شناسهٔ خبر: 20571171 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مارتین شولتز:

شرایط نقطه اوج پناهندگان در سال ۲۰۱۵ نباید دوباره تکرار شود

R31356/P36439/S8,89,92/CT10

نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات در سفری به ایتالیا خواستار تقسیم عادلانه فوری پناهندگان در اتحادیه اروپا شده و گفت: شرایطی مانند نقط اوج بحران پناهندگان در سال ۲۰۱۵ نباید اتفاق بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "ژنرال آنسایگر"، مارتین شولتز، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات در سفری کوتاه به ایتالیا بری تقسیم عادلانه فوری پناهندگان در اروپا تبلیغ کرده و تاکید کرد که همبستگی باید دوباره به اصل اساسی در اتحادیه اروپا تبدیل شود.

شولتز که در پایتخت ایتالیا و بعد از گفتگو با نخست وزیر این کشور سخن می گفت همچنین این انتقاد را وارد کرد که وقتی در اروپا مسئله تامین مالی در بخش کشاورزی مطرح می شود این طور واکنشی در اروپا دیده می شود که بله لطفا! اما وقتی که مسئله تقسیم پناهندگان در اروپا مطرح می شود با این واکنش مواجه می شویم که نه متشکرم. این وضعیتی نیست که ما بتوانیم در طولانی مدت آن را بپذیریم. شرایطی مانند نقط اوج بحران پناهندگان در سال 2015 نباید اتفاق بیفتد.

شولتز همچنین تاکید کرد که سوسیال دموکرات ها در اروپا می خواهند به زودی پیشنهادات مشترکی را برای مهاجرت های قانونی، مکانیسم توزیع پناهندگان و رویکردهای مشترک دراین راستا در اتحادیه اروپا ارائه دهند.

وی همچنین تاکید کرد که در این راستا ایتالیا به کمک های سریع و ملموس نیاز دارد.

در سال جاری میلادی تا به حال بیش از 93 هزار پناهجو به بنادر ایتالیا رسیده اند و این کشور در چنین وضعیتی بسیار تحت فشار قرار گرفته و مدتهاست که خواستار کمک های بیشتر از طرف شرکای اروپایی خود شده است.

انتهای پیام/

نظر شما