شناسهٔ خبر: 20569449 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احزاب و گروه های مالزی خواستار نقش رهبری این کشور علیه رژیم صهیونیستی شدند

کوالالامپور - ایرنا - ائتلاف مخالفان 'پاکاتان هاراپان' مالزی از دولت این کشور خواست در تلاش های بین المللی برای متوقف کردن نقض حقوق مسلمانان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی نقش رهبری را ایفاء کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'وان عزیزه وان اسماعیل' رئیس حزب عدالت مردم مالزی و همسر 'انور ابراهیم' رهبر سابق مخالفان که زندانی است روز پنجشنبه به خبرنگاران، گفت همه طرف ها باید مانع بسته شدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی شوند و حق مسلمانان برای عبادت در صلح در سومین مسجد مقدس جهان بازگردانده شود.
براساس گزارش رسانه های محلی مالزی، وی گفت که رژیم اشغالگر قدس با جلوگیری از حق مسلمانان برای عبادت در مسجدالاقصی، آشکارا اعلامیه جهانی حقوق بشر 1948 و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سال 1966 را که خود امضا کرده، نقض نموده است.
ائتلاف مخالفان 'پاکاتان هاراپان' مالزی از دولت این کشور خواست به عنوان یک عضو سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی در تلاش های بین المللی برای جلوگیری از نقض حقوق مسلمانان در فلسطین اشغالی نقش رهبری ایفا کند.
این ائتلاف مالزی در بیانیه ای همچنین خواستار اجتناب از هرگونه اقدام تحریک آمیزی شد که می تواند باعث خونریزی در مسجد الاقصی شود.
حزب اسلامی مالزی (پاس) نیز با ارائه قطعنامه ای با هدف محکومیت خشونت های اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان امیدوار است این قطعنامه در نشست پارلمان مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد.
'تکیه الدین حسن' دبیر کل حزب اسلامی مالزی (پاس) عصر روز گذشته گفت این حزب پس از حملات اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی این قطعنامه را به پارلمان ارائه کرده است.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، این مقام حزب اسلامی مالزی با این عنوان که رفتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی یکی از بدترین جنایات است، گفت که ما این قعطنامه را ارائه کرده ایم تا مورد گفت وگو قرار گیرد و اقدامات اسرائیل (رژیم صهیونیستی) محکوم شود.
وی با ابراز امیدواری برای دریافت حمایت از سوی اعضاء پارلمان مالزی، گفت که اگر نهادهای دیگر چنین قطعنامه ای ارائه می کردند ما از آن حمایت می کردیم.
دولت مالزی نیز هفته جاری با محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در مسجدالاقصی و به شهادت رساندن چند فلسطینی خواستار اخذ تصمیمات سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در این مورد شد.
از آغاز درگیری های اخیر در مسجدالاقصی دستکم پنج فلسطینی شهید و بیش از یکهزار نفر دیگر زخمی شده اند.
تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیر ماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

اما با فشار کشورهای مسلمان جهان رژیم صهیونیستی مجبور شد نرده ها وپایه های دوربین ها را از دروازه الاسباط در اطراف مسجد الاقصی برچیند.
پیشتر گیت های الکترونیکی از میدان غزالی جمع آوری و به خارج از منطقه قدیمی بیت المقدس منتقل شده بود.
در عین حال 'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال جنایات صهیونیست ها انتقاد کرده است و از سران این کشورها خواست برای نجات مسجد الاقصی از اهرم فشارعلیه اشغالگران صهیونیست استفاده و از همه تلاش ها برای تحریم و انزوای این رژیم حمایت کنند.
آساق**241**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

انتهای پیام /*

نظر شما