شناسهٔ خبر: 20562369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

افزایش چشمگیر درخواست برای تراشه های دیتاسنتر

صاحب‌خبر -

رایورز- دیتاسنترها در دنیای امروزی یکی از مهم ترین عناصر کاری شرکت های بزرگ هستند و بدون شک بدون داشتن یک دیتاسنتر قوی نمی توان به فکر مدیریت ارتباطات و اطلاعات در سطح کلان بود. از سوی دیگر، دیتاسنترها در مرکز فعالیت خود، نیاز به تراشه هایی دارند که مدیریت عملکرد آنها را آسان کند، اما به تازگی این تراشه ها به شدت مورد توجه قرار گرفته اند و آمار و ارقام خبر از افزایش تصاعدی تعداد سفارش برای این نوع از تراشه ها می دهند.
در این میان مشخص شده است که عامل اصلی این افزایش سفارش ها، کشور چین است؛ زیرا حجم سفارش در سایر کشورها تفاوت چندانی با شرایط پیشین نداشته است، اما کشور چین با تغییر در درخواست خود، به تنهایی این آمار را دستخوش تغییراتی شگفت آور کرده است.
برای نمونه کافی است بدانید که شرکت مشهور کوالکام توانسته است با دولت محلی استان گوئی ژو به توافق دست یافته و قراردادی باارزش را با آنها امضا کند.
این قرارداد به صورت مشترک با شرکت محلی فناوری های نیمه هادی Guizhou Huaxintong انجام می شود که به صورت مستقیم تحت نظارت دولت این منطقه فعالیت می کند.
از ظاهر این ماجرا می توان اینطور برداشت کرد که هدف دولت چین از انجام چنین کاری، کشاندن غول های این صنایع به چین برای مدت زمانی کوتاه و تلاش برای انتقال تکنولوژی به داخل برای استفاده در آینده است.
البته کوالکام در این مسیر تنها نیست و شرکت های بزرگ تولید کننده تراشه مانند Avago، Intel، AMD، ARM، Marvell  و Socionext  و حتی شرکت های تایوانی مشهوری مانند MediaTek، Aspeed، Nuvoton، Parade و Phison نیز در این مسیر قرار گرفته اند.

نظر شما