شناسهٔ خبر: 20562245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص 15 هزار میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییان

15 هزار میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -
اختصاص 15 هزار میلیارد ریال وام برای اشتغال روستاییانبه گزارش خ برگزاری صداوسیما،معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان نطنز گفت : امسال با کمک بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی، 15 هزار میلیارد ریال وام از طریق بانک های عامل برای اشتغال روستاییان با کارمزد تک رقمی اختصاص داده شده است.
سید ابوالفضل رضوی سهم استان اصفهان از این رقم را 400 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفته شد میزان آورده سپرده گذار در روستاها کاهش پیدا کند و اگر در واحدهای شهری میزان آورده سرمایه گذار بین 25 تا 30 درصد است این آورده در روستاها بین 15 تا 20 درصد تعیین شود.
وی گفت : پارسال با کمک بنیاد مستضعفان نزدیک به 3 هزار شغل از این محل ایجاد شد و برای امسال نیز ایجاد 12 هزار شغل پیش بینی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مورد حمایت دولت از روستانشینان و جلوگیری از مهاجرت آنان به کلان شهرها نیز افزود: بالا رفتن سطح تحصیلات روستاییان،مطالبه شغل مناسب تحصیلات و درآمد پایین خانوارها از دلایل مهاجرت روستاییان به کلانشهرها محسوب می شود  که موجب شده اکنون 60 درصد از حاشیه نشینی کلان شهرها را روستاییان به وجود آورند.

نظر شما