شناسهٔ خبر: 20828835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

عشق مردم به شهید محسن حججی به دلیل خلوص و شهادت مظلومانه او است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز یکشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب در مراسم گرامیداشت محسن حججی شهید مدافع حرم که در شهر نجف آباد برگزار شد، افزود: رهبر انقلاب همواره به فکر شهدا هستند و برای مراسم گرامیداشت آنها گروهی را اعزام می کنند که در این جلسه بنده به نمایندگی از ایشان در جمع خانواده شهید حججی و مردم و مسئولان حضور یافتم تا پیام تسلیت ایشان را به پدر، مادر و همسر این شهید برسانم.
امام جمعه اصفهان در این مراسم اظهار کرد: شهادت محسن حججی در روزهای اخیر شور و هیجان خاصی بین مردم بوجود آورده که به دلیل ایمان و خلوص وی و شهادت مظلومانه اش به دست نیروهای داعش است.
وی با بیان اینکه نحوه شهادت محسن حججی به مانند امام حسین (ع) است، اظهار کرد: در هیچ قانون و مرامی و در هیچ دینی، اسیر را اینگونه مظلومانه به قتل نمی رسانند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در تاریخ اسلام به اسیران احترام گذاشته می شد، گفت: داعشی های بی دین که مزدور دشمنان اسلام هستند اگر ذره ای بوی دین به مشام آنها رسیده بود با اسیران اینگونه رفتار نمی کردند.
وی همچنین با اشاره به وصیت نامه شهید محسن حججی به خانواده و فرزندش گفت: این وصیت نامه ها، اسارتش، مردانگیش و شهادتش برای همه ما درس و عبرت است.
امام جمعه اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه همواره در راه این شهدا باشیم و از خون آنها پاسداری کنیم، افزود: جهان برای این انسان های پاک خلق شده است و نه تعدادی عقب افتاده.
وی همچنین با اشاره به خاطره ای از یک شهید مدافع حرم 22 ساله، تصریح کرد: دشمنان تصور می کنند که جوانان ما منحرف شده اند اما جوانانی که ما اکنون داریم آگاه تر از جوانان اوائل انقلاب و دارای ایمان قوی تر و دانش بیشتر هستند.
وی همچنین پیام تسلیت آیت الله حسین مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان را به خانواده شهید محسن حججی و مردم و مسئولان رساند.
امام جمعه نجف آباد نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم این شهرستان از پیش از انقلاب اسلامی با همه وجود و به طور یکپارچه با امام راحل (ره) عهد و پیمان بستند، گفت: مردم نجف آباد در دوران پیروزی انقلاب و تداوم آن بویژه در هشت سال دفاع مقدس، مردانه مقاومت و تعداد زیادی شهید، جانباز، آزاده و ایثارگر تقدیم کردند.
حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی با اشاره به 2 هزار و 500 شهید نجف آباد افزود: امروز نیز حضور یکپارچه مردم در مراسم گرامیداشت محسن حججی شهید مدافع حرم گویای این است که این مردم همچنان بر عهد و پیمان اولیه خود با اسلام، قرآن، امام راحل، رهبر معظم و شهیدان پایبندند.
وی با عرض تسلیت به مناسبت شهادت محسن حججی شهید مدافع حرم به پدر، مادر و همسر وی و مردم و مسئولان تاکید کرد: همه جوانان این دیار آماده حضور در هر کجا که آزادیخواهان و مظلومان نیاز به دفاع دارند، هستند.
وی همچنین شهید حججی را ' زنده تر از زنده ' خواند و افزود: این شهید همه دل ها را حیات بخشید.
به گزارش ایرنا، شهید مدافع حرم 'محسن حججی' از اعضای لشکر نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفته گذشته هنگام انجام ماموریت مستشاری در مرز عراق و سوریه به اسارت گروهک تکفیری داعش درآمد و پس از 2 روز در اسارت به شهادت رسید.
مراسم گرامیداشت این شهید والامقام امروز یکشنبه در مسجد جامع شهرستان نجف‌ آباد توسط لشکر ٨ نجف اشرف، خانواده شهید و بنیاد شهید نجف‌ آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما