شناسهٔ خبر: 20562885 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جعفر احمدی گل، حسن رستگارپور

تاثیر الگوی طراحی آموزشی بر یادگیری

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آی ای بر یادگیری و یادداری درس اپیدمیولوژی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 93-92 انجام شده است.

صاحب‌خبر -

چکیده:  

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آی ای بر یادگیری و یادداری درس اپیدمیولوژی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 93-92 انجام شده است. روش تحقیق روش آزمایشی بوده کل جامعه آماری 98 نفر بودند که به طور تصادفی به سه کلاس 30 نفره برای انجام سه روش آموزشی(مریل، ا دی دی آ ای و سنتی) تقسیم شد. آزمون پیشرفت تحصیلی محقق ساخته استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی(آزمونt) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که شامل نتایج زیر بود: میزان یادگیری و یادداری دانشجویانی که با الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آ ای آموزش دیده بودند بیشتر از دانشجویان آموزش دیده با شیوه رایج کلاس درس بود. میزان زوال یادداری در آموزش از طریق دو الگوی گروه آزمایشی کمتر از شیوه سنتی است. بین میزان یادگیری و یادداری با دو الگوی طراحی رابطه معنی‌داری حاصل نشد. 

واژه‌های کلیدی: طراحی آموزشی، الگوی طراحی آموزشی مریل و ا دی دی آ ای، یادگیرری و یادداری، درس اپیدمیولوژی، دانشجویان علوم پزشکی تهران

نویسندگان:

جعفر احمدی گل: کارشناسی ارشد دانشگاه خوارزمی

 حسن رستگارپور

نشریه پژوهش های تربیتی -   جلد 3، شماره 32 – بهار و تابستان 1395.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما