردند.
* در دقیقه 68 تابلوی تعویض برای استقلال بالا رفت که نشان می‌داد قائدی باید جایگزین جباری شود ولی منصوریان از این تغییر ابراز بی‌اطلاعی کرد تا سه دقیقه بعد یعقوب کریمی از زمین خارج شود.
 
  جذاب‌ترین بازی هفته
 
 پدیده که از سه بازی ابتدایی فصل یک برد، یک تساوی و یک باخت داشت امروز در بیشتر دقایق مسابقه با استقلال خوزستان صاحب توپ و میدان بود و توانست با وجود اینکه یک گل عقب بود، از حریف خود پیش بیافتد اما شاگردان ویسی با بازگشت به بازی موفق شدند کار را مساوی کنند و دست پُر از مشهد بروند؛ در این دیدار که دو تیم به پنجمین امتیاز فصل رسیدند، محمدرضا خانزاده و حسین مهربان برای پدیده و میثم دورقی و یوسف دلفی برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.

هفته چهارم لیگ برتر؛ ساعت 18:45؛ تاریخ: 96/05/27
استادیوم: ثامن الائمه مشهد/ تماشاگر: 2200 نفر
داور: رضا عادل؛ کمک‌ها: هادی طوسی، عسگر محمدی و سید علی‌اصغر مومنی/ ناظر: علیرضا کهوری.

اخطار: سید عبدالله حسینی(33) و محمدرضا خلعتبری(80) و محمدحسین مرادمند(2+90) از پدیده و موسی کولی‌بالی(34) و یوسف دلفی(1+45) از استقلال خوزستان


پدیده مشهد

شهاب گردان، محمدرضا خانزاده، محمدحسین مرادمند، سید عبدالله حسینی، رضا ناصحی، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، میلاد کمندانی(55- حسین مهربان)، امین قاسمی‌نژاد(71- معین عباسیان)، محمدرضا خلعتبری(83- حسین زامهران) و محمد قاضی.

سرمربی: محمدرضا مهاجری


استقلال خوزستان

وحید شیخ‌ویسی، عقیل کعبی، موسی کولی‌بالی(41- ابوالفضل علایی)، محمدعلی فرامرزی، علیرضا زندوی، میثم دورقی، حکیم نصاری(79- فرزاد بهمنی)، کلودیر جونیور، یوسف دلفی، سابا تاوادزه و رضا کرملاچعب(68- طالب ریکانی).

سرمربی: عبدالله ویسی

شرح بازی:

پدیده در بیشتر دقایق نیمه اول مالکیت زمین را در اختیار داشت و با حملاتی که بیشتر از سمت راست زمین شکل می‌گرفت به دنبال راه گلزنی به استقلال خوزستان بود اما دفاع منطقی شاگردان عبدالله ویسی و زدن ضربات سر اول توسط مدافعان این تیم از جمله موسی کولی‌بالی موجب شد تا مشهدی‌ها گلی به ثمر نرسانند؛ پدیده در مواقعی با شوت‌های از راه دور هم شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که کارساز نبود اما در سمت مقابل استقلال خوزستان که حملات با برنامه‌تری داشت موفق شد قبل از رفتن به رختکن با ارسال تاوادزه و ضربه سر دورقی گل برتری را بزند و برنده 45 دقیقه ابتدایی را تمام کند.

پدیده که نمی‌خواست بازنده بازی باشد در شروع نیمه دوم نمایش هجومی‌ای در پیش گرفت و بعد از پاس‌کاری‌های پیاپی در زمین حریف و البته تعویض‌های موثر مهاجری موفق شد در دقایق 57 و 61 دو بار دروازه استقلال خوزستان را باز کند؛ مشهدی‌ها در این دیدار که درگیری‌های زیادی در هر دو نیمه داشت و بازی فیزیکی در دستور کار قرار داده بودند تا 10 دقیقه به پایان بازی برتری خود را حفظ کرده بودند اما در نهایت شاگردان ویسی با پیش آمدن و حملاتی که انجام دادند توانستند توسط یونس دلفی گل تساوی را بزنند؛ تلاش پدیده تا پایان مسابقه ثمری نداشت و این دیدار با تساوی 2 بر 2 به اتمام رسید.


شرح گل:


پدیده 0 - استقلال خوزستان 1 (دقیقه 45: میثم دورقی): ارسال تاوادزه از جناح چپ زمین را دورقی بعد از خروج ناموفق گردان به راحتی با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

پدیده 1 - استقلال خوزستان 1 (دقیقه 57: محمدرضا خانزاده): ارسال خوب خلعتبری از روی ضربه آزاد سمت راست زمین به بعد از تیرک دوم را خانزاده با ضربه سر چکشی وارد دروازه شیخ‌ویسی کرد.

پدیده 2 - استقلال خوزستان 1 (دقیقه 61: حسین مهربان): اوت دستی‌ای که با وجود ویسی و اعضای تیم استقلال خوزستان به پدیده داده شد، به اکبر صادقی رسید تا او با یک سر توپ و شوت تماشایی محکم شیخ‌ویسی را به دردسر بیاندازد تا دفع ناقص این دروازه‌بان به تیرک افقی برخورد کند و در ادامه حسین مهربان با ضربه سر دومین گل پدیده را به ثمر رساند.

پدیده 2 - استقلال خوزستان 2 (دقیقه 82: یوسف دلفی): تاوادزه در زمین پدیده دورقی را صاحب توپ کرد تا او با پاس زمینی در عمق عالی، دلفی را داخل محوطه صاحب توپ کند و این مهاجم جوان با ضربه بغل پا گل تساوی را به ثمر رساند.

بهترین بازیکن:


میثم دورقی، کاپیتان استقلال خوزستان با یک گل و یک پاس گل تماشایی نقش به سزایی در کسب یک امتیاز خارج از خانه برای تیم‌اش داشت و ستاره زمین بود؛ سابا تاوادزه گرجستانی هم در نخستین بازی خود برای استقلال خوزستان فوق‌العاده ظاهر شد و روی هر دو گل تاثیر داشت.
ضمن اینکه حسین مهربان با وجود حضور تعویضی در زمین یک گل به ثمر رساند و حملات خطرناکی به تنهایی شکل داد.


لحظات حساس:


دقیقه 13: کمندانی با نفوذ از سمت راست محوطه جریمه استقلال خوزستان حمله‌ای ترتیب داد اما ضربه او به روی تیرک افقی دروازه این تیم برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 17: پاس به بیرون خلعتبری و شوت قاسمی‌نژاد از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.
دقیقه 21: شوت خانزاده بعد از حرکت داخل محوطه استقلال خوزستان به راحتی در اختیار شیخ‌ویسی قرار گرفت.

دقیقه 27: جونیور با سرعت بالا توپ را تا پشت محوطه پدیده پیش آورد ولی شوت او بی‌دقت بود و به اوت رفت.
دقیقه 30: شوت ایمانی با فاصله زیادی از کنار دروازه استقلال خوزستان به بیرون رفت.

دقیقه 42: نفوذ خانزاده و پاس به عقب او را قاضی شوت زد که توپ به مدافعان استقلال خوزستان برخورد کرد و در برگشت نیز ضربه کمندانی با وجود برخورد به بازیکنان استقلال کرنری برای پدیده به همراه نداشت.
دقیقه 42: شوت قاسمی‌نژاد را شیخ‌ویسی به سختی در دو مرحله جمع کرد تا خانزاده در گلزنی ناکام باشد.
دقیقه 43: حرکت خوب و ارسال کوتاه دلفی را کرملاچعب به مرادمند زد تا یک کرنر برای استقلال خوزستان به دست بیاید.

دقیقه 49: ارسال تند و تیز خلعتبری را شیخ‌ویسی با دو دست مُشت و دور کرد.

دقیقه 71: گردان اجازه نداد بازیکنان استقلال خوزستان دومین گل را روی ضربه سر بزنند.
دقیقه 72: مهربان با سرعت بالا و نفوذ عالی از میانه زمین به محوطه جریمه استقلال خوزستان اقدام به شوت‌زنی کرد که از اقبال بد او توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد داشت.
دقیقه 74: شوت ریکانی از فاصله 30 متری توسط گردان دفع شد.

دقیقه 87: پاس در عمق فوق‌العاده تاوادزه را جونیور نتوانست استفاده کند و با دخالت گردان توپ دفع شد.
دقیقه 87: مهربان می‌توانست با گلزنی دوباره ستاره این مسابقه لقب بگیرد اما ضربه او با فاصله کمی راهی اوت شد.

اتفاق ویژه:


پدیده با وجود اینکه یک گل از حریف خود عقب بود اما موفق شد 2 بر یک پیش بیافتد ولی باز هم استقلال خوزستان با جبران نتیجه یک امتیاز گرفت.

 
در حاشیه


* قبل از شروع بازی تماشاگران خوزستانی با شور و حرارت زیادی به تشویق تیم‌شان پرداختند.
* پیش از آغاز بازی یاد و خاطره شهید مدافع حرم، محسن حججی گرامی داشته شد.
* سرپرست توپ جمع کن‌های ورزشگاه ثامن حدود 30 دقیقه آنها را به خط کرده و برای‌شان صحبت کرد!
* ورود بازیکنان دو تیم با تشویق هواداران همراه شد؛ تماشاگران میزبان با شعار پدیده با غیرت به بازیکنان تیم میزبان روحیه دادند و هواداران تیم میهمان با شعارهای بخصوص خود این کار را کردند.
* بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم با اهدای شاخه گل به مقام شهید حججی ادای احترام کردند.
* خوش و بش ویسی با اکبر صادقی و قاضی گرم‌تر از سایرین بود.
* محمدعلی فرامرزی، بازیکن فصل گذشته پدیده قبل از سوت آغاز بازی به سمت مهاجری رفت و با در آغوش کشیدن وی از او برای حضور در میدان رخصت گرفت.

* در دقیقه 30 کرملاچعب به عبدالله حسینی ضربه‌ای با پا وارد کرد که مدافع پدیده نیز او را هُل داد تا درگیری بین برخی بازیکنان دو تیم از جمله نصاری و خلعتبری به وجود بیاید.
* کولی‌بالی در دقیقه 33 مرادمند را با حرکت غیر ورزشی و ضربه دست سرنگون کرد که باز هم موجب درگیری شد و این بار داور به مدافع استقلال خوزستان کارت زرد داد.

* دستیاران مهاجری فعالیت زیادی دارند به طوری که بادامکی و تقوی مرتب نزدیک خط می‌شوند تا به سرمربی و بازیکنان مشورت دهند.
* درگیری بازیکنان دو تیم در وسط زمین موجب شد تا مهاجری از ناصحی بخواهد خلعتبری را آرام کند.
* جدال هوایی قاضی با مدافعان خوزستانی به ویژه کولی‌بالی بسیار گرم است.
* مهاجری در فرصت‌های مختلف با کمندانی کنار زمین صحبت می‌کند.
* با خروج کولی‌بالی از زمین رقابت هوایی او و قاضی پایان یافت؛ مدافع خارجی خوزستانی‌ها در تمام نبردهای هوایی موفق بود و بیرون رفتن او در دقایق پایانی نیمه اول می‌تواند روی خط دفاعی تیمش تاثیر منفی بگذارد.

* تمام نیمکت نشینان و بازیکنان استقلال خوزستان بعد از گل دوم پدیده اعتراض شدیدی به کمک داور به دلیل گرفتن اوت کنار زمین به نفع پدیده که منجر به گل شد داشتند و در این صحنه بهروز مکوندی، مربی خوزستانی‌ها اخراج شد.

* مدافعان استقلال خوزستان به حرکات خلعتبری معترض شدند و دو بار او را نقش بر زمین کردند.

* بهمن روشنایی، سرپرست استقلال خوزستان به دلیل اعتراض‌های چند باره به داوری از کنار زمین اخراج شد.
 
 پایان کابوس نظرمحمدی
 
 سپیدرود رشت از ساعت 19:30 در ورشگاه شهید عضدی رشت پذیرای پیکان تهران است و این دو بازی از حیث برای هر دو تیم قابل اهمیت است که شاگردان علی نظرمحمدی و مجید جلالی تا به اینجا موفق به کسب پیروزی  و کسب سه امتیاز کامل نشده اند.

نیمه اول این دیدار مهیج و دیدنی دنبال شد و شاگردان علی نظر محمدی که برتری چشمگیری برابر حریف داشتند به پیروزی در نیمه اول رسیدند.

سپیدرود برتری برابر حریف را در نیمه دوم هم حفظ کرد و آنها با اینکه یک ضربه پنالتی هم از دست دادند به برتری برابر پیکان رسیدند و سه امتیاز حساس را در ورزشگاه خانگی‌شان به دست آوردند تا همجمه‌های علیه سرمربی این تیم، علی نظرمحمدی تا حدودی کم شود.

ورزشگاه: عضدی رشت

داوران: پیام حیدری-تورج عیوض محمدی-سید اسد حاج محمدی-محمد ملکی-ناظر: ابوطالب طاهریان

ترکیب سپیدرود رشت:

سید محمد حسینی، سید هادی موسوی، سید احمد سید صالح آهی، میثم فرودسی، توحید غلامی(علی دهقان- 66)، میرهادی میرجوان، محمد نزهتی، حسین کعبی(رضا الماس خاله-46)، حسین ابراهیمی(میلاد قربان زاده - 74)، مهرداد جماعتی و میعاد یزدانی.


ترکیب پیکان تهران:

رحمان احمدی، محمد صادق بارانی، مرتضی آقاخان( امیر روستایی - 77) ، مهدی مومنی، بختیار رحمانی، مهران موسوی، آرمان قاسمی، حجت حق وردی، سعید صادقی( سجاد عاشوری - 53)، علی حمودی(مهدی شیری - 65) و امیر کریمی.


شرح گل‌ها:

سپیدرود یک - پیکان صفر: (میرجوان،12): روی کارتیمی پاس حسین کعبی به ابراهیمی رسید و ارسال او از کناره ها را عماد میرجوان با ضربه سر به تور دروازه رحمان احمدی کوبید.


حواشی:

این دیدار با گرامیداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی آغاز شد.

بلیت هایی که برای این دیدار فروخته شده برای فصل گذشته است و همین موجب شد تا هوادارن با اتفاق عجیبی رو به رو شوند.
 
  رستگاری در نیمه شب
 
فولاد خوزستان موفق شد تا با پیروزی ٢-١ برابر گسترش فولاد تا رتبه چهارم جدول صعود کند. نوید عاشوری و رحیم زهیوی(پنالتی)، برای فولاد و میلاد فخرالدینی برای گسترش فولاد در این بازی گلزنی کردند.
 
هفته چهارم لیگ برتر، 27 مرداد 1396
 
ورزشگاه غدیر اهواز، تعداد تماشاگران:٢٠٠٠ نفر
 
داوران:سید رضا مهدوی-بابک داوری-جلیل شعرانی

فولاد خوزستان:

حامد لک، میلاد بدرقه، عبدالله کرمی، عبدالله ناصری، فرزاد جعفری(یوسف کی شمس - 89)، هادی حبیبی نژاد(حمید گلزاری - 71)، احمد عبدالله زاده، سینا مریدی، ایمان مبعلی(رحیم زهیوی - 63)، نوید عاشوری و فرشاد جانفزا.
 
سرمربی: سید سیروس پورموسوی
 
گسترش فولاد :
 
 
کوروش ملکی ، دراگان ژارکوویچ، مسیح زاهدی، میلاد شیخ فخرالدینی، احمد رضا زنده روح، یوسف سیدی، کاخا ، رضا خالقی فر، پیمان بابایی(محمد امین حاج محمدی - 46)، آندرانیک تیموریان(علیرضا چراغعلی - 73) و علیرضا نقی زاده(صادق رضا نیا -42)
 
سرمربی: لوکا بوناچیچ
 
اخطار:

حامد لک (79) از فولاد

امین حاج محمدی(90) از گسترش فولاد

شرح گل‌ها:

 
١-٠( فولاد خوزستان- نوید عاشوری): در دقیقه ٣٨ حرکت احمد عبدالله زاده در پشت محوطه جریمه و ضربه این بازیکن در میانه راه را عاشوری قطع کرد و با یک ضربه دقیق توپ را وارد دروازه گسترش فولاد کرد.

١-١( گسترش فولاد تبریز-میلاد شیخ فخرالدینی): پنالتی رضا خالقی فر را حامد لک دریافت کرد و دوبار دیگر ریباند توپ را گرفت اما در پایان میلاد فخرالدینی درون محوطه توانست ضربه پایانی را بزند و بازی را به تساوی بکشاند.
 
٢-١( فولاد خوزستان- رحیم زهیوی): دقیقه ٩٠+٦: خطای گسترشی ها روی عبدالله کرمی یک پنالتی به فولادی ها تقدیم کرد که رحیم زهیوی مهاجم تازه وارد فولاد آن را بر خلاف جهت اسلامی وارد دروازه گسترش کرد.
 
بهترین بازیکن:
 
احمد عبدالله زاده هافبک تدافعی فولاد در میانه زمین عالی بود، او سخت تلاش کرد و بسیار دوندگی کرد و البته پاس گل اول تیمش را داد.
 
اتفاق ویژه:
 
فولاد خوزستان موفق شد با دومین برد متوالی خود در جدول رده بندی تا رتبه چهارم بالا بیاید.

لحظات حساس:
 
دقیقه ٢٠: حرکت تمرین شده ایمان مبعلی و نوید عاشوری روی ضربه آزاد با شوت هافبک همدانی از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه ٣٥: پاس بلند مدافع گسترش فولاد به خالقی فر رسید اما ضربه آرام وی به راحتی در اختیار لک قرار گرفت.
 
دقیقه ٣٦: فرشاد جانفزا پشت محوطه جریمه توپ را مال خود کرد و بعد از یک چرخش آن را به سمت دروازه اسلامی شلیک کرد که به راحتی در اختیار دروازه بان گسترش قرار گرفت.
 
دقیقه ٥٤: کرنر آندرانیک تیموریان از سمت چپ و ضربه سر دراگان ژارکوویچ به شکل خطرناکی از کنار دروازه لک به بیرون رفت.
 
دقیقه ٥٧: پاس نوید عاشوری به عبدالله ناصری رسید اما ضربه خطرناک این مدافع جلو کشیده به صورت خطرناک به بیرون رفت.
 
دقیقه ٦٤: ضربه میلاد فخرالدینی در آغوش حامد لک آرام گرفت.
 
دقیقه ٦٥: شوت از راه دور سینا مریدی با اختلاف زیاد از بالای دروازه گسترش به بیرون رفت.
 
دقیقه ٧١: سانتر عبدالله ناصری درون محوطه جریمه به رحیم زهیوی رسید اما ضربه این بازیکن با بدشانسی پس از برخورد به پای مدافع گسترش به کرنر رفت.
 
دقیقه ٧٦: سانتر فرشاد جانفزا در دهانه دروازه تنها یک ضربه کوچک نیاز داشت تا تبدیل به گل شود اما ذلیکانی نتوانست دروازه گسترش را باز کند و یکی از بخت های مهم بازی برای فولاد از دست رفت.
 
در حاشیه:
 
* ایوب والی و آرش افشین از جایگاه ویژه دیدار را تماشا می کنند.
 
*داور بازی در دقیقه ٣٠ به دلیل گرمای هوا وقت استراحت داد.
 
* آلفردو کاسیمیرو سرمربی پرتغالی استقلال اهواز به ورزشگاه غدیر امده تا بازی را تماشا کند.
 
* هواداران فولاد با تشویق شدید رحیم زهیوی، خواستار حضور او در زمین شدند.
 
* بعد از تعویض ایمان مبعلی بازوبند کاپیتانی به عبدالله کرمی رسید.
 
* داور در دقیقه ٧٦ به دلیل گرمای هوا به دو تیم وقت استراحت داد.
 
*فرشاد بختیاری زاده و ستار همدانی مربیان دو تیم به دلیل درگیری فیزیکی با یکدیگر از کنار زمین اخراج شدند.
 
* مصدومیت های متوالی بازیکنان گسترش صدای هواداران فولاد را در آورده است.

نظر شما