شناسهٔ خبر: 20865512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس: نگرش اسلامی به زن در حال گسترش است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگرش والای تمدن اسلامی به زن با وجود همه تعارضها و مخالفتها، به سرعت در حال گسترش در سطح جهان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در دومین دوره مراسم جایزه جهانی گوهرشاد در مشهد افزود: این نگرش جای خود را در مقابل دیدگاههای ابزاری غرب به زن باز می کند و با وجود همه شایعه سازیها حقانیت آن اثبات و در دلها و فطرتها جای می گیرد.
وی ادامه داد: این جایزه جهانی که در راستای معرفی بانوان شایسته، فرهیخته و توانمند در عرصه های مختلف است باید به عنوان ‌نماد در سطوح مختلف تدبیرسازی و تصمیم گیری در سطح جامعه اسلامی و جهان اسلام در حوزه نقش آفرینی بانوان در عرصه های متعدد مورد توجه جدی قرار گیرد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگرش اسلامی به بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه(س)، حصرت زینب (س) و زنان فرهیخته ای چون بانو گوهرشاد اغا که در تاریخ اسلام نقش آفرین و انسانساز بوده اند باید به عنوان الگو در سطح جوامع توسعه یابد.
وی افزود: امروز زنان ایرانی نیز در عرصه اجتماع فعال هستند و می توانند الگوی زن مسلمان فرهیخته را به عالم معرفی کنند.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: نگاه اسلام به زن به ویژه در ایران اسلامی با نگرش حاکم در مغرب زمین و بهره بردن از وی در حوزه های مختلف خانواده و اجتماعی اختلافات جدی و بارز دارد. ما در این حوزه صاحب ادعا هستیم. معتقدیم مدنیتی که با نقش آفرینی زنان بر پایه دین می تواند شکل گیرد بسیار برتر و والاست زیرا در تمدن اسلامی ایرانی ما زن در جایگاه کرامت خدادادی است کرامت و شانی که از خداوند دریافت کرده و بر این مبنا می تواند نقشی بی بدیل در پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ایفا کند.
وی افزود: تفاوت جایزه جهانی گوهرشاد نیز با موارد مشابه اقدامات خیران است که با نگاهی تمدنی و تمدن خواهی برای کار خیر پیشگام شده اند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشار: حسین کریم زاده
1906/1858

انتهای پیام /*

نظر شما