شناسهٔ خبر: 20910413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

اخبار كوتاه شهرستانها

صاحب‌خبر -

قدرداني مديريت شهري کوهسار 
از خبرنگاران 
کوهسار-خبرنگاررسالت:
 طي مراسمي که در سالن جلسات شهرداري کوهسار با حضور سعيد فلاح پور رئيس شوراي اسلامي شهر، مهندس حشمي پور شهردار و  پاليزبان معاون شهرداري کوهسار برگزار شد، از زحمات تعدادي خبرنگاران فعال و زحمتکش شهر و شهرستان با اهداي لوح تجليل به عمل آمد.در اين مراسم مهندس حشمي پور ضمن تبريک و گراميداشت روز خبرنگار و اداي احترام به روح پاک و مطهر شهيدان والامقام صحرايي و بهروز فلاحت پور و فعالان فقيد اين عرصه ارزشمند که اکنون در ميان ما حضور ندارند از زحمات و تلاش هاي ارزنده عموم خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه و مطبوعات قدرداني کرد.شايان ذکر است مزار شهيد خبرنگار بهروز فلاحت پور در روز خبرنگار با حضور امام جمعه حجت الاسلام محمدي، مديران مجموعه مديريت شهري، فرمانده حوزه 617 گلباران شد.ديدار با خانواده شهيد امير صحرايي نيز از ديگر برنامه هاي اين روز بود که حجت الاسلام محمدي امام جمعه بخش چندار در اين ديدار طي سخنان کوتاهي، گفت: خبرنگار شجاع با بيان واقعيت ها از حقوق جامعه دفاع مي کند.

رئيس اداره ورزش و جوانان تاکستان:
ورزش موجب اعتماد به نفس 
در کودک مي شود
 قزوين-خبرنگاررسالت:
شهرام رحماني، رئيس اداره ورزش و جوانان تاکستان در هفتمين روز از «کمپين فرداي تاک» گفت: با توجه به صنعتي شدن جوامع و 
کم تحرک شدن کودکان، نياز به ورزش بيشتر از قبل احساس مي شود و از نيازهاي اوليه انسان به شمار مي رود. وي  با اشاره به اينکه ورزش يکي از راه هاي درمان بسياري از بيماري هاي جسمي و روحي است؛ عنوان کرد: ورزش، موجب افزايش اعتماد به نفس در کودکان شده و رفتار هاي مثبت اجتماعي از جمله: نوع دوستي، روحيه تعاون و تعامل را افزايش مي دهد. مسئول ورزش تاکستان با گفتن اينکه ورزش يک علم است و بايد روي قاعده و قانون انجام شود؛ اظهار کرد: هم زمان با پرورش جسم بايد سلامت روح و اخلاق را هم مد نظر داشت.رحماني با بيان اينکه در آموزه هاي ديني ما، سلامت جسم، همراه با سلامت روح و روان، مد نظر است، گفت: والدين نبايد از ورزش و بازي کودک غافل شوند و بايد درس نوع دوستي و فداکاري را به آنان بياموزند.

فرمانده تيپ 21 زرهي امام رضا(ع) نيشابور:
رسانه‌هاي انقلابي به دنبال ترويج گفتمان امام و رهبري باشند
 نيشابور-خبرنگار رسالت:
 فرمانده تيپ 21 زرهي امام رضا(ع) نيشابور گفت: رسانه‌هاي انقلابي به دنبال ترويج گفتمان حضرت امام و مقام معظم رهبري باشند. سرهنگ پاسدار حسين سليماني در گراميداشت مقام شامخ خبرنگار اظهار داشت: تاثير مطالبي که در رسانه‌هاي گروهي به ويژه فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در جامعه مي‌بينيم. وي افزود: همه در کنار سفره شهدا نشسته‌ايم و از نعمت امنيت برخورداريم. در برابر همه فعاليت‌ها بايد جوابگو باشيم، بنابراين بايد آخرت خود را به دنياي ديگران نفروشيم و به عبارت ديگر خودمان را ارزان نفروشيم. اين عضو شوراي تامين شهرستان نيشابور با اشاره به عبارت معروف کربلا در کربلا مي‌ماند اگر زينب نبود، اضافه کرد: حضرت سيده زينب(س) با ارائه هوشمندانه وقايع کربلا در شامات، فضاي جامعه را تغيير داد. سليماني با اشاره به مقطعي که دوره خبرنگاري را در دو دهه پيش در نيروهاي زميني طي کرده است، خاطرنشان کرد: به پيشرفت شهرستان‌هاي اطراف نگاه کنيد، ديگر نيازي به هيچ صحبتي نيست و در نتيجه بايد رسانه‌هاي نيشابور به نفع منافع شهرستان به دنبال هم‌افزايي باشند و پيشرفت‌هاي مختلفي را در حوزه‌هاي گوناگون براي نيشابور ترسيم و پيگيري کنند. 

مسئولين  در آموزش و پرورش دزفول پاسخ دهند؟!
دزفول -خبرنگاررسالـت:
در سال تحصيلي 1395- 1396 چرا 100 دانش آموز دزفولي رتبه نياورده اند؛ پس چرا 200 دانش‌آموز دزفولي معدل کتبي آنها بالاي 19 شده و چگونه است که 25 دانش آموز دزفولي تمام دروس شان نمره 20 شده است. يک شهر يک مديريت يک آب و هوا. معلمان دلسوز و فداکار پس مشکل کجاست؟ امروز با دو طيف از دانش آموزان مواجه هستيم.دانش آموزاني که حتي از آوردن رتبه جهت تأمين رشته در سال اول دربيرستان مقطع دوم با مشکل روبه رو مي شوند و 
دانش آموزاني که معدل کتبي آنها بالاي 19 است و کارشناسان را بر آن داشته تا براي کسب علم بيشتر ميلياردي برايشان هزينه کنند.و اين مي طلبد مسئولين و کارشناسان دست اندرکار در کار گروهي اين دو قشر دانش آموز را مورد ارزيابي و کارشناسي قرار دهند تا شاهد اين نباشيم که 100 دانش آموز در يک شهرستان آنقدر نمره کم بگيرند که قادر نباشند رشته مورد علاقه خودشان را انتخاب نمايند.پيشنهادي که به نظر مي رسد اين است که تمام اين افراد به رشته هاي فني مورد علاقه شان در مراکز فني و حرفه اي برده شوند.

فرمانده انتظامي استان البرز مطرح كرد:
خبرنگاران؛ هميار پليس در ارتقاي سطح احساس امنيت و آرامش جامعه  
کرج-خبرنگاررسالت:
نشست خبري همراه با مراسم تجليل خبرنگاران اين حوزه در سالن اجتماعات ستاد فرماندهي انتظامي استان البرز برگزار شد. فرمانده انتظامي استان البرز در اين نشست گفت: خبرنگاران مسئوليت  بسيار مهمي را بر دوش دارند که با رعايت اصل امانتداري بايد اخبار را به سمع و نظر مردم برسانند.سردار بخشعلي کامراني صالح ابراز داشت: تلاش خبرنگاران در تمامي عرصه ها 
قابل تجليل است و از کوشش خبرنگاراني که همگام و همراه پليس در بالابردن احساس آرامش و امنيت در جامعه فعاليت رسانه اي دارند، قدرداني مي نمايم. وي افزود: در دنياي کنوني که با انفجار اطلاعات و اخبار روبه رو هستيم، يک خبر پس از چند ثانيه روي خط خبرگزاري هاي دنيا قرار مي گيرد و بايد به کمک شما خبرنگاران از اين ظرفيت در راستاي ارتقاي سطح احساس امنيت و آرامش جامعه  بهره برد. 
دبيرشوراي فرهنگ عمومي شهرضا:
والدين‌ به‌ خريد كتاب‌ براي‌ كودك‌ اهميّت‌ بدهند
شهرضا -خبرنگاررسالت  : 
درراستاي برنامه هاي توسعه و ترويج فرهنگ کتابخواني باشگاه کتابخواني «کتاب يارکوچک » درشهرضا اقدام به برنامه جذاب و شاد در يک خانه سنتي و با حضور مادر بزرگ و قصه گويي براي کودکان بامربي گري خانم فهيمه كاظمي نمود.در اين برنامه ابتدا با قرائت قرآن توسط کودکان خانم کريمي در نقش مادر بزرگ اقدام به قصه گويي نمود،درادامه اين برنامه كودكان به اجراي نمايش پرداختندكه بدنبال آن مسابقه اي بين کودکان اجرا شد. درادامه اين برنامه جذاب وشادمحمدعلي جعفري رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرضاطي سخناني در خصوص اهميت کتابخواني اظهارداشت: کتابخانه محلي براي همه مشارکت هاي اجتماعي است.جعفري بااشاره به ترويج كتابخواني گفت: يكي‌ از كارهاي‌ مهم‌ و مؤثري‌ كه‌ والدين‌ مي‌توانند در خصوص‌ همراهي‌ و هماهنگي‌ با فرزندان‌ خود در امر مطالعه‌ وكتابخواني‌ انجام‌ دهند بردن‌ فرزندان‌ به‌ كتابخانه‌ است‌.دبيرشوراي فرهنگ عمومي شهرضاخاطرنشان ساخت: اگر والدين‌ به‌ خريد كتاب‌ براي‌ كودك‌ اهميّت‌ بدهند به راحتي‌ مي‌توانند او را به سوي‌ مطالعه‌ سوق دهند.

 آثار نفيس با محوريت مقاومت اسلامي   درموزه آستان قدس رضوي  
مشهد-خبرنگاررسالت:
هم‌زمان با روز مقاومت اسلامي، مجموعه‌ آثار منتخب مرتبط با مقاومت، پايداري و جانفشاني در برابر ظلم و بيداد دشمنان اسلام در موزه هداياي مقام معظم رهبري آستان قدس رضوي معرفي شد. رئيس اداره پژوهش و معرفي آثار معاونت امور موزه‌هاي آستان قدس رضوي در اين باره گفت: «آرم حزب‌ الله لبنان» به قطر 14 سانتي‌متر، که نماد مقاومت اسلامي است توسط آزادگان لبنان در سال 1377 اهدا شده است و در حاشيه آن، عبارت‌هاي «خامنئي قائدنا، حزب الله حزبنا، المقاومه الاسلاميه» به چشم مي‌خورد. جواد فرهمندنژاد ابراز کرد: همچنين قاب «يادبود حزب الله لبنان» در قالب بشقابي به قطر 5/29 سانتي‌متر، از طرف مؤسسه الشهيد لبنان به رهبر معظم انقلاب(مدظله‎العالي) تقديم شده است. وي افزود: در قسمت مرکزي اين قاب، تصوير دريايي آرام نقش بسته است که عبارت «حزب الله» 
به‌صورت کشتي و پرچم سبز رنگي با متن «إن السيد علي خامنئي هو اصل للقياده امام خميني» بر روي آن ديده مي‏شود.فرهمندنژاد بيان کرد: «پرچم گنبد مطهر حضرت زينب(س)»، در ابعاد 150 × 224 سانتي‌متر و رنگ قرمز نارنجي، اثري است که توسط شهيد والامقام محسن خزائي؛ شهيد مدافع حرم در سال 1391 اهدا شده است. 

 مديرکل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش:
دانش‌آموزان مرزي با تهديد سلفي‌گري آشنا مي‌شوند
اردبيل-خبرنگاررسالت:
مديرکل فرهنگي و هنري وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مرزي با حضور در اردوهاي پرورشي و تربيتي با تهديدهاي سلفي‌گري آشنا مي‌شوند.علي رمضاني در مراسم آغازين چهاردهمين دوره اردوي ملي دانش‌آموزان پسر مناطق مرزي غرب کشور در اردوگاه مقدس اردبيلي اظهار کرد: ما همه ساله اين اردوها را با برنامه‌هاي متنوع برگزار مي‌کنيم که امسال نيز دانش‌آموزان پسر مناطق مرزي گرد هم آمدند تا با محوريت آسيب‌هاي اجتماعي در مناطق مرزي بيشتر با فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي آشنا شوند.وي از نفوذ فرهنگي بيگانگان در فضاهاي آموزشي و تربيتي احساس نگراني كرده وگفت: از اين بابت روي دانش‌آموزان و هدايت صحيح و درست اعتقادات آنها برنامه‌ريزي انجام داده ايم، وي افزود: بزرگ ترين آسيب و تهديدي که دانش‌آموزان را در مناطق مرزي با دغدغه جدي روبه‌رو کرده است حضور برخي گروه‌هاي تندرو و غيرديني است که ممکن است براي رشد و تعالي ذهني و اعتقادي دانش‌آموزان آسيب وارد کند که از همين‌رو ما با برگزاري چنين اردوهايي سعي مي‌کنيم تهديدها و برخي نفوذهاي مرزي را در اين برنامه‌ها مورد تحليل و بررسي قرار دهيم.

فرماندار بناب:
 رويکرد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر  مبارزه بي امان با قاچاقچيان است
 بناب-  خبرنگاررسالت:
 فرماندار بناب گفت: تا سال 92 شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب در حالت تعطيلي قرار داشت که طي چهار سال اخير با فعال کردن اين شورا بر اساس ارزيابي هاي به عمل آمده از سوي استان شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر شهرستان بناب جزء چهار شهرستان برتر استان آذربايجان شرقي قرارگرفته است.براساس اين گزارش، 
ولي الله فرج اللهي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب که با حضور مشاور استاندار و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي برگزار شد، با بيان اينکه رويکرد شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب در سال 96 مبارزه بي امان با قاچاقچيان و معتادان متجاهر است؛ گفت: نيروي انتظامي شهرستان با همکاري اداره اطلاعات، سپاه، بسيج و دستگاه قضائي با همدلي اي که داشتند و پاي کار بودند، توانستند گام هاي مؤثري را در راستاي مبارزه با مواد مخدر بردارند.فرماندار بناب در ادامه با ارائه گزارشي از آمار دستگيري معتادان و قاچاقچيان اذعان کرد: در 4 ماه اول سال 95 تعداد فروشندگان مواد مخدر دستگير شده 157 نفر بودند که اين رقم در مدت مشابه امسال به 185 نفر رسيده و 18 درصد افزايش نشان مي دهد.

شناسايي 100 رشته انشعاب آب غير مجاز در شهر وحيديه
شهريار- خبرنگاررسالت:
 100 رشته انشعاب آب غير مجاز در شهر وحيديه شناسايي و 
جمع آوري شد.مدير امور آبفاي شهر وحيديه با اعلام اين خبر گفت: به دنبال اصلاح شبکه آبرساني خيابان بابا محمود به طول 800 متر انشعابات غير مجاز آب جمع آوري شد.محمد حسيني افزود: عمده اين انشعابات در قطر 2/1 ميليمتري با مصارف خانگي و يک رشته پشت کنتوري 40 پلي اتيلن بوده است.او بيان کرد: انشعابات 
غير مجاز سبب هدر رفت آب و افت فشار شبکه آبرساني مي شود و قطع اين گونه انشعابات همواره از سوي عوامل اجرايي اين امور با جديت پيگيري خواهد شد.

نظر شما