شناسهٔ خبر: 20797768 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

نخستین پیروزی والیبالیست های کشورمان درمسابقات انتخابی جهان

نخستین دیدار تیم ملی والیبال کشورمان در چارچوب مسابقات والیبال انتخابی جهان برابر کره جنوبی با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید .

صاحب‌خبر -
این مسابقه که در ورزشگاه مملو از تماشاگر رضا زاده برگزار شد در نهایت شاگردان کولاکوویچ در سه ست پیاپی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۰، ۲۷ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۱۸ کره جنوبی را شکست دادند. در این بازی تیم ملی کشورمان با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، سامان فائزی، محمد موسوی، فرهاد قائمی و امیر غفور وارد زمین شد.
در ست اول ، مسابقه کاملاً یک طرفه بود . تیم کره جنوبی در ست اول که کاملا تحت تاثیر شرایط سالن قرار گرفته بود  حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت در یک بازی یک طرفه شاگران کولاکوویچ ست اول را با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ از آن خود کردند.
ست دوم کره ای ها که کمی به خود آمده بودند بازی را بهتر شروع کردند و روند بازی تا نتیجه ۶ بر ۶ پایاپای دنبال می شد.بازی ادامه داشت و امتیازات به طور مساوی رد و بدل می شد.تابلو امتیازات تساوی ۱۲ بر ۱۲ را نشان می داد اما بلند قامتان کشورمان را ارائه بازی زیبا در لحظاتی توانستند ۳ امتیاز بگیرند و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۳ به نفع ایران شد.کره ای ها که تلاش زیادی کرددن تا برنده میدان باشند بسیار پر تلاش ظاهر شدند و تا نتیجه ۲۵ بر ۲۵ هم پیش آمدند اما در نهایت این شاگردان کولاکوویچ بود که توانستند ۲۷ بر ۲۵ ست را از آن خود کنند .
برتری ایران در ست سوم هم ادامه داشت. از همان ابتدا بلندقامتان کشورمان توانستند بازی را در دست بگیرند.حریف که مشخص بود حرفی برای گفتن ندارد دست به تغییرات زیادی در این بازی زد و سعی کرد تا با تعویض های پی در پی  روند بازی را عوض کند اما این تعویض ها بی فایده بود تا ست سوم هم 25 بر 18 به سود ایران به پایان برسد.
ازنکات این بازی حضور بیش از  ۱۵۰۰ نفر از بانوان در سالن بود که از نزدیک دیدار را تماشا کردند. تیم ایران فردا (شنبه) در دومین دیدارش به مصاف چین می‌رود و رویارویی والیبالیست‌های ایران با لوزانو به جذابیت‌های این دیدار می افزاید. در گروه B انتخابی والیبال قهرمانی جهان در منطقه آسیا، پنج تیم ایران، قزاقستان، چین، کره جنوبی و قطر حضور دارند و در پایان دو تیم برتر، مسافر رقابت های قهرمانی والبیال جهان ۲۰۱۸ می شوند. پیش از این تیم‌های استرالیا و ژاپن جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده بودند. رقابت‌های انتخابی مسابقات قهرمانی 2018 جهان از 19 تا 23 در سالن حسین رضازاده اردبیل برگزار می شود.

وحید صابری

نظر شما