شناسهٔ خبر: 20890391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمایشگاه کتاب درجوار امامزاده افتتاح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: نمایشگاه کتاب در محل امامزاده سلطان سید احمد بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت با ارائه بیش از هزارو 200 جلد کتاب افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

نمایشگاه کتاب درجوار امامزاده افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان با اشاره به اهمیت کتاب و فرهنگ در شهرستان جیرفت گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب بهترین گواه برای اهمیت دادن به کتاب و فرهنگ در جامعه کنونی است.

اسحاقی هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین عموم مردم دانست و تصریح کرد: با توجه به نیاز جامعه به دسترسی آسان و سریع و ارزان به منابع معتبر علمی؛ در این نمایشگاه آخرین شماره جدید از چاپ کتاب ها برای خرید مردم عرضه می گردد.

وی کتاب را هویت بخش انسان دانست و گفت: نماد اصلی هویت انسان در عقلانیت او است و ثمره این عقلانیت علم انسان است که این علم در کتاب نمود پیدا می‌کند که در معنی عام تمامی هویت انسان که خداوند به او بالیده است در کتاب نمایان شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان افزود: افزایش عزت نفس، آرامش روحی و روانی و خودشناسی از اثرات مطالعه و کتابخوانی است و هر اقدامی که باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم شود امری نیکوست که بر افزایش ذخیره فرهنگ جامعه کمک و موجب ارتقاء سطح فرهنگی جامعه می‌شود.

اسحاقی ایجاد انگیزه کتابخوانی را در جوانان مهم دانست و تصریح کرد: تناسب محتوای منابع مطالعاتی با نیاز مخاطبین باعث رشد و پیشرفت همه جانبه جامعه ما خواهد شد که به همین سبب ارائه کار و ایجاد رغبت خواندن کتاب اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان نیز از برگزاری کلاس قرآن طرح نشاط معنوی بقاء متبرکه امامزاده سلطان سید احمد ساردوئیه ویژه کودکان خبرداد و افزود: این طرح فرهنگی با آموزش روخوانی و روانخوانی جزءهای ۲۰ و ۳۰ قرآن مجید با مربیگری دبیران مجرب آموزش و پرورش شهرستان در حال برگزاری است.

گفتنی است این نمایشگاه از 24 مردادماه لغایت 24 شهریورماه به مدت یک ماه پذیرای عموم کتاب خوانان عزیز است.

انتهای پیام/ح

نمایشگاهی درجوار امامزاده سلطان سید احمدساردوئیه

نظر شما