شناسهٔ خبر: 20562517 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

مادران سرپرست خانوار فشار زیادی را متحمل می‌شوند/مطالبه زنان از دولت به هیچ‌وجه جنسیتی نیست

نصر: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تمام مادران سرپرست خانوار فشار زیادی را متحمل می‌شوند؛ از این رو بیمه، توانمندسازی و رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، زهرا ساعی اظهار کرد: با توجه به گذشت یک سال و نیم از دوره مجلس دهم به عنوان نماینده زنان در مجلس شورای اسلامی، برخلاف سال‌های گذشته تلاش گسترده‌ای در حوزه زنان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم یک دستاورد بزرگی این است که تمرکز زیادی روی حوزه زنان انجام شده،گفت: اگر برای دختران امروز بسترسازی مناسب انجام گیرد، قطعاً در آینده مادران موفقی تحویل جامعه خواهیم داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به موضوع اشتغال دختران فارغ التحصیل دانشگاهی در جامعه و عدم وجود شرایط کاری مناسب آنها بیان کرد: بیشتر مراجعات مردمی دختران فارغ‌التحصیل جویای کار هستند که طبق مطالبات روز زنان، اولویت‌بندی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مادران سرپرست خانوار فشار زیادی را متحمل می‌شوند؛ از این رو بیمه، توانمندسازی و رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان داشت: در برنامه ششم مؤکداً به استفاده از زنان و افزایش 30 درصد‏ سهم زنان در مدیریت اجرایی کشور تاکید شده که در جلسه شورا عالی اداری به ریاست دکتر جهانگیری نیز از این طرح دفاع کردم تا حتی در کابینه نیز از نیروی زنان استفاده شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه سیستم جامعه ایران مردانه تعریف شده و زنان نیز مطالبه حضور پررنگ در جامعه دارند، در حالی که مطالبه زنان از دولت به هیچ‌وجه جنسیتی نیست، افزود: تمام تلاش ما این است که معیار در کشور تخصص و توانمندی فرد باشد که بتوان با این دید توانمندی زنان را نیز به نمایش گذاشت.

ساعی خاطرنشان کرد: رویکرد به‌کارگیری زنان در رده‌های کلان مدیریتی کشور در گذشته بسیار ضعیف بوده اما هر چقدر جلو می‌رویم شرایط بهتر می‌شود زیرا این موضوع به مطالبه جدی زنان تبدیل شده است.

وی بیان داشت: با ارائه طرح شایسته‌سالاری، خواستار حذف نگاه مردانه در کشور هستیم تا زنان نیز به اندازه توانایی خود در کنار مردان در همه مسؤولیت‌ها حضور داشته باشند.
نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نباید فراموش کنیم که ۵۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه، دختران هستند که به علت شرایط نامساعد فضای کاری در کشور بیکار مانده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما