شناسهٔ خبر: 20914867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

زاهد: نامزدی الهه کولایی برای شهرداری یک اقدام تشریفاتی و افراطی بود

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ فیاض زاهد، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه ستاره صبح با اشاره به معرفی آذری‌جهرمی بعنوان جوان‌ترین وزیر معرفی شده از سوی رئیس‌جمهور روحانی گفته است:
نکته‌ای که باید در ارتباط با "آذری جهرمی" مد نظر قرار داد این است که او با این سن و سال تا چه اندازه در این حوزه تجربه دارد؟ شعار جوان‌گرایی و اینکه به یکباره کسی را از خانه‌اش به کابینه بیاوریم صحیح نیست. جوان‌ها باید آموزش لازم را دیده باشند و مدتی مدیر و مسئول بوده باشند.
او سپس به نامزد شدن خانم الهه کولایی برای تصدی پست شهرداری تهران اشاره می‌کند و می‌گوید:
«نمونه دیگر این اشتباه را در گزینه‌های معرفی شده برای شهرداری تهران هم تجربه کردیم و همان‌طور که شاهد بودید یکی از گزینه‌ها خانمی بود که تجربه اجرایی و مدیریتی مربوط به حوزه شهری نداشت و به صورت تشریفاتی برای تصدی‌گری شهرداری تهران مطرح شد. این افراط و تفریط‌ها در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد.»
زاهد همچنین با بیان اینکه کابینه معرفی شده در حد انتظارات افکار عمومی نیست،‌ تصریح کرده است: در مجموع شناخت دقیقی از آذری‌جهرمی ندارم، اما شنیده‌ام نحوه برخورد و تعامل او در کمیسیون‌های مجلس مناسب نبوده و جوّی منفی علیه ایشان به وجود آمده است . [۱]
*پیش از این و در شماره قبلی وبلاگ مشرق اشاره کردیم که اصلاح‌طلبان آقای آذری‌جهرمی را به دو دلیل  جوان بودن و سابقه کار اطلاعاتی هرگز نمی‌بخشند... و آقای جهرمی بایستی منتظر کنایه‌هایی تندتر از «از خانه‌اش به کابینه آمده»! هم باشد.[۲۲]
اما نکته مهمتری که در اظهارات زاهد وجود دارد اشاره او به ماجرای نامزدی الهه کولایی برای تصدی پست شهرداری تهران است.
فی‌الواقع، اصلاح‌طلبان پس از پیروزی در انتخابات شورای شهر پنجم تهران به این دلیل که در مظان مطالبه طرفداران خود مبنی بر انتصاب شهردار زن بودند و از طرفی تمایلی هم برای تحقق این شعار نداشتند؛ تصمیم به «نمایش کاندیداتوری خانم کولایی» گرفتند.
اقدامی مضحک و نخ‌نما که حتی با اعتراض محافل اصلاح‌طلب نیز مواجه شد.
در همین زمینه،  روزنامه آفتاب یزد چندی قبل در یک گزارش که با عنوان  «تصمیم نمایشی شورای شهر در قبال شهردار شدن یک زن؛ مورد عجیب الهه کولایی» منتشر شد، نوشت:
«بدون شک اگر مشخص شود که نمایندگان شورای شهر با رفتاری عوامفریبانه و تنها برای کاهش فشارهای اجتماعی نام الهه کولایی را در لیست گزینه‌های نهایی شورا قرار داده اند، بی‌هیچ اغماضی باید مورد مواخذه قرار گیرند؛ امروز اگر بتوانند با دستمایه قرار دادن شعارگونه مسئله توجه به حقوق نیمی از افراد جامعه امور خود را پیش ببرند، فردا روز می‌توانند حقوق تمام ملت را زیر پا بگذارند و این خشت تا ثریا کج خواهد رفت بی آن که مهار شود. شعار به عقب برنمی‌گردیم مورد نظر مردم را، زنان و مردان دوشادوش یکدیگر سر دادند و حالا نمی‌توان از نو در مورد نیمی از رای دهندگان روندی قهقرایی طی کرد.»[۳]
مسئله مهمتر در ماجرای اقدام تشریفاتی و افراطی جریان خاص (به قول زاهد) برای نامزد کردن خانم کولایی نیز این است که اصلاح‌طلبان در حالی خود حاضر به انتصاب یک شهردار «زن» یا «جوان» نشدند که این‌روزها تندترین انتقادها را در همین زمینه به آقای روحانی دارند.
جالب آنکه حتی شخص خانم  کولایی هم در این زمینه به جرگه منتقدان رئیس‌جمهور پیوسته و طی یک یادداشت نوشته است:
اگر بنا باشد رئیس‌جمهوری به صرف آنکه فشارهایی بر روی او جود دارد از شعارها و وعده‌های خود منصرف شود، دیگر چه نیازی است برای جلب آراء عمومی از چنین شعارهایی استفاده کند؟ اینکه روحانی نتوانسته «وزیر زن» انتخاب کند و این موضوع را به صراحت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کند، امتیاز مثبتی برای دولت دوم او به حساب نمی‌آید![۴]
این دو نمایی و تلوّن مسئله‌ای نخواهد بود که از چشم جوانان اصلاح‌طلب و تاریخ پوشیده بماند.

نظر شما