شناسهٔ خبر: 20559155 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران: در رقابت های قهرمانی جهان مدال می گیرم

تهران - ایرنا - دارنده مدال طلای دسته 105 کیلوگرم رقابت های قهرمانی آسیا گفت: رکوردهایم به حد نصابی رسیده تا بتوانم در پیکارهای قهرمانی جهان در آمریکا به مدال دست یابم.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا براری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از رقابت های قهرمانی آسیا در شهر دوشنبه ترکمنستان، اردوی چهار هفته ای سطح ارتفاع تیم ملی از 17 تیر در ورزقان با حمایت باشگاه مس سونگون آغاز شد و امکانات و شرایط بسیار خوبی در این اردو برای ملی پوشان تدارک دیده شد.
وی اظهار داشت: بعد از پایان اردوی ورزقان در 12 مرداد ماه، دوباره در تهران اردو خواهیم داشت و سپس به یکی از شهرهای شمالی برای برگزاری اردوی سطح دریا می رویم تا ملی پوشان به مرور به سه رویداد پیش رو یعنی بازی های دانشجویان جهان در چین تایپه، بازی های داخل سالن آسیا در ترکمنستان و در نهایت پیکارهای قهرمانی جهان اعزام شوند.
این وزنه بردار ساروی تیم ملی با اشاره به مصدومیتی که در تمرینات برایش ایجاد شد، افزود: مشکل مهمی نیست و امیدوارم طی هفته های آینده با درمان رفع شود.
براری گفت: بعد از کسب مدال طلا در رقابت های قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی انتظارات از من بالا رفت. هر چند در بازی های المپیک 2016 ریو بدشانس بودم، اما بنا دارم شرایط را به گونه ای فراهم سازم تا در رقابت های جهانی آمریکا در بهترین شرایط آمادگی قرار گیرم.
وی ادامه داد: اکنون شرایط خوبی دارم و هدف اصلی من نیز کسب مدال طلا در رقابت های قهرمانی جهان است تا بتوانم روند موفقیت خود را با کسب سومین مدال طلا در سال 96 تکمیل کنم.
این وزنه بردار ملی پوش با اشاره به مغرضانه بودن برخی انتقادات از نتایج تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: اصلا قرار نبود در رقابت های قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه در عشق آباد برگزار شد، شرکت کنم و با تصمیم کادر فنی به این مسابقات اعزام شدم و توانستیم قهرمان شویم. بعد از قهرمانی در آسیا برخی انتقادات، قهرمانی ایران را زیر سئوال برد و این در حالی است که انتقادات باید فنی و کارشناسانه و در جهت افزایش انگیزه ملی پوشان باشد.
وی که مدال برنز رقابت های جهانی را در کارنامه دارد در خصوص رقبای اصلی خود در مسابقات جهانی آمریکا خاطر نشان کرد: سطح رقابت های جهانی از آسیا بسیار بالاتر است، اما رقبای اصلی من همان هایی هستند که در آسیا حضور دارند و آنها نیز با تمرینات سنگین و با آمادگی کامل در آمریکا حضور پیدا خواهند کرد.
براری بیان داشت: در حال حاضر رکوردهای شخصی ام به حد نصابی رسیده که در مسابقات جهانی بتوانم مدال بگیرم. برای کسب تجربه به آمریکا نخواهم رفت و اگر لحظه ای اطمینان داشته باشم که مدال نمی گیرم در اردوی تیم ملی حضور نمی یابم.
وی با اشاره به شرایط مالی فدراسیون گفت: با توجه به فاصله کوتاه باقیمانده تا رقابت های جهانی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتظار می رود که از این رشته المپیکی حمایت لازم را داشته باشد.
ملی پوش دسته 105 کیلوگرم ایران ادامه داد: فدراسیون با شرایط مالی طی 45 روز گذشته حقوقی به ما نداده و این در حالی است که بنا به گفته مسئولان فدراسیون، کمیته ملی المپیک تاکنون بودجه ای پرداخت نکرده است.
این وزنه بردار المپیکی در خصوص محسن بیرانوند سرمربی موقت تیم ملی وزنه برداری نیز گفت: بیرانوند از جمله ورزشکارانی است که بعد از خداحافظی از دنیای حرفه ای، به طور کامل از وزنه برداری دور نبود و از مربیان تحصیلکرده است که کار کردن با او راحت است و طی چند هفته گذشته نیز برنامه های فنی خود را در اردوی ورزقان به خوبی پیاده کرده است.
تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران اردوی چهار هفته ای خود را از 17 تیر ماه در شهر ورزقان در آذربایجان شرقی آغاز کرد.
ملی پوشان خود را برای حضور در بازی های داخل سالن آسیا (شهریور) به میزبانی ترکمنستان و پیکارهای قهرمانی سال 2017 جهان در آمریکا (اوایل آذر) آماده می کنند.
همچنین دومین مرحله از اردوی تیم ملی دانشجویان برای شرکت در بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان همزمان با تمرینات تیم ملی بزرگسالان کشورمان در شهرستان ورزقان در حال برگزاری است و کیا قدمی، محسن دادرس و میلاد رهبری نژاد از تیم دانشجویان ایران در این اردو حضور دارند.
مجید عسگری، جابر بهروزی، صالح چراغی، مرتضی بیگلری، مسعود چترایی، علی مکوندی، رضا زارعی، محمد زارعی، سید ایوب موسوی، علیرضا سلیمانی، سهراب مرادی، محمدرضا براری، بهداد سلیمی، رامین ربیعی و همایون تیموری ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی هستند که رامین ربیعی به دلیل مصدومیت به تهران منتقل و رضا زارعی نیز از جمع ملی پوشان کنارگذاشته شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**
خبرنگار: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی

نظر شما