شناسهٔ خبر: 20575811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطبه دوم؛

صدیقی: مشکل گشایان جنگ قادر به حل مشکل جنگ اقتصادی هستند

تهران - ایرنا - خطیب نماز جمعه تهران در واکنش به تحریم های جدید آمریکا با بیان این که راه علاج، مساله اقتصاد مقاومتی و خودکفایی داخلی است، بر ضرورت پرهیز از عناد با نیروهای انقلابی تاکید کرد و گفت: آن کسانی که مشکل گشای جنگ بودند امروز هم مشکل گشای جنگ اقتصادی خواهند بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اعلام این مطلب افزود: در راس مسایلی که در این ایام اتفاق افتاده است، تحریم های جدیدی است که آمریکا علیه ایران کلید زده است.
وی ادامه داد، این تحریم ها تجمیع تحریم های قبلی نیست و خودشان هم اعلام می کنند که بعضی ها تحریم های جدیدی است، اشخاص و نهادهای جدید مورد تحریم قرار می گیرند.
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر این که همه مسوولان ما اعم از اجرایی، تقنینی، قضایی و خبرگان گفتند که این تحریم ها نقض روح و پیکره برجام است، تصریح کرد،
رهبر معظم انقلاب هم در همان اول مذاکراتی که شروع شد بدون هیچ ابهامی فرمودند ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم و به اینها اعتماد نکنید. ایشان شرایطی را قرار دادند که اگر آن روز رعایت شده بود، امروز این مشکلات را نداشتیم.
صدیقی ادامه داد، اما آمریکا به دنبال این بود که اگر در انتخابات فردی انتخاب شود که از نظر آنها انقلابی است به خاطر انقلابی بودن تحریم ها را تشدید می کند، سایه جنگ بالای سر ما می آید و دیدید که چنین نشد.
وی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که برخوردهای امریکا نشان می دهد که این کشور ذاتا با دین ناسازگاری دارد، با اسلام تضاد و با انقلاب اسلامی عنادی آشتی ناپذیر دارد. حاکمان امریکا از ما راضی نخواهند شد مگر این که ما را به سوابق، وابستگی، نوکری و کنیزی برگردانند تا آرزویشان محقق نشود، دست از ما برنمی دارند، راه علاج هم مساله اقتصاد مقاومتی است؛ خودکفایی داخلی است.
صدیقی گفت: آنچه مسلم است فلسفه خلقت شیطان تکامل انسان بوده است؛ این از الطاف خفیه خدا بود که دنیا با ما جنگید و در دوران جنگ تحمیلی به کرامت هایی از نظر معنوی و فتح الفتوحی از نظر روحیه انقلابی، شهادت طلبی، شهامت، شجاعت، سماحت و بزرگی نائل شدیم که دنیا از نظر ما خوار شد و قدرت ها در نظر ما کوچک شدند و اتکا به خدا پیدا کردیم. در آن سال ها با شرق و غرب جنگیدیم و وعده خدا را حق دیدیم و امروز هم در جنگ باید باورهای خود به آیات قرآن و مددهای غیبی خداوند را تجدید کنیم.

** رئیس جمهوری وام دار هیچ حزبی، گروهی و فردی نیست

وی همچنین در خصوص تشکیل کابینه دوازدهم گفت: از رئیس جمهور محترم با تمام وجود درخواست می کنم قبل از آن که رضای حزبی، گروهی و فردی را در نظر بگیرد، توجه کند که عزت را خداوند داده است؛ بدهکار خدا است و بدهکار کسی نیست. خطیب جمعه تهران خطاب به رییس جمهوری منتخب خاطر نشان کرد، بدهکاری خودت را به خدا و شهدا در اولویت اول قرار ده . من آخوند به قیمت خون شهدا الان اینجا هستم و شما در راس قوه اجرایی قرار دارید؛ لذا در معرفی کابینه افرادی مومن، بی رنگ و متعصب در اعتقادات حقه و راهرو شهدا را در نظر بگیرید که اگر غیر این بود شما به وحدت نمی رسید.

** تحریم ها در صورت وجود ایمان جبهه ای ما را می سازد

وی گفت: قدرت خدا را در دوران دفاع مقدس یافتیم و در طبس و خنثی شدن توطئه ها دست خدا و غیب را دیدیم. امام زمان (عج) و کشتی نجات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و دل های شکسته خانواده های شهدا و علاقه مندان به امام حسین (ع) را که کشتی نجات است ، داریم؛ چه احتیاجی به این گرگ درنده داریم. باید از این متنفر باشیم و از این تحریم ها استقبال کنیم و اینها ما را می سازد به شرط این که مسوولان ما ایمان جبهه ای داشته باشند.
صدیقی تاکید کرد: مسوولان زیر پرچم ولایت بیایند و با انقلابی گری با مشکلات جهادگرانه مقابله کنند و روحیه انقلابی و مومنان از جان گذشته را به خود جذب کنند و نیروهای انقلابی را دلسرد و از ادارات بیرون نکنند.
وی گفت: همه باید مسایل و مشکلات کشور را در راس امور قرار دهند و برای حل آنها ابتدا بازگشت به توصیه های قرانی، مشی پیغمبر و ائمه اطهار لازم است که دائما با مستکبران مقابله کردند و عقب نشینی نکردند.
صدیقی گفت: خداوند ما را کافی است، اینها چه طرف هایی هستند که از آنها حساب ببریم و به خاطر این ها از مواضع خود عقب نشینی کنیم؟ وعده خدا حق است و ما هم باید حسبنا الله را با باور بگوییم و اعتماد به دین داشته باشیم. تکیه گاه مسوولان تقوای آنها باشد.
وی گفت: کلید تقوا، ولایت و تلاش جهادگرانه و گذشتن از رفاه طلبی ها و اشرافیت است که می تواند کشور را به همین زودی از همه کشورهای بزرگ به فضل الهی از نظر علمی و اقتصادی جلوتر قرار دهد، قدرت خدا قدرت لایزال و لایتناهی است.
وی همچنین افزود: اگر شهیدان و انقلاب دینی نبود، دنیا آخوند می خواهد چه کار؟ و سیاستمداران پیچیده با همان مد خودشان بر مردم حکومت می کنند؛ آخوند به معنای مظهر دینداری و سماجت در تقوا، پاکی، اعتلای دین، نجات بشریت و جوان ها است و با توجه به این موضوع لازم است در معرفی کابینه افراد مومن، معتقد، ولایتمدار و بی رنگ و بی تعصب به جناح و گروه متعصب در اعتقادات حقه و راهرو شهیدان را در نظر گرفت.
صدیقی خطاب به رییس جمهوری گفت: دین، انقلاب، قرآن، عترت و جوانان امانت است. کسانی را بگذارید که دغدغه دین و اخلاق، استقلال و پیشرفت کشور را در راس امور داشته باشید و بدانید که ان تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم .

** تبریک پیروزی حزب الله لبنان
وی همچنین با تبریک پیروزی جدید حزب الله اظهار داشت: اسرائیل غاصب طعم تلخ شکست را چشید و اسطوره شکست ناپذیری اش باطل شد و ابطال این سحر فتح مرزهای سوریه و لبنان جزو پیروزی های استراتژیک و چیزی بود که دماغ آمریکا، اسرائیل، عربستان سعوی و حامیان النصره به خاک مالیده شد.
خطیب جمعه تهران همچنین اظهار داشت: مردم یمن هم در اوج گرفتاری اند اما این مقاومت کرامت الهی است که به اینها داده شده و موشکی با برد هزار و 400متر را با نشانه گیری دقیق به هدف زدند و این رویکرد جدیدی است؛ مقاومت زاینده است و پیروزی از آن مقاومت است و آمریکا و حامیانش در حال افول هستند و پیروزی از آن حزب الله است و به همین زودی شکست های دیگری خواهند داشت.
روز پنجم مرداد سال 1358، نخستین نماز جمعه به امر امام راحل(ره) توسط آیت الله طالقانی اقامه شد و حدود 39 سال از آغاز تشکیلات نماز جمعه می گذرد و در آغاز چهلمین سال تاسیس نماز جمعه و این فریضه مقدس هستیم.
صدیقی همچنین، در ابتدا از مقام معظم رهبری، رییس دفتر و دفتر معظم له و ائمه جمعه، شخصیت های حقیقی و حقوقی که وی را در مرگ برادرش مورد تفقد قرار دادند ، تقدیر و تشکر کرد.

سیام**6084*1436*خبرنگار: امیر خان زاده*انتشار:داود پورصحت*

انتهای پیام /*

نظر شما