شناسهٔ خبر: 20569176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر ارشاد:

اراده نظام به برگزاری حج با عزت است/ دولت روحانی پرچمدار دسترسی به اطلاعات آزاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در سطح ملی در دولت و در نهادهای ملی جلسات مستمری برای بررسی مسائل حج برگزار می‌شود، گفت: اراده نظام به برگزاری حج با عزت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیدرضا صالحی‌امیری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 23 هزار کانون در کشور فعالیت می‌کنند که بر اساس برنامه ششم این کانون‌ها باید به 80 هزار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه تبدیل مساجد به قطب فرهنگی موضوعی است که در کانون‌های فرهنگی و هنری دنبال می‌شود، تصریح کرد: بعد معنوی و معرفی کانون دینی و بعد احتماعی آن مربوط به کتاب و کتابخوانی و تفسیر و کلاس‌های آموزشی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کانون توسعه کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور است، افزود: 6 هزار نفر در کتابخانه‎های عمومی در سطح کشور فعال هستند، اما نیاز کشور بیشتر است از همین رو تصمیم بر این است که با همکاری مشترک نهاد کتابخانه عمومی و وزارت ارشاد و مرکز امور مساجد در همه 80 هزار مسجد کتابخانه را ایجاد شود.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه این اقدامات بر اساس تفاهم‌نامه آغاز شده و دورنمای کار برای ایجاد فضاهایی در داخل مساجد حرکت شده است، ادامه داد: طی یک سال گذشته مجموعه نظام اقدامات گسترده‌‎ای برای برگزاری حج انحام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همه مقدمات لازم برای اعزام حجاج فراهم شده است، گفت: هم اکنون تعدادی از همکاران در مکه و مدینه مستقر هستند و تمهیدات در قالب 14 محور پیش‌بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اعزام 10 نفر از اعضای هیأت کنسولی یکی از شروط بود، گفت: طی روزهای آینده این هیأت اعزام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، هر هفته 43 هزار ویزا به صورت الکترونیکی دریافت و اعزام از 20 فرودگاه بین‌المللی انجام خواهد شد، افزود: 540 کاروان در این زمینه سازماندهی و تیم‌های پزشکی که باید حج را مدیریت کنند، در حال اعزام به عربستان هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در سطح ملی در دولت و در نهادهای ملی جلسات دائم و مستمر برای بررسی مسائل حج به برگزار می‌شود، گفت: اراده نظام به برگزاری حج با عزت است.

صالحی‌امیری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره کمپین فیلم‌های توقیفی بیان کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه جریانات می‌توانند در آن فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت روحانی پرچمدار دسترسی به اطلاعات آزاد است، تصریح کرد: هر گونه ایجاد کمپین برای رساندن پیام به مسؤولان فاقد مشکل است و البته در حوزه هنر و سینما امروز نظام تعریف شده مستقر است و مداخلات بیرونی صفر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سه فیلم پس از اصلاح مجوز گرفته‌اند، گفت: فیلم‌ها پس از اصلاح می‌توانند مجوزهای لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام/ج/

نظر شما