شناسهٔ خبر: 20904264 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم

تجری: اخلاق مداری آوایی، بهترین فرصت برای قوه قضائیه، مجلس و دولت است

تهران - ایرنا - نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتانسیل وزیر پیشنهادی دادگستری بهترین فرصت برای قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت است، گفت: علیرضا آوایی در بین نماینده های مجلس محبوبیت خوبی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، فرهاد تجری روز پنجشنبه در سومین روز جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در دفاع از وزیر پپیشنهادی دادگستری، از زحمات وزیران دادگستری از بدو انقلاب تاکنون بویژه حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در دولت یازدهم قدردانی کرد.
وی با گرامیداشت یاد مرحوم حسن حبیبی و جمال کریمی راد وزیران پیشین دادگستری، اظهار داشت: نکته ای که در مظلومیت وزیر پیشنهادی وجود دارد همین بس که ما نمایندگان مجلس بعد از دو دوره هنوز نمی دانیم که حوزه پزشکی قانونی به قوه قضائیه مرتبط است و وزیر هیچ نقشی نمی تواند داشته باشد.
تجری ادامه داد: وزیر دادگستری حلقه اتصال و واسطی است که بتواند نیازمندی ها را در حوزه دولت منعکس و پیشنهادات دولت را در مجلس مطرح کند.
وی یادآوری کرد: در همین مجلس، در زمان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه، پیشنهاد چهارهزار مترمربع فضای اداری برای دادگستری در صحن علنی مجلس با پیشنهاد یکی از همکاران حذف شد؛ این فضا نه برای مدیران قضایی که برای مردم، همشهریان و شهروندان ما بود که کرامت و شان آنها با مراجعه به دفاتر قضایی حفظ شود.
تجری اضافه کرد: متاسفانه پیام به صورت نارسا به مجلس می رسد و نمی توانیم آن را درست دریافت کنیم و وقتی به خودمان می آییم که باعث تضییع حقوق مردم و شهروندان می شویم.
وی از آوایی به عنوان یکی از قضات با اخلاق نام برد و گفت: رشد پلکانی وی در امر قضاوت و مدیریت قضایی سبب شده تا در مراحل مختلف امر قضا از بازرس و ناظر و امور دادستانی و دادسرای انقلاب گرفته تا ریاست کل دادگستری پنج استان کشور را در کارنامه داشته باشد.
تجری به سابقه حضور آوایی در دادگاه عالی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: این امر نشان می دهد وی مراحل کارشناسی و فنی را به واسطه شخصیت و کارآمدی خود و نه به واسطه ارتباطات طی کرده است.
تجری، حریت و استقلال نظر را از ویژگی های وزیر پیشنهادی دادگستری عنوان و اظهار کرد: وی آنچه استنباط از قانون و وظیفه شرعی و قانونی و تکلیف خود می داند، بدون هیچ ملاحظه ای بیان می کند.
نماینده مردم قصرشیرین در مجلس یادآور شد: یکی از ویژگی های وزیر به عنوان رابط سه قوه، حریت، آزادگی و بیان دقیق مطالب در نزد مسوولان مختلف کشور است و از این رو شخصیت و اخلاق مداری آوای می تواند بهترین فرصت برای قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت باشد.
وی ادامه داد: مورد وثوق بودن آوایی در دولت به عنوان بازرس ویژه ریاست جمهوری در دوره گذشته و مورد تایید و پیشنهاد قوه قضائیه و نیز مقبولیتی که در میان نمایندگان مجلس دارد همه اینها شرایطی را برای وی ایجاد می کند که بتواند وظیفه و رسالت خود را به عنوان رابط و واسط سه قوه، رفع نیازمندی ها و همدلی سه قوه، ایفا و بتواند در حسن اجرای امور که نیاز ضروری حوزه های مختلف کشور و خصوصا سه قوه است به نحو احسن محقق کند.
وی افزود: امروز اختیاراتی که سازمان تعزیرات حکومتی دارد، فراتر و بیشتر است؛ هر چند که این سازمان عنوان قضایی ندارد اما مصادره اموال، توقیف، محکومیت ها و جرایم سنگینی که سازمان تعزیرات و شعب آن برای مردم صادر می کنند فراتر و سنگین تر از احکامی است که در دادگاه ها صادر می شود.
تجری تاکید کرد: اصلاح این روند در سازمان تعزیرات حکومتی، حاکمیت قانون و سامان بخشی به این حوزه که به طور مستقیم زیر نظر وزیر دادگستری است، یکی از ضرورت هایی است که به عنوان مطالبه از آوایی داریم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیتی به غیر از آوایی سراغ نداریم که به عنوان امین سه قوه ایفای نقش کند.
سیام**6084**1569**خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار: علی حبیبی

نظر شما