شناسهٔ خبر: 20819344 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اخبار کوتاه از تئاتر؛

تهمینه میلانی مهمان یک دقیقه و سیزده ثانیه شد

تهران- ایرنا- تهمینه میلانی، کارگردان سینما، شب گذشته، 20 مردادماه به تماشای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نشست.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی گروه نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه»، این اثر نمایشی با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و کارگردانی شهرام گیل آبادی، که از یکم مرداد اجراهای خود را در سالن سمندریان تماشاخانه ایران شهر آغاز کرده است، شب گذشته، جمعه 20 مردادماه، میزبان تهمینه میلانی، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده حوزه سینما و همسرش محمد نیک‌بین بود.
میلانی پس از تماشای نمایش عنوان کرد: از نحوه اجرای نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» بسیار لذت بردم، ارتباط بین تماشاگران و بازیگران خلاقانه است.
وی افزود: موضوع نمایش بسیار جالب و قابل تعمق است و امیدوارم در فضای هنر به موضوع کارتن‌خوابی بیشتر پرداخته شود.
این کارگردان خاطرنشان کرد: بازیگران نمایش فوق‌‌العاده هستند‌ و فضاسازی و درگیر کردن مخاطب، تاثیرگذاری نمایش را چندین برابر کرده است.
وی تاکید کرد: معتقدم هنر، نمی تواند یک معضل را به‌طور کامل ریشه‌کن کند اما می‌تواند افراد را به فعالیت در این زمینه‌ها، علاقه‌مند کرده و باعث تعمق بیشتر درباره این معضلات شود.
میلانی اذعان داشت: معتقدم تا زمانی که در جامعه‌ای بی‌عدالتی وجود داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند و با ازدیاد جمعیت، معضلات جامعه در حال افزایش است؛ کارتن‌خوابی، اعتیاد، بیکاری و آسیب‌هایی از این دست در جامعه ما وجود دارد و تماشای نمایش‌هایی مانند «یک دقیقه و سیزده ثانیه» را به مسئولان توصیه می کنم.
در نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» که این روزها عنوان پرفروش ترین اجرای تماشاخانه ایران شهر را یدک می کشد، سیما تیرانداز، پانته آ بهرام، مینا دریس و لادن مستوفی ایفای نقش می کنند.
علاقه مندان به تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/theater/1min13sec مراجعه کنند و یا برای رزرو با شماره 88814116 تماس بگیرند.

** اجرای دو نمایش جدید از 22 مردادماه در خانه نمایش
دو نمایش «شهرک غرب» و «برف سرخ» از 22 مردادماه به مدت 20 شب در خانه نمایش، اجرا و پذیرای تماشاگران می شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه نمایش، نمایش «شهرک غرب» نوشته سارا الهیان و کارگردانی سیدحسن حسینی است که فردا، 22 مردادماه اجرای آغازین خود را همزمان با اجرای ویژه اصحاب رسانه و عکاسان در خانه نمایش روی صحنه می برد.
در این نمایش امین اکبری نسب، میلاد نظری، میلاد بانگی، علیرضا یزدانی، عماد آلبوشوکه و مهسان عطایی ایفای نقش می کنند.
نمایش «برف سرخ» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی شقایق فتحی به صحنه می رود.
نمایش «شهرک غرب» می توانند هر روز به غیر از روزهای شنبه و تعطیلات رسمی کشور در ساعت 18:30 به مدت 65 دقیقه و برای تماشای نمایش «برف سرخ» در ساعت 20 به مدت 50 دقیقه به تماشای این نمایش بنشینند.
خانه نمایش به نشانی میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، خیابان ایرانشهر، کوچه مهزاد، خیابان شهید موسوی، به سمت جنوب خیابان، کوچه محمدآقا پلاک 34 واقع شده است.
علاقه مندان می توانند برای مطلع شدن از اخبار خانه نمایش و تمرینات پلاتوهای این تماشاخانه در کانال تلگرام به نشانی @edaretheaterkhanenamayesh عضو شوند.

** تخفیف ٥٠ درصدی «تقدیم به ایتالو کالوینو» برای دانشجویان
«تقدیم به ایتالو کالوینو» به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی که از ١٠ مرداد در تماشاخانه مستقل تهران به روی صحنه می رود یکشنبه و دوشنبه، 22 و 23 مردادماه با تخفیف ٥٠ درصدی ویژه دانشجویان به روی صحنه خواهد رفت.
منصور صلواتی فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ ارشد دانشکده هنر و معماری تهران و از پژوهشگران تئاتر معنا باخته و به ویژه ساموئل بکت است.
منصور صلواتی توجه به قشر دانشجو را همواره مهم ترین بخش کارگردانی خود می داند و در آغاز هفته دوم نمایش اش این تخفیف را ویژه دانشجویان همه رشته ها لحاظ کرده است.
بازیگران این کمدی تراژدی، فریبا خادمی، حمیدرضا معدن کن، افشین غیاثی، مژگان حسین زاده، فرزاد برهمن، صائم متانی، پرستو قائد رحمت، کامیار خزاعی و هانیه مفلح هستند.
«تقدیم به ایتالو کالوینو» به نویسندگی و کارگردانی منصور صلواتی هر شب ساعت ١٧ در تئاتر مستقل تهران به روی صحنه می رود و علاقه مندان می توانند از تیوال و یا گیشه سالن بلیت این اثر را تهیه کنند.

** اثر نمایشی عطاالله کوپال به جشنواره آینی و سنتی راه یافت
عطاالله کوپال کارگردان نمایش «خواستگاران مهری ناز، شاهدخت دیار سختستان!» در بخش ویژه استاد علی نصیریان به هجدهمین جشنواره آئینی سنتی راه پیدا کرد.
این نمایش به نویسندگی صبوره رنگرز با تکیه بر اجرای تخت حوضی و در فضای فانتزی به صحنه می رود با نگاهی متفاوت به شخصیت «غلام» و یکی از سبک های نمایشی سنتی است که به عنوان یکی از آثار حاضر در هجدهمین دوره از جشنواره آینی سنتی انتخاب شده است.
محمدالله دادی، محمدامین بخشعلیان، رضا خانلری، آتوسا راستی، بهرام سروری نژاد و احمد سیا در این نمایش ایفای نقش می کنند.
هجدهمین جشنواره آینی سنتی شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

** پوستر نمایش «چرا که صدای تو با صدای من آشناست» رونمایی شد
رضا چاوشی طراح این پوستر گفت: پوستر نمایش «چرا که صدای تو با صدای من آشناست» از دو مکث معنایی برخوردار است؛ یکی سیب و دیگری پس زمینه و آدم هایی است که در آن قرار گرفتند.
وی افزود: سیب، یادآور داستان آدم و حوا اما در پس زمینه، چیزی فراتر از یک قصه معمولی را مشاهده می کنیم و در خود پیچیدگی و زمینی شدن انسان را یاداور می شود.
نمایش «چرا که صدای تو با صدای من آشناست» به نویسندگی روزبه حسینی و کارگردانی فاطیما بهارمست از یکشنبه ٢٢ مردادماه به مدت شش شب، ساعت ١٩ در سالن انتظامی مجموعه خانه هنرمندان ایران به روی صحنه می رود.
در این نمایش، فاطیما بهارمست و وحید منتظری به ایفای نقش می پردازند و همچنین در خلاصه اثر چنین آمده است که تنهایی، نعمتی بود که حوا از آدم دریغ کرد.
فراهنگ **1085**1055
دریافت کننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب کارگر

نظر شما