شناسهٔ خبر: 20561455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

خرید گندم در استان قزوین از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشت

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون ؛ ۲۰۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان بصورت تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

علی اکبر متقی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این میزان ۱۹۴ هزار تن گندم  و هشت هزار تن گندم بذری است که عملیات خرید گندم بصورت تضمینی از کشاورزان توسط ۲۷ مرکز خرید همچنان  ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون از سطح ۱۰۱  هزار و ۵۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان گندم برداشت شده که از این میزان ۴۷ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم آبی و ۵۳  هزار و ۱۵۰ هکتار گندم دیم است.

متقی فرد یاد آور شد: تاکنون  ۹۶ درصد گندم آبی و ۵۵ درصد گندم دیم از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است.

وی تصریح کرد: براساس برآورد انجام شده؛ از هر هکتار مزرعه آبی گندم۳ هزارو ۷۹۰ کیلو گرم و از هر هکتار مزرعه دیم ۶۹۰ کیلوگرم گندم  استحصال می شود.

به گفته ی  متقی فرد؛ مجموع خرید بذری گندم تاکنون هشت هزار  تن بوده است  که عملیات خرید آن همچنان ادامه دارد.

متقی فرد خاطر نشان کرد: در خصوص نحوه پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان مقرر شده طی دو ماه آینده بهای آن به حساب کشاورزان واریز شود.

در سال زراعی جاری ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان ۹۲هزار و ۶۷۱ هکتار گندم آبی و ۴۸هزار و ۹۳۴ هکتار گندم دیم است  که پیش بینی می شود ۲۵۰ هزار تن گندم  از مزارع کشاورز ی استان برداشت شود.

نظر شما