شناسهٔ خبر: 20567131 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

طرح‌های رسانه‌ای در صدا و سیمای مرکز فارس افتتاح شد +عکس

۱۵۷ طرح فنی، تولیدی، پشتیبانی و رفاهی صدا و سیمای فارس به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. تصویربرداری سریال آشوب که روایتگر داستانی در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی است، با ضبط صحنه‌های مربوط به حمله عراق به خرمشهر از نیمه گذشت. انیمیشن به همان اندازه که در خدمت خیال‌پردازی است، ابزاری برای آموزش محسوب می‌شود و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برای انتقال و تفهیم علوم مختلف دارد؛ از علوم انسانی و اجتماعی گرفته تا فیزیک و ریاضیات. دورترین فاصله‌ها، کوچک‌ترین ذرات یا حتی مفاهیم انتزاعی در دنیای انیمیشن عینیت پیدا می‌کنند و کمی خلاقیت می‌تواند از انیمیشن‌های آموزشی، آثاری بسیار جذاب و گیرا بسازد که هم از زیبایی‌های دنیای انیمیشن بهره‌مند است و هم از جذابیت‌ علم و لذت آگاهی. اتابک نادری فعالیتش را در تلویزیون با یک مجموعه طنز شروع کرد و بعد از آن در سریال‌هایی همچون در پناه تو، او یک نویسنده بود، روزهای زندگی، شوق پرواز، در قصه‌ها زندگی می‌کنند، هوش سیاه، یک روز قبل، طلسم شدگان و... بازی کرده است. او بعد از مدت‌ها دوری از کارهای طنز، این روزها سریال «لژیونر» را به کارگردانی مسعود آب‌پرور روی آنتن شبکه پنج دارد. نادری در این مجموعه نقش دکتر آذین را بازی می‌کند که طنازی‌های خودش را دارد. به همین بهانه با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم. سریال «هاتف» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی نعمت چگینی و نویسندگی فروغ فروهیده در ده قسمت 50دقیقه‌ای برای پخش در ماه محرم تولید می‌شود. گروه کودک و نوجوان شبکه دو از دوشنبه 9 مردادماه برنامه جدیدی را با عنوان « پالام، پولوم، پیلیش» روانه آنتن خواهد کرد. عادل فردوسی‌پور گفت: برنامه نود با شروع لیگ برتر به روی آنتن خواهد رفت. عبدالله اسکندری گریمور سینما و تلویزیون در اینستاگرامش عکسی از اولین گریم سه بعدی در ایران را منتشر کرد که مربوط به 43 سال پیش بود . در برنامه جدید «بر بلندای همت» با کارآفرینان درباره تجربیاتشان، چالش ها و نیازمندی هایی که برای یک کارآفرین شدن نیاز است، گفت وگو می شود. «نمودار» فردا در گفتگو با دییر بخش صنعت کار گروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در باره تاکید بر نصب برچسب در تولیدات داخلی واکاوی می کند. به مناسبت دهه کرامت، مستند «سفره های بهشتی» با موضوع تاریخچه مهمانسرای آستان قدس رضوی امروز یکشنبه هشتم مرداد از شب

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: این طرح‌ها شامل ۱۱۹ طرح فنی، ۱۱ طرح تولید سیما، چهار طرح تولید صدا، ۱۸ طرح تولید موسیقی و پنج طرح حوزه پشتیبانی است.

سید تقی سهرابی افزود: برای افتتاح این طرح‌ها بیش از ۳۱۱ میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات ملی و بیش از ۸۳ میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.

وی افزود: ۳۰ ایستگاه با کیفیت برتر دیجیتال در قالب ۵۷ فرستنده و سامانه‌های تلویزیون دیجیتال، افزایش قدرت و راه اندازی تی اس ۳ در ایستگاه‌های رادیویی و تلوزیونی در نقاط مختلف استان، بازسازی ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، راه اندازی فرستنده‌های رادیویی از عمده‌ترین این طرح هاست.

سهرابی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، مردم دورافتاده‌ترین و صعب العبور‌ترین نقاط پهناور فارس از صدا و تصویر شبکه‌های مختلف رسانه ملی با کیفیت دیجیتالی برتر بهره‌مند می‌شوند.

نظر شما