شناسهٔ خبر: 20732631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل ایرنا: موفقیت ‌پلیس درجلب مشارکت مردم به‌خاطر رسانه‌مداری است نه رسانه‌‌داری

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (‌ایرنا) با بیان اینکه شبکه های اجتماعی شریک پلیس و رسانه هستند نه رقیب آنها ‌گفت: موفقیت پلیس در جلب مشارکت مردم برای امنیت و نظم ناشی از رسانه مداری است نه رسانه داری.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا، محمد خدادی امروز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی با اشاره به شهادت شهید صارمی و نامگذاری روز خبرنگار به نام این شهید، افزود: پلیس اگر موفقیتی دارد در گرو همکاری مردم است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبکه های اجتماعی را شریک رسانه ها و نه رقیب آنها دانست و گفت: امروز تنها شغلی که با آمدن شبکه های اجتماعی بین مردم تقسیم شده، «خبرنگاری و کار رسانه ای» است.
وی در ادامه افزود: ما با تولید اطلاعات و انتشار آن، مشارکت مردمی را عملی تر می کنیم؛ مردم در برقراری نظم مصمم اند و وظیفه رسانه است تا آنها را مشارکت محور کند.
خدادی افزود: ما امانت دار شما هستیم لذا در سیاست سازی در زمینه رسانه انتظار می رود خود رسانه به جای پیک نامه بر، نقش اصلی داشته باشد.
وی با بیان اینکه ‌پلیس از نظر ارتباطی نزدیک ترین لایه به مردم است، افزود: هر کسی که در شهر زندگی می کند خواسته یا ناخواسته در طول روز با خدمات پلیس آشنا و مواجه می شود؛ در واقع مردم با پلیس و پلیس با مردم زندگی می کنند و حلقه واسط آنها رسانه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدای نیروی انتظامی را از مظلوم ترین شهدا یاد کرد و گفت: وظیفه داریم با بازتاب خبری رشادت های این قشر، آنها را تکریم کنیم زیرا در سخت ترین شرایط خدمت کرده و شهید می شوند.
مدیرعامل ایرنا افزود: رسانه ها باید بخش های ناپیدای کارهای موفق و موثر پلیس از جمله تلاشها در زمانی که مردم در استراحت و خواب هستند را اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان قرار گیرند.
وی در این باره افزود: رسانه به تنهایی نمی تواند این کار را پیش ببرد و به همگرایی رسانه و نیروی انتظامی در این زمینه نیاز است.
اجتمام 9105 ** 1418
خبرنگار :معصومه نیکنام ** انتشار: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*

نظر شما