شناسهٔ خبر: 20875623 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مساله یمن با رایزنی های تهران حل می شود؟

خبرگزاری شبستان:یمن شرایط پیچیده ای را تجربه می کند به طوری که وبا و بیماری های عفونی در کنار کمبود دارو و غذا مردم این کشور را تهدید می کند . در همین حال نماینده ویژه سازمان ملل در یمن پس از امارات وارد تهران شد تا بحران کنونی را بررسی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از نشنال، جمهوری اسلامی ایران میزبان اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن بود. الشیخ احمد که زاده موریتانی است تحصیلات خود را در انگلیس و فرانسه به پایان رسانده است به همین جهت وی بیش از آنکه یک عرب باشد یک دیپلمات غربی است که عربی را خوب صحبت می کند.

اسماعیل ولد الشیخ احمد شرایط یمن را خوب می شناسد وی مدت چهار سال در این کشور نماینده سازمان ملل بود به همین جهت با ابعاد سیاسی آن آشنایی دارد و اکنون به دنبال یک راه حل کاملا سیاسی برای چالش موجود در این کشور است. آنطور که رسانه ها گزارش می دهند نبود آب آشامیدنی ، شیوع بیماری هایی چون وبا در این کشور عملا چالش بر انگیز شده است وزمان آن رسیده که عربستان سعودی دست از بمباران یمن بردارد و شرایط را برای آتش بس با ثبات آماده کند.

توافق کویت در خصوص پایان جنگ در یمن اکنون از میان رفته است و نماینده سازمان ملل در دیدارهای جداگانه اش با ظریف و جابری انصاری تلاش کرد تا چالش های پیش رو را وارد مرحله از گفتمان کند در شرایطی که نمی توان بدون توقف بمباران ها از سوی عربستان و گفتگو های یمنی یمنی از آن عبور کرد.

 

نظر شما