شناسهٔ خبر: 20912671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

موقعیت ترامپ به شدت ضعیف و متزلزل شده است

مارک پرستون گفت دونالد ترامپ با مطالبی که بعد از حوادث شارلوتزویل عنوان کرد، گویی به نژادپرستان، نئونازی ها و کوکلاکس کلان ها اکسیژن و هوا رساند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی آمریکا گفت موقعیت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور پس از مطالبی که درباره حوادث شارلوتزویل به زبان آورد، به شدت تضعیف شده است.  
مارک پرستون Mark Perston تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی سی ان ان، اظهار داشت از منظر جهانی، مشکلی که برای ترامپ به وجود آمده این است که آیا رهبران جهانی به ویژه دشمنان آمریکا، ترامپ را رئیس جمهوری ضعیف می پندارند یا خیر؟
پرستون در توضیح صحبت های خود گفت، فعلا کره شمالی دست کم از تصمیمش برای پرتاب موشک قاره پیمای جدید به آبهای ساحلی گوام آمریکا منصرف شده است. 
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت معلوم نیست که جو سیاسی جهان هفته آینده چطور خواهد شد. نه تنها معلوم نیست که کره شمالی هفته آینده موشک جدیدی آزمایش بکند، بلکه مشخص نیست که واکنش علنی ایران، سوریه یا روسیه به وضع پدید آمده در خصوص ترامپ، چگونه خواهد بود یا اینکه آنها مخفیانه چه خواهند کرد تا ضمن جمع آوری اطلاعات به ساختار دولت آمریکا نفوذ کنند؛ همانطور که در دوران انتخابات ریاست جمهوری کردند.  لذا من فکر می کنم که ترامپ به شدت آسیب پذیر شده است و باید تلاش کند که علاوه بر جمهوری خواهان، حمایت عموم مردم آمریکا را جلب کند.
مارک پرستون در ادامه گفت: از دیدن حجم واکنش ها به موضع گیری ترامپ به حوادث شارلوتزویل، شدیدا متعجب شده است. وی افزود: رئیس جمهور اظهارات بسیار بسیار توهین آمیز و زشتی به زبان آورد که نه تنها در طول مبارزات انتخاباتی اش بلکه در این مدت که از آغاز دوران ریاست جمهوری او می گذرد، بی سابقه بوده است. به بیان دیگر او از خطوط قرمز سیاسی تخطی و عبور کرد. او با مطالبی که بعد از حوادث شارلوتزویل عنوان کرد، گویی به نژادپرستان، نئونازی ها و کوکلاکس کلان ها اکسیژن و هوا رساند.

نظر شما