شناسهٔ خبر: 20685120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امضای سه یادداشت تفاهم همکاری های رسانه ای میان رسانه های ایران و عراق

بغداد-ایرنا- نمایندگان رسانه های ایرانی متشکل در هیات رسانه ای ایران در سفر به عراق، پس از دیدار با رهبران سیاسی و رسانه ای و آشنایی با ظرفیت های رسانه ای این کشور، سه یادداشت تفاهم همکاری با رسانه های عراقی امضاء کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این هیات رسانه ای به ریاست علی رضا معزی دبیر شورای عالی اطلاع رسانی دولت ، دوشنبه این هفته وارد بغداد شد و ضمن دیدار و گفت وگو با موید اللامی رئیس سندیکای روزنامه نگاران عراق و همزمان رئیس سندیکای روزنامه نگاران جهان عرب، از تعدادی شبکه های تلویزیونی عراق، بازدید و با مدیران این شبکه ها بحث و تبادل نظر کرد.
اعضای این هیات رسانه ای همچنین با مقام های عالی عراق از جمله حیدرالعبادی نخست وزیر، فواد معصوم رئیس جمهور، نوری المالکی معاون رئیس جمهور و عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی عراق و برخی دیگر از شخصیت های فرهنگی و رسانه ای بطور جداگانه دیدار کردند.
در پایان برنامه های کاری این هیات رسانه ای، سه یادداشت تفاهم همکاری جداگانه میان روزنامه الوفاق ، خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) و روزنامه 19 دی از جانب ایران با رسانه ها و مطبوعات عراقی به امضاء رسید.
تبادل تولیدات رسانه ای ، فراهم کردن زمینه های بهره مندی طرف مقابل از ظرفیت های و امکانات طرف مقابل و همکاری و مساعدت در تاسیس دفتر نمایندگی در کشور مقابل، ازجمله بندهای این تفاهم نامه هاست.
فعالیت های مشترک رسانه ای ، برگزاری کارگاه های آموزشی و نیز تبادل هیات های رسانه ای بویژه خبرنگاران با هدف آشنایی با ظرفیت های کشور مقابل در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و رسانه ای از دیگر بندهای یادداشت تفاهم های امضاء شده است.
روزنامه الوفاق، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و روزنامه 19 دی با خبرگزاری عراقی 'نینا' و روزنامه الزوراء یادداشت تفاهم خود را امضاء کرده اند.
سفر هیات رسانه ای ایران به عراق در زمانی که عراقی ها سرگرم برگزاری جشن های ویژه آزادی موصل و پیروزی های جدید بر گروه تروریستی تکفیری داعش بودند، بازتاب گسترده ای در رسانه های عراق داشت. هیات رسانه ای ایران در دیدارها و برنامه های مختلف پیروزی های ملت عراق بر داعش را تبریک گفتند و مدیران ارشد رسانه های عراقی نیزآخرین دستاوردهای رسانه ای در جنگ علیه تروریسم را برای هیات ایرانی تشریح کردند.
خاورم*4*1770*

انتهای پیام /*

نظر شما