شناسهٔ خبر: 20557528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هدف از عملیات عرسال، اخراج تروریست‌ها از منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان: هدف ما از جنگ در جرود عرسال بیرون راندن تروریست های موسوم به جبهه النصره از منطقه است.

صاحب‌خبر -
تبریک دبیرکل حزب الله لبنان به فلسطینیان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما   به نقل از  شبکه المیادین سید حسن نصر الله ، دبیر کل حزب الله لبنان سخنرانی امشب خود را با تبریک به اهالی قدس شریف و فلسطینی ها آغاز کرد و دفاع آنان از قدس و پیروزی را به آنان تبریک گفت.

سید حسن نصر الله از سید عبدالملک بدرالدین، دبیرکل انصارالله یمن به خاطر اعلام حمایت و ایستادگی در کنار نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین تشکر و تقدیر کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: راهپیمایی های مردمی در یمن در حمایت از مسجدالاقصی بزرگترین راهپیمایی در کشورهای عربی بود.

وی افزود: هدف ما از جنگ در جرود عرسال بیرون راندن تروریست های موسوم به جبهه النصره از منطقه است.
سید حسن نصر الله افزود: نبرد نیروهای مقاومت در جرود عرسال تصمیمی بود که خودمان اتخاذ کردیم و نه ایران و نه سوریه در این تصمیم دخالتی نداشتند.  اقدام ارتش لبنان در اطراف عرسال و جرود در محقق شدن این پیروزی ها بسیار کار ساز بود. 

سید حسن نصر الله اظهار داشت: ما در آستانه یک پیروزی نظامی خیلی بزرگ  در نبرد علیه تندرو ها در مرز سوریه و لبنان هستیم. نبرد در جرود فلیطه میان نیروهای مقاومت با نیروهای ارتش سوریه مشترک بود و نیروهای ما در کنار آنان دوشا دوش جنگیدند. نیروهای ارتش لبنان مانع نزدیک شدن افراد مسلح به اردوگاه آوارگان شدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان می گوید اعضای جبهه النصره در مرز لبنان - سوریه در منطقه جرود عرسال « عملا شکست خورده اند » و فقط بخش کوچکی در دست آنها باقی مانده است و اگر ارتش لبنان درخواست کند حزب الله آماده تحویل دادن مناطقی است که در مرز لبنان-سوریه از جبهه النصره گرفته است و همچنین حزب الله آماده همکاری با دولتهای لبنان و سوریه در مورد عقب نشینی تندروهای اهل الشام از مناطق مرزی «در هر زمانی » است.
سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان می گوید حزب الله هم اکنون در حال فعالیت در دو حوزه است « اول در جبهه نظامی و دوم در مذاکرات» . روز سه شنبه « مذاکرات جدی » تحت رهبری مقامات لبنانی در مورد عقب نشینی تندروها شروع شد اما تقاضاهای جبهه النصره هنوز « خیلی از واقعیت فاصله دارد.»

نظر شما