شناسهٔ خبر: 20826880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نعمت زاده در جمع خبرنگاران:

تولید داخلی و اشتغال جوانان اولویت وزارت صنعت و معدن در دولت دوازدهم/به شستا نمی روم

خبرگزاری شبستان: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نقش اشتغال در کاهش فقر و پیشرفت و توسعه گفت: توجه به تولید داخلی و اشتغال جوانان اولویت وزارت صنعت و معدن در دولت دوازدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در مورد دشوارترین و شیرین‌ترین لحظه در دولت یازدهم گفت: خوشبختانه از سال قبل از انقلاب در خدمت ملت بزرگوار بوده‌ایم و به عنوان یک سرباز کوچک کماکان تا جان در بدن داریم این وظیفه را ادامه خواهیم داد.

 

وی گفت: من فکر می کنم مشکل خاصی نبوده و ما همیشه همکاری مسئولان و محبت مردم را داشته ایم به هر صورت شروع اصلاح وضع صنعت در ابتدای دولت یازدهم بسیار مشکل بود و با آشفتگی و رکود فراوان روبرو بودیم و شاهد رشد منفی بودیم اما بحمدالله با مساعدت و کمک همه و صبر و حوصله صنعتگران و دست‌اندرکاران و کارآفرینان توانستیم وضع صنعت را از رشد منهای 10.5 درصد به رشد مثبت بالای 10 درصد برسانیم و این جای تشکر از تمام دست‌اندرکاران دارد، امیدواریم همیشه موفق باشند و ما هم در خدمت بخش تولید خواهیم بود زیرا از کودکی در همین زمینه رشد کردیم و یاد گرفته ایم و انشاءالله در خدمت تمام تلاشگران صنعت تولید و کار خواهیم بود.

 

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: آنچه که می توانیم در روزهای آخر مسئولیت وزارت صنعت و معدن عرض کنم این است که همه عزیزان به تولید داخلی توجه کنند و به مصرف کالای داخلی که مورد تاکید رهبر انقلاب و مسئولان است و هم حکم عقل است، توجه کنیم. ما باید از محصولات داخلی خودمان استفاده کنیم و برای جوانان کشور خودمان ایجاد شغل کنیم. در این زمینه امیدواریم همه مشارکت کنند و امیدوارم کشور ما هم یک روز به یک کشور صنعتی و مقتدر فنی و علمی تبدیل شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این سوال که گفته شده است شما ممکن است مدیرعامل شستا شوید، گفت: خیر، اینگونه نیست.

 

وی در مورد اولویت حمایت از تولید در دولت دوازدهم تصریح کرد: در بخش صنعت و معدن و تجارت باید حمایت منطقی و همه جانبه از تولیدات داخلی صورت گیرد و اشتغال جوانان ما در زمینه تجارت و بخش صادرات باید توجه کنیم. موانعی که در سطح بین الملل و روابط سیاسی وجود دارد امیدواریم دولت بتواند برطرف کند تا تجار و فعالان تجاری بتوانند کار کنند، تامین کالای داخلی در دولت یازدهم به وفور انجام شد امیدواریم با کیفیت و رقابت پذیری بیشتر در دولت دوازدهم ادامه یابد. همچنین رسوخ تکنولوژی و فناوری های نوین در صنعت باید مورد توجه قرار گیرد و تا جایی که می توانیم صنایع را دانش بنیان کنیم.

 

 

 

 

نظر شما