شناسهٔ خبر: 20581066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

توییتر و تلگرام، بستر عملیات های تروریستی در دنیا هستند

صاحب‌خبر -

ایسنا- سردار کمال هادیانفر افزود: توییتر عامل فعالیت تروریست هاست و من در نشست اسپانیا رسما به مدیر آن گفتم که در حال حاضر بیش از 750 هزار نفر در دنیا از داعش طرفداری می کنند و عامل تررویستی داعش هستند وتمام فعالیت آنها در توییتر رخ می دهد.
وی با بیان عملیات تروریستی داعش در مجلس و حرم امام، گفت: ما فراموش نکنیم  هماهنگی های همین عملیات تروریستی گروهک داعش در تهران تماما در تلگرام رخ داد. مدیر تلگرام هم این موضوع را می داند و ما این موارد را به آنها منتقل کرده ایم.به گفته رییس پلیس فتای ناجا، بستر عملیات های تررویستی و ارتباطی تروریست ها در دنیا  در درجه اول توییتر و در درجه دوم تلگرام است؛ بنابراین با توجه به وضعیت موجود توییتر رفع فیلتر نخواهد شد.رییس پلیس فتا همچنین درباره حملات هک به سایت برخی بانک ها گفت: در اواخر سال ۹۵ و اوایل امسال حملات گروه داعش را رصد کرده و آی پی آن را که در کشور عربستان بود، شناسایی کردیم و از دولت سعودی خواستیم پاسخ خود را اعلام کنند. اگر هم از پل عربستان اقدام کرده و این کار را انجام داده اند، کشور ثالث را به ما معرفی کنند که هنوز منتظر پاسخ سعودی هستیم.
وی ادامه داد: حملات هکری که در ایران صورت گرفته هک اساسی نبوده است و ما از طریق پلیس اینترپل نیز پیگیر این قضیه هستیم.
عالی ترین مقام پلیس فتا درخصوص حملات سایبری داعش نیز گفت: پلیس فتا از ابتدای پیدایش داعش، القاعده و... آنها را زیرنظر داشته و فعالیت سایبری آنها را رصد می کرده است.هادیان فر افزود: داعش سه راهبرد برای عملیات هایش دارد، اما با توجه به شرایط جدید و مشکلات جدیدی که در عراق و سوریه برایش به وجود آمده، راهبرد جدیدی تحت عنوان خلافت سایبری در مانیفیست خود قرار داده که ازطریق آن جذب نیرو می کند تا بتواند فعالیت های خودش را در شبکه های اجتماعی افزایش دهد.

نظر شما