شناسهٔ خبر: 20835491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی:

زائران عتبات عالیات پس از 24 ساعت انتظار، از فرودگاه زاهدان به بغداد می روند/ اعزام زائران با اتوبوس به زاهدان

مدیر سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: زائران عتبات عالیات خراسان جنوبی پس از 24 سعت انتظار با اتوبوس راهی زاهدان شده و از فرودگاه این شهر به بغداد اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، در گفتگو با خاورستان، پیرامون لغو پرواز بیرجند – بغداد اظهار کرد: سیستم رهگیری هواپیمای العراقیه به دلیل اینکه خراسان جنوبی را پیدا نکرده است نتوانست شب گذشته زائران را به بغداد منتقل کند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت ایران ایر پروازهای حج تمتع را بر عهده گرفته است و حجم زائران حج تمتع زیاد است برای انتقال زائران به عتبات عالیات با شرکت هواپیمایی العراقیه قرار داد بسته ایم که در این ایام زائران عتبات را منتقل کند.

 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: شرکت هواپیمایی العراقیه آخر هفته گذشته مجوز برای فرود در فرودگاه بیرجند فرستاد اما فرودگاه بیرجند مجوز فرود به هواپیمای العراقیه نداد.

 

نوفرستی تصریح کرد: از طرفی هم شرکت هواپیمایی العراقیه گفته بود که سیستم پیگیری هواپیما توانایی شناسایی خراسان جنوبی را ندارد و در ایران معمولا استان خراسان رضوی و تهران را شناسایی می‌کند.

 

وی اذعان کرد: بدلیل اینکه سیستم هواپیمایی نتوانسته است بیرجند را شناسایی کند پرواز شب گذشته انجام نشده و باید شرکت هواپیمایی العراقیه قبلا خبر می‌داد که شناسایی نکرده بیرجند را و نخواهد آمد که زائران در فرودگاه منتظر نشوند.

 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: همه سعی و تلاش سازمان حج و زیارت خراسان جنوبی این است که زائران از بیرجند به سمت بغداد منتقل شوند و اذیت نشوند اما برای اینکه زائران از سفر باز نمانند و به عتبات اعزام شوند با فرودگاه زاهدان هماهنگ کرده ایم و قرار است زائران امشب ساعت 22 از فرودگاه زاهدان به عتبات اعزام شوند.

 

نوفرستی خاطر نشان کرد: در حال حاضر زائران در حال صرف نهار بوده و بعد از آن با اتوبوس به زاهدان منتقل خواهند شد که برای ساعت 22 در فرودگاه زاهدان آماده باشند.

 

وی یاد آور شد مدت زمان حضور زائران در عتبات عالیات همان یک هفته خواهد بود و این یک روزی که منتظر و سرگردان بوده اند از سفر حساب نمی‌شود و زمان سفر شان کم نخواهد شد.

 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در پایان از تاخیر و لغو به وجود آمده از همه زائران عذر خواهی کرد و از صبر و شکیبایی زائران فهیم هم استانی تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما