شناسهٔ خبر: 20890369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم؛

بررسی گزینه پیشنهادی وزارت کار؛ در کشاکش عدالت اجتماعی، اشتغال و شستا

صاحب‌خبر -

بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی از دیروز (سه شنبه) آغاز شده است.
دومین روز بررسی گزینه های پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی، نوبت به بررسی صلاحیت گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- «علی ربیعی»- رسید.
البته اشتباه گرفتن نوبت بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی برای این وزارتخانه چندین بار رخ داد؛ هم از سوی رییس مجلس شورای اسلامی که گمان کرد نوبت به وزارت دادگستری رسیده است و هم نمایندگان موافق و مخالف که به جای وزارت کار، به نام وزارتخانه های اموراقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی اشاره کردند.

** مخالفان
«فرج الله رجبی» و «امیر خجسته» 2 نماینده ای بودند که در مخالفت با ربیعی و برنامه های وی سخن گفتند.

- بسیاری از مشکلات وزارت تعاون فرا وزارتخانه ای است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در آغاز سخنان خود از کارگران و بازنشستگانی صحبت کرد که به وی برای حمایت از ربیعی پیامک زده بودند.
«فرج الله رجبی» گفت: قبل از آمدن پیامک های زیادی از کارگران و بازنشستگان آمده بود و خواستند در تایید شما صحبت کنم که شرمنده ام.
وی گفت: مسائل وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با چند چالش اساسی روبروست که برخی فراوزارتخانه ای به شمار می رود و باید از همکاری و کمک مجموعه دولت استفاده کند.
نماینده مردم شیراز اضافه کرد: نمی دانم وزیر پیشنهادی چرا اصرار دارد خودش به تنهایی برای اشتغال برنامه ریزی کند و باید به این موضوع پرداخته شود.
رجبی گفت: چالش دوم بحث تعاون است که درقانون اساسی به آن اشاره شده است تا برای جلوگیری از هرگونه زیاده خواهی و انباشت ناسالم سرمایه و دخالت دادن سرمایه ها در اقتصاد کشور نقش بازی کند.
«چالش سوم آسیب های اجتماعی است که یک قسمتی به شما مرتبط است و در این بخش شما به بازنگری در ساختار نیازمندید.
تبدیل سازمان بهزیستی به معاونت، ادغام نشدن صندوق های بازنشستگی، کالبدشکافی دریافتی از محل بیمه و ورودی ها،بیمه خویش فرما برای اعضای سازمان نظام مهندسی و فعال سازی شستا در حوزه های استانی از دیگر خواسته های این نماینده بود.
نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اینکه می گوییم سازمان تامین اجتماعی نسبت به هشت سال قبل بهتر شده است درست است، شستا هم بهتر شده اما اینها کافی نیست ظرفیت های قطعی بالفعل هستند باید اتفاق بیفتد.
نماینده مردم شیراز در مجلس درباره قانون بازنشستگی پیش از موعد گفت: نیروهای توانمند پیش از موعد بازنشست می شوند و با مزد پایین تر در بازار کار جای یک جوان را می گیرند و مشکل بیکاری را اضافه می کنند.
رجبی پرسید: برنامه صریح شما برای دریافت مطالبات تامین اجتماعی از دولت چیست؟ ما وزیری می خواهیم که پایش را زمین بزند و مطالبات را بگیرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای رفع مشکلات رستم دستان و اسفندیار رویین تنی وجود ندارد؛ مگر با تقید به برنامه، شناخت دقیق منابع و مدیریت درآمد و هزینه.
رجبی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات وزارت کار به وزارتخانه های دیگر مربوط می شود و از شما می خواهیم شجاعت داشته باشید و از مقام ریاست جمهوری و معاون اول طلب کنید وزارتخانه های دیگر بار خود را به دوش بکشند تا شما بار تامین اجتماعی، اشتغال و آسیب های اجتماعی را به سرانجام برسانید.

- برنامه ها برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، آسیب های اجتماعی، بازنشستگان، کارگران، اشتغال و بیکاری
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مفاسد اقتصادی مثل اژدهای هشت سر به موضوعی شبکه ای در کشور تبدیل شده است و وزیران باید برنامه خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی ارایه کنند.
البته «امیر خجسته» قرار بود بخشی از وقت خود را به «محمدرضا پورابراهیمی» نماینده مردم کرمان، بدهد اما همه 15 دقیقه وقت قانونی را صحبت کرد.
خجسته افزود: بحث مفاسد اقتصادی بحث بسیار مهمی است اما متاسفانه دستگاه های نظارتی سکوت می کنند؛ چرا سکوت؟ قوه قضاییه باید مقتدرانه برخورد کند و تکلیف افراد را تعیین کند. باید در میدان آزادی حکم مفسدان اجرا شود تا در دل فاسدان خوف بیفتد.
سخنان خجسته با واکنش رییس مجلس شورای اسلامی روبرو شد که گفت: اینها ربطش به وزارت کار چیست؟
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از ربیعی خواست برنامه خود را برای بازنشستگان، کارگران، اشتغال و بیکاری تشریح کند وی افزود: یکی از موانع بر سر راه رونق اقتصادی وجود مقررات بازدارنده است؛ گفته شود برای بهبود فضای کسب و کار و اصلاح قانون کار چکار شده است؟ چرا لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس فرستادید و هنوز در دستور کار قرار نگرفته بود که آن را عودت دادید؟
خجسته گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزارت اجتماعی مشهور است و وظایفی در زمینه آسیب های اجتماعی دارد؛ شما چه اقداماتی در مورد کودکان کار، معتادان متجاهر و فقرزدایی انجام داده اید؟
وی ادامه داد: درباره شستا و 9 هلدینگ بزرگ اقتصادی توضیح دهید اعضای هیات مدیره این مجموعه ها با چه معیارهایی انتخاب می شوند؟
نماینده مردم همدان و فامنین در پایان به موضوع حضور نیروی کار خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که تا هفت میلیون بیکار در کشور وجود دارد میلیون ها شهروند خارجی به صورت غیرقانونی در کارخانه ها و واحدهای صنفی ما فعالیت می کنند که باید این موضوع تعیین تکلیف شود.

** موافقان
«محمودصادق حسنی جوریابی»، «سیدفرید موسوی»، «محمد محمودی شاه نشین»، «غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نیز وقت موافقت را بین یکدیگر قسمت کردند و نظر خود را درباره صلاحیت گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه اعلام کردند.

- ربیعی برای چهار سال آینده برنامه کاملی را ارایه کرده است
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ربیعی خود را وقف ایجاد امنیت اجتماعی کرده است و گفت: وی برای چهار سال آینده برنامه کاملی را ارایه کرده است.
«محمدصادق حسنی جوریابی» که به هیات رییسه تذکر داد نام وی به طور کامل (همراه با پسوند جوریابی) اعلام شود، افزود: اگر ربیعی وقت بیشتری را صرف نمایش کارهایش می کرد درصد کمتری از نمایندگان برای رای اعتماد به وی مردد می بودند.
حسنی جوریابی به تشریح عملکرد این وزارتخانه در دولت یازدهم و دوره های پیشین برای حذف یارانه نزدیک به چهار میلیون نفر بر اساس قانون، افزایش حقوق بازنشستگان به 11 میلیون ریال، بیمه 11 میلیون نفر و... پرداخت.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر تاثیر سرمایه گذاری بر اشتغال و ارتقای رشد اقتصادی پایدار کشور گفت: تاثیر اشتغالی سرمایه گذاری ها زمان می برد و وقتی در دولت نهم و دهم به درستی سرمایه گذاری نشده، پس از آن نیز اشتغالی ایجاد نشده است. بگذریم از اینکه مطالبات بانکی باقیمانده نشاندهنده آن است که در همان میزان سرمایه گذاری اعلام شده هم منابع به مسیرهای دیگری غیر از تولید رفته است، پس چه چیزی کشت کرده ایم که بخواهیم امروز آن را درو کنیم؟
نماینده مردم رشت گفت: در سال 84 جمعیت شاغل کشور 20 میلیون و 800 هزار نفر بود که در سال 91 به 20 میلیون و 400 هزار نفر رسید که یعنی کاهش اشتغال داشتیم اما در پایان بهار امسال این میزان به 23 میلیون 300 هزار نفر رسید.
وی تصریح کرد: ما در سال های اخیر بالای 600 هزار نفر اشتغال جدید در کشور داشته ایم و اهمیت آن زمانی آشکار می شود که بدانیم رشد پیوسته جمعیت در سال های گذشته اتفاق افتاده و امروز جمعیت آماده به کار از 23 میلیون به 26 میلیون 600 هزار رسیده است.
حسنی جوریابی تصریح کرد: آقای ربیعی برای چهار سال آینده برنامه کاملی ارائه کرده است و در این برنامه اشتغال فراگیر و مشارکت همه دستگاه‌ها و بخش خصوصی برنامه خوبی را به تصویب دولت و ستاد اقتصاد مقاومتی رسانده و در این برنامه به توسعه برنامه اشتغال هم در سطح ملی و هم به توانمندسازی از طریق افزایش طرح های مانند کارورزی و آموزش مهارتی توجه شده است.

- صدور 30 دستورالعمل و بخشنامه در وزارت کار برای مبارزه با فساد
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صدور 30 دستور العمل و بخشنامه در خصوص مبارزه با فساد از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم گفت: از سال اول مسوولیت ربیعی در این وزارتخانه دوشغله بودن اعضای هیات های مدیره ممنوع شده است.
«سیدفرید موسوی» در توضیح دستاوردهای اقتصادی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: واگذاری بسیاری از بنگاه های زیانده با قیمت غیرواقعی و پیش برآورد زیاد و واگذاری های ناقص بدون تکمیل فرایندهای حقوقی و اداری در قالب رد دیون در ماه های به طور عمده آخر دولت دهم را نباید فراموش کنیم.
موسوی با بیان اینکه امروز 70 درصد اطلاعات سرمایه شرکت های تابع صندوق های بازنشستگی ما در بورس قابل دسترسی است، گفت: در چهار سال گذشته واحدهای حسابرسی و حسابرسان داخلی در تمام شرکت ها مستقر شدند و کمیته صیانت از سرمایه های ذینفع در ستاد شستا برای جلوگیری از هر گونه فساد فعال است.
فعال سازی بسیاری از بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل و خروج آن ها از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، فعالیت33 شرکت تابع وزارت کار در بورس از میان یکصد شرکت بورسی کشور و پیشقدمی آنها در اجرای قانون اصلاح مواد 5 و 6 قانون سیاست های اصل 44 برای انتشار صورت های مالی خود در راستای ارتقای شفافیت در سامانه های بورس از دیگر دستاوردهای ربیعی بود که موسوی به آنها اشاره کرد.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود همه مشکلات موجود، مجموعه تابع صندوق های وزارت کار بیش از 180 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید برای راه اندازی طرح های توسعه و جدید در این چهار سال داشته باشند.
موسوی گفت: در برنامه های این وزارتخانه 500 هزار میلیارد ریال برای سال های آینده در دست اجرا قرار دارد که بیش از 75 درصد این طرح ها در مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده است.
به گفته وی، با وجود رکود اقتصادی در کشور، بازدهی سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی نسبت به چهار سال گذشته 300درصد افزایش یافته است. همچنین فروش تلفیقی گروه مالی شستا 136درصد نسبت به دولت دهم افزایش نشان می دهد و سود خالص تلفیقی این مجموعه حدود 90درصد افزایش پیدا کرده است.
تدوین برنامه های پنجساله راهبردی کمی برای بخش های اقتصادی زیرمجموعه وزارت کار شامل صندوق های بازنشستگی و شرکت های اقتصادی از دیگر اقدام های ربیعی بود که موسوی به آن اشاره کرد.

- صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای 23میلیون خانوار
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، مهمترین اقدام ربیعی را صدور شناسنامه اقتصادی الکترونیکی برای 23 میلیون خانوار بر اساس آمار 52 پایگاه اطلاعاتی شامل استخدام افراد، بیمه آنان، سندهای به نام آنان و... دانست که می تواند یاری رسان مسوولان در تصمیم های حمایتی باشد.
«محمد محمودی شاه نشین» تاکید کرد ربیعی یکی از مدیران سالم، مسئولیت پذیر، دلسوز و همیشه حاضر در صحنه است که برای مسئولیت خویش وقت زیادی می گذارد.
از دید این نماینده، گسترش چتر بیمه تامین اجتماعی، رشد خدمات بهزیستی و نظارت بر استانداردسازی از مهد کودک ها تا مراکز نگهداری سالمندان، جلب مشارکت بخش خصوصی و ... از دستاوردهای ربیعی در این چهار سال بود.
این نماینده اضافه کرد: رشد 99 درصدی اورژانس های اجتماعی، رشد 52 درصدی مراکز ترک اعتیاد، افزایش 53 درصدی پایگاه های خدمات اجتماعی، رشد 13.5 درصدی تعداد مراکز نگهداری کودکان کار، تحویل یک هزار و 161 واحد مسکونی به خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر، ارتقای چهار برابری اعطای وام ضروری به بازنشستگان و افراد زیرپوشش صندوق های بازنشسستگی، سه برابر شدن مستمری مددجویان زیرپوشش و اختصاص 40 هزار میلیارد ریال به آنان در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96، فقط بخشی از خدمات ربیعی در دولت یازدهم است.
محمودی شاه نشین همچنین با اشاره به ثبات مدیریت در سازمان تامین اجتماعی در چهار سال گذشته، یادآوری کرد: فراموش نمی کنیم در دولت قبل در چهار سال پنج مدیر بر مسند این سازمان نشستند اما در دولت یازدهم یک مدیر پاکدست و متخصص در این سازمان خدمت کرد که تلاش برای درمان های مستقیم و افتتاح چهار بیمارستان و 16 درمانگاه فقط بخشی از خدمات وی است.
وی خدمت رسانی سازمان تامین اجتماعی به جمعیت 42 میلیونی زیرپوشش و پوشش بیمه ای دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال را به عنوان خدمتی دیگر در این سازمان یاد کرد.

- نظام جامع تامین اجتماعی در کشور اجرا شود
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همه کمبود منابع و مشکلات، کارنامه به نسبت موفقی داشته است و از ربیعی خواست در صورت رای آوری، نظام جامع تامین اجتماعی را در کشور اجرا کند.
«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» گفت: زندگی بازنشستگان، حقوق کارگران، درمان 50درصد مردم کشور و مقابله با آسیب های اجتماعی و حمایت از نیازمندان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث می شود.
وی اضافه کرد: مخالفان، از عملکرد اقتصادی شستا گفتند که 5 تا 10درصد وظیفه وزارت رفاه را دربرمی گیرد و ربیعی نیز بارها کرده است تمایلی به کار اقتصادی ندارم و تکلیف شستا را مشخص کنید.
وی گفت: مسوولیت های وزارت رفاه، عدالت اجتماعی، حمایت از قشر کم درآمد، احقاق حقوق کارگران و کارفرمایان، ساماندهی کودکان کار و مقابله با آسیب های اجتماعی است؛ کسی که قرار است در بطن، کف و پایین هرم جامعه به این قشرهای آسیب پذیر خدمت دهد باید از خود آنها باشد؛ با عرض پوزش نمی توانیم یک وزیر اتوکشیده را برای حوزه وزارت رفاه و تامین اجتماعی بگذاریم.
وی ادامه داد: جمعیت فعال کشور در روندی صعودی از 23 میلیون و 800هزار نفر در سال 93 به 25میلیون و 800هزار نفر در سال 95رسید و نرخ مشارکت در روندی صعودی از 37.2 درصد در سال 93 به 39.4درصد در سال 95 افزایش یافت و روند نزولی مشارکت زنان نیز در 2 سال گذشته متوقف شد و نرخ مشارکت زنان از سال 93 تا 95 از 12درصد به 15درصد رسید.
این نماینده مجلس دهم افزود: در زمینه کارآفرینی و اشتغال طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی، طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، طرح تامین منابع مالی خرد با رویکرد بانکداری و توسعه اشتغال روستایی، طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار و طرح تکاپو از برنامه های ربیعی بوده است.
به گفته وی، بهبود رفاه اجتماعی با تشکیل پایگاه رفاه ایرانیان به عنوان یکی از زیرساخت های ضروری برای تجمیع اطلاعات و آمار مورد نیاز به بهبود هدفمندسازی یارانه ها و 30 هزار میلیارد ریال صرفه جویی منجر شد.
از دیگر اقدام های انجام شده، اصلاح و بازنگری قانون حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست، تامین امنیت غذایی و بهره مندی عادلانه آحاد مردم از سبد غذایی سالم و کافی، افزایش یارانه های بیماران خاص، بیمه کارگران ساختمانی، اجرای طرح بیمه همگانی، توسعه خدمات بهزیستی و توانمندسازی گروه های آسیب پذیر است.
وی افزود: آمارهای سال 91 تا 95 از رشد 52 درصدی پایگاه های خدمات اجتماعی و رشد 83 درصدی در میزان خدمات ارائه شده در پایگاه ها در مناطق حاشیه نشین حکایت دارد.
همکاری و تعامل موثر با نهادهای مدنی و تشکل های کارگری و نظارت بیشتر و مسایل بهداشت و ایمنی در محیط کار که به رشد 57درصدی تاسیس تشکل های کارگری و کارفرمایی، گسترش برنامه های بازرسی کار و آموزش های پیشگیری از حوادث ناشی از کار انجامید از اولویت های اصلی این وزارتخانه بوده است.
جعفرزاده ایمن آبادی ویژگی های برنامه وزیر پیشنهادی ار جامع نگری، رویکرد اجتماعی با هدف قرار دادن توانمندسازی گروه های محروم، فقیر و آسیب دیده اجتماعی و تاکید بر سرمایه انسانی در بخش کارگری و تولیدی کشور دانست.

** دفاع ربیعی
پس از سخنان نمایندگان مخالف و موافق، نوبت به گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید تا در دفاع از عملکرد خود و همچنین تشریح برنامه های آتی سخن بگوید.
ربیعی گفت: از هفت بحرانی که در جامعه وجود دارد، چهار بحران فقر مطلق، آسیب های اجتماعی، صندوق ها و معضل بیکاری مربوط به این وزارتخانه است.
افزود: وزارت کار لبه تماس نظام سیاسی و تعامل دولت با مردم است. همچنین بهبود رابطه دولت با مردم بیش از هر وزارتخانه ای وزارت کار بستگی دارد.
ربیعی ادامه داد: سمت عرضه و تقاضا مشکل دارد اما هماهنگی آغاز شده است.
وی افزود: طرح تکاپو در دولت تصویب شده است و می تواند اشتغال بالایی در کشور ایجاد کند. رشد کلاسیک بیش از 400هزار شغل ایجاد نمی کند اما در چهار سال بعدی روی رشد فراگیر کار می کنیم و هم رشد و هم اشتغال به میزان 970هزار نفر ایجاد می شود.
به گفته وی، برنامه کارورزی یک مدل جهانی دارد که متخصصان ایران و بین المللی در این طرح کار می کنند و با نظام بیمه ای از آنها حمایت می کنیم.
گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد کرد: ما به کمیته مشترک اشتغال نیاز داریم.
وی تاکید کرد امروز کمترین چالش را در بخش کارگری داریم و اعتماد بخشی از سرمایه کشور شده است.
ربیعی ادامه داد: در چهار سال گذشته 57 درصد تشکل ها افزایش یافت.
به گفته وی، همچنین 32.5درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته است.
وی گفت: روزی که آمدم گفتم با تعاون کار ایجاد می کنیم و با کار رفاه. می گویند چرا رشد 25درصد حاصل نشده است، اما در حالی که ما 56درصد کسری رشد داشتیم مگر کیک اقتصاد بزرگ شده است؟
وی افزود: در بخش تعاون، تعاون روستا را ایجاد می کنیم و زیرساخت با تعاونی خواهد بود. همچنین برای احیای تعاونی ها کارهای کلینیکی می کنیم.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بااشاره به اینکه 1.4 درصد بودجه آموزش در فنی و حرفه ای است، افزود: باید به سوی « هر ایرانی یک مهارت» گام برداریم. باید به سوی «هر روستا یک مهارت» برویم. اگر می خواهیم رشد کنیم باید به سوی مهارت بیاییم. 20درصد از 700هزار میلیارد تومان برای رشد اقتصادی باید از طریق مهارت حاصل شود.
«پر ارزش ترین شرکت های ما امروز به بورس رفتند، سیستم اطلاعاتی که فراهم کردیم کنترل صندوق در دفتر رئیس جمهور را فراهم کردیم. یکی از راهبردهای مهم من خروج از بنگاه داری صندوق ها است که همه باید کمک کنید این راهبرد بزرگ ما است . من وظیفه رفع فقر دارم و باید کمک کنم به اشتغال. من از مجلس می خواهم ما را از پای سیاستگذاری رفاه آزاد کند.»
«در توافق با ستاد کل نیروهای مسلح در مورد سربازخانه ها قرار است مهارت را تسری دهیم. اگر می خواهیم کشور توسعه یابد به مهارت بپردازیم.»
به گفته وی،20درصد از 700هزار میلیارد تومانی که برای رشد هشت درصدی در نظر داریم باید از طرق مهارت ایجاد شود.مهارت راه بی بدیل پیشرفت کشور است.
وی گفت: الان سازمان بین المللی کار برای مطالعات صندوق ها به ایران آمده اند. راه نجات صندوق ها و حفظ تامین اجتماعی امروز استخراج شده است.حل مسائلی مثل یارانه، فقر ،اشتغال و صندوق ها اجماع ملی می خواهد همه باید یک حرف را بزنیم.
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در انتخابات تا حرف یارانه می زدیم، می گفتند «دولت یارانه حذف کن». باید پیرامون صندوق ها گفت و گوی ملی کنیم.
ربیعی گفت: یکی از راهبردهای مهم خروج از بنگاه داری صندوق هاست و همه باید کمک کنیم تا از بنگاه داری خارج شویم.
وی گفت: می دانم تعامل من با مجلس ضعیف بوده است که به سمت جبران می روم.
به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
طبق ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
«علی ربیعی» به عنوان گزینه پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده است. وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از فعالان سیاسی و مذهبی بود و پس از آن به کمیته پیگیری شورای انقلاب در بخش صنعت پیوست.
وی همزمان از موسسان شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی و مسوول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تهران بود و از آغاز انقلاب اسلامی به عنوان نماینده کارگران به عضویت شورای عالی کار درآمد.
ربیعی با آغاز جنگ تحمیلی از سال 1359 به سپاه پاسداران پیوست و 60 ماه خدمت در جبهه‌های غرب و مناطق عملیاتی را در کارنامه خود دارد.
دبیر ستاد مبارزه با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری در دولت از 1379تا 1384، مشاور اجتماعی رییس‌جمهوری از 1376 تا 1384، مسوول اجرایی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مسوول کمیته‌های تبلیغات از 1372 تا 1384، معاون پارلمانی و حقوقی وزارت اطلاعات از 1366 تا 1372، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو شوراهای فرماندهی پایگاه تهران، منطقه 3 کشوری و قرارگاه حمزه سیدالشهدا، مسوول شاخه کارگری حزب جمهوری اسلامی تا 1360، عضو موسس و عضو شورای مرکزی خانه کارگر، عضو مسوول و سردبیر روزنامه کاروکارگر و عضو موسس و عضو هیات امنای موسسه آموزش عالی کار از سوابق اجرایی ربیعی در سال های گذشته است.
برنامه ملی فقرزدایی و کاهش نابرابری، برنامه جامع حمایت با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه اشتغال فراگیر با تاکید بر مناطق محروم و روستایی، توانمندسازی، مهارت افزایی و توسعه منابع انسانی، ارتقای امنیت شغلی و صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی در جامعه کار و تولید با همکاری شرکای اجتماعی، پایدارسازی صندوق های بازنشستگی، تبدیل بنگاه های اقتصادی وابسته صندوق ها به پیشران اقتصاد ملی، توسعه تعاون، توسعه فرهنگی و اجتماعی نیروی کار محور برنامه های وی در دولت دوازدهم به شمار می رود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*1961* 1823 * گزارش: مریم مسعود *انتشار:طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما