شناسهٔ خبر: 20741465 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مصباحی‌مقدم مطرح کرد

درخواست جامعه روحانیت مبارز از قوه قضائیه برای بررسی «پرونده‌های احمدی‌نژاد»

خبرگزاری میزان- سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: از قوه قضائیه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی و پرونده‌های احمدی نژاد را بررسی کند و ملاک برای همه ما قانون است.

صاحب‌خبر -

درخواست جامعه روحانیت مبارز از قوه قضائیه برای بررسی «پرونده‌های احمدی‌نژاد»به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عصر امروز در نشست خبری که در محل دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار شد، گفت: از قوه قضائیه تقاضا می‌کنم خواسته جامعه روحانیت مبارز را عملی و پرونده‌های احمدی نژاد را بررسی کند و ملاک برای همه ما قانون است.

وی ادامه داد: احمدی نژاد خود تخلفات فراوانی دارد و برخی از این تخلفات خصوصا در دوران ریاست جمهوری ایشان رخ داده وانتظار می‌رود قوه قضائیه به آنها رسیدگی کند.

مصباحی مقدم با بیان اینکه آخرین نشست جامعه روحانیت مبارز به بررسی اظهارات اخیر آقای احمدی نژاد و برخی اطرافیان ایشان اختصاص داشت، گفت: به دنبال دستگیری آقای بقایی و آزادی موقت ایشان با سپردن وثیقه آقای احمدی نژاد اظهاراتی داشتند که به نوعی شبهه برانگیز شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: به گونه‌ای هم صحبت کردند که ضمیر مرجع خود را پیدا نمی‌کند ، واقعیت مسئله این است که ایشان اظهاراتی هم چندی پیش در خوزستان داشتند که تعبیر و تفسیرهای متفاوتی از آن برداشت می شود وقابل برحمل معناهای متعددی می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: این اظهارات موجب شد جامعه روحانیت مبارز در این خصوص ورود کرده وموضع گیری کند البته جامعه روحانیت مبارز کمتر بنا دارد درا ین گونه مناقشات ورود و اظهار نظرکند اما وقتی مسئله به گونه‌ای به نظام وساختارهای آن بر می گردد اینجاست که ضرورت می‌داند ورود کرده وموضع گیری کند.

وی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خودشان چند بار اظهار کرده‌اند که لیستی از مفسدان را در جیب خود دارم اما این لیست هیچ وقت رونمایی نشد و معلوم نشد اینها چه کسانی هستند و آیا چنین مسئله‌ای وجود دارد یا خیر.

مصباحی مقدم اظهار کرد: شایسته بود اگر لیستی از کسانی که آنها را متهم به فساد می‌دانست به قوه قضائیه می‌داد تا به آن رسیدگی شود که این مهم صورت نگرفت و هم اکنون نیز تهدید به افشاگری می‌کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: اگر کسانی تخلفات و جرائمی دارند آنها را چرا از طریق خودش که قانون و یا قوه قضائیه باشد دنبال نکنیم. مطرح کردن مسائل به این شکل نوعی تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی به صورت تشویش اذهان عمومی است والبته آقای احمدی نژاد خدماتی داشت که نمی خواهیم آنها را نادیده بگیریم که برخی از آنها نیز خدمات بزرگی بوده است.

وی تأکید کرد: ولی معنایش این نیست که با توجه به این خدمات که ایشان ارائه داده‌اند اینگونه موضع گیری‌ها را داشته باشند، خصوصا تعرض به شخصیت‌های سطح بالای نظام از جمله قوه قضائیه که یکی ازارکان و قوای سه گانه است وانتظار چنین اظهارنظرهایی را نداشتیم از آقای احمدی نژادی که دو دوره رئیس جمهور این کشور بودند.

مصباحی مقدم یادآور شد: آقای احمدی نژاد دردوران ریاست جمهوری اش برای اطرافیان خط قرمز قائل بود که کسی حق نزدیکی به آن را نداشت.

وی تاکید کرد: در نظام برای هیچ کس خط قرمز نداریم همه باید تابع وتسلیم قانون باشند و حرف اول و آخر در نظام را قانون ونهادهای قانونی می زنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد دولت یازدهم و شاخصه‌های کابینه جدید بیان کرد: عملکرد ۴ ساله دولت همراه با ضعف‌ها و قوت‌های مختلفی بوده است بر فرض مثال یکی ازنقاط مثبت دولت ایجاد ثبات درجریان اقتصادی به خصوص بازار ارز است.

مصباحی مقدم ادامه داد: دولت قدم‌هایی در خروج از رکود برداشته است که دربخش‌هایی از جمله بالارفتن تولید و صادرات نفت که مسئله کلیدی در اقتصاد کشورماست، نمود دارد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما هنوز به گونه‌ای نمی‌توانیم سخن از رونق اقتصادی بگوییم که وضعیت فراگیر و شامل همه ابعاد مختلف اقتصاد ما باشد اگر چه پاره‌ای از صنایع ما مانند خودروسازی و پتروشیمی روند رو به رشدی داشته‌اند وضعف‌ها همچنان قابل توجیه است از جمله اشتغال که با وضعیت خوبی در آن رو به رو نیستیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تغییر ترکیب سنی در کابینه جوانگرایی داشته باشیم و از کسانی که توانایی بالاتری دروزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن و امثال این‌ها دارند استفاده کنیم و شاهد بهبود شرایط اقتصادی در دوره جدید باشیم.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله نواصولگرایی گفت: فرصت نکردیم از آقای قالیباف بخواهیم دیدگاهشان را توضیح دهند تا در موردش به گفتگو بنشینیم و جمع بندی داشته باشیم لذا نسبت به نواصولگرایی نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزدرباره اظهارات میرسلیم هم گفت: ایشان ظاهرا گفته که اظهاراتش در یک مجلس خصوصی مطرح شده بوده و مایل به بازتاب آن‌ها در رسانه‌ها نبوده است.

وی در خصوص جمنا واینکه آیا جامعه روحانیت مبارز معتقد به ادامه کار این تشکل است اظهار کرد: وقتی مقدمات شکل گیری جمنا فراهم شد با جامعه روحانیت مبارز گفتگوشده و موافقت دبیر کل جامعه را گرفتند و درجلسات جامعه دائما به این مسئله پرداخته و مورد بحث واقع شد و در کل مخالف چنین حرکتی نبوده‌ایم بلکه گفتیم نسبت به خروجی جمنا تصمیم می‌گیریم که نهایتا ازخروجی این حرکت ما حمایت کردیم.

مصباحی مقدم افزود: درخصوص استمرار کار جمنا معتقدیم نواقص آن باید برطرف شود، جمنا روش و ظرفیت خوبی بود برای اینکه مجموعه اصولگرایان را از کل کشور جمع کند و معتقدیم درا ین راستا از ظرفیت احزاب اصولگرا هم می‌تواند استفاده کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در خصوص سوالی پیرامون سلفی گرفتن نماینده‌ها در آیین تحلیف ریاست جمهوری بیانکرد: شأن نماینده اقتضا می‌کند خود را بزرگتر از این بداند که با کسانی که به اینجا تشریف می‌آورند بخواهد سلفی بگیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور مقامات اروپایی در آیین تحلیف ریاست جمهوری گفت: اصل اینکه چنین استقبالی برای این مراسم از طرف کشور‌های اروپایی صورت بگیرد برای ما بسیار خوشایند است و از آن استقبال می‌کنیم، اما مهم این است که این حرکت‌ها به این نتیجه برسد که محدودیت‌ها برای تجارت ایران و برای مبادلات ارزی خصوصا با بانک‌های بزرگ اروپایی برداشته شود.

مصباحی مقدم تاکید کرد: تیم گفتگو‌های مربوط به برجام، آن زمانی که اعتراض می‌کردیم که چرا این رفتار‌ها را با ما دارید، گفتند بگذارید مذاکرات به نتیجه برسد که دیدیم شرکت‌های خارجی هجوم می‌آورند، اما هجوم ایشان کم اثر و کم نتیجه شده است.

مصباحی مقدم گفت: جامعه روحانیت مبارز همتراز با سایر احزاب نیست و نخواسته جایگاه حزبی داشته باشد. هیچ گاه ملت ایران با یک جریان سیاسی عقد واخوت دائمی نمی‌بندند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارزگفت: در مجلس ششم اصلاح طلبان اکثریت قریب به اتفاق را داشتند و دردوره‌های ششم و هفتم قدرت در دست آن‌ها بود وسه دوره مجلس دردست ما افتاد. در دو دوره هم که احمدی نژاد به دست آورد و اوبه نحوی نماد اصولگرایی تلقی می‌شود، اما طبیعی است مردم ازیک از یک جریان سیاسی خسته شوند و به جریان رقیب روی بیاورند واین اتفاق طبیعی است و ما نگرانی نداریم واحساس شکست نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما