شناسهٔ خبر: 20561025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خبر داد:

کمک پنج میلیارد تومانی به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان

نمایندگی لرستان

استاندار از کمک پنج میلیارد تومانی به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، مهندس هوشنگ بازوند در جلسه بررسی دستاوردهای سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه سال گذشته بنیاد برکت 124 میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کرد، اظهار کرد: همچنین روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای مدت 3 سال در لرستان منعقد شد.


وی اضافه کرد: از این میزان سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومان در حوزه اقتصاد تولید و اشتغالزایی درنظر گرفته شده که عموماً در قالب شعار سال است و مابقی اعتبارات عمرانی و سایر کمک‌هاست.

این مسئول گفت: دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر موضوع باشند و هرمدیری وظیفه دارد برای جذب این اعتبارات تلاش خود را کند.

بازوند ادامه داد: از مجموع 500 میلیارد تومانی که برای اقتصاد تولید و اشنتغالزایی استان لحاظ شده 200 میلیارد تومان برای مشارکت در 26 طرح است که این طرح‌ها برعهده صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است که باید فوراً طرح‌ها را معرفی کنند و از معرفی طرح‌های مساله‌دار اجتناب کنند؛ طرح‌ها باید شفاف و تعیین تکلیف شده باشند.

بازوند عنوان کرد: همچنین دو طرح دیگر در قالب طرح الگوی آسمان و طرح الگوی آفتاب برای استان درنظر گرفته شده که بناست در طی این 3 سال هرساله 30 میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: طرح آفتاب شامل تعاونی‌های تولیدی محصولات کشاورزی، صنایع دستی و زنبورداری است که تسهیلاتی را با بهره 4 درصد به آنها پرداخت می‌کند؛ طرح آسمان که در راستای توانمندسازی روستاهاست باید در حوزه روستایی لحاظ شود و در این طرح خانواده‌ها نیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین در طرح آسمان قرار است در روستاها صندوقی تشکیل شود و براساس آن هر چقدر روستائیان موجودی داشته باشند ستاد اجرایی دو برابر آن را در صندوق خواهد گذاشت.

بازوند گفت: یکی از فرصت‌های ستاد اجرایی حضرت امام گروه سرمایه‌گذاری تدبیر است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید یک سری از پروژه‌های خود را تعریف و به این گروه معرفی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان 20 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده که باید پارک علم و فناوری استان طرح‌های مهم را معرفی و تعیین تکلیف کند تا بتواند از این فرصت استفاده کند.

استاندار لرستان یادآور شد: برای طرح‌های سرمایه در گردش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام 500 میلیون تومان درنظر گرفتند و چنانچه سقف این طرح‌ها بیش از این رقم باشد، بناست 50 درصد این هزینه را استان و 50 درصد دیگر را بنیاد برکت تقبل کند.

وی یادآور شد: همچنین بناست وام‌های قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی برای مشاغل خرد و خانگی به تعداد 1100 مورد پرداخت شود.

بازوند اضافه کرد: همچنین از محل اعتبارات عمرانی 100 میلیارد تومان برای استان درنظر گرفته شده که قرار است 50 درصد این اعتبارات را استان در قالب پروژه‌هایی که به سازمان برنامه و بودجه استان معرفی می‌شود لحاظ کند همچنین از این محل سهم دانشگاه علوم پزشکی، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی تجهیز یک هنرستان، راه‌اندازی دانشگاه علوم قرآنی و احداث 110 خانه عالم دیده شده است.

وی گفت: همچنین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کمک هزینه 1000 مسکن محرومین را درنظرگرفته تا این مهم به انجام برسد.

استاندار لرستان اضافه کرد: کمک به تجهیز مرکز درمان ناباروری طرح ویژه‌ای برای لرستان است که براساس آن جهاد دانشگاهی واحد استان باید پس از تهیه ملک موردنظر برای این مرکز و تاییدیه دانشگاه علوم پزشکی پروانه را کسب کند تا پس از جمع‌آوری مدارک لازم 2.5 میلیارد تومان استانداری و 2.5 میلیارد تومان ستاد اجرایی به این نهاد در استان پرداخت کند.

بازوند تاکید کرد: این مهم باید امسال انجام شود چراکه کار باارزشی است و با تامین مدارک موردنیاز توسط جهاد دانشگاهی با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مکاتبه خواهیم کرد تا پول موردنیاز را در اختیار آنها قرار دهد.

بازوند اضافه کرد: در تفاهم‌نامه بین استانداری و ستاد اجرایی قرار شد 1100 مورد کمک هزینه تهیه جهیزیه درنظر گرفته شود که به مقدار مساوی بین کمیته امداد و بهزیستی تقسیم خواهد شد.

وی از تحت پوشش قرار دادن ایتام با اولویت ایتام سادات به تعداد 3000 نفر از سوی این ستاد خبر داد و گفت: همچنین بناست اقدامات حمایتی در منطقه تخت چان پلدختر انجام شود همچنین با تخصیص 40 میلیارد تومان یک گاوداری 2000 رأسی در نورآباد توسط ستاد راه‌اندازی شود.

نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: در مجموع تفاهم‌نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام بالغ بر 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که هنر ما این است که رقم را زودتر جذب کنیم تا کارها حل و فصل شود، این تفاهم‌نامه ماحصل رفت و آمد وزرا و مسئولین ارشد نظام به استان است.

انتهای پیام

نظر شما