شناسهٔ خبر: 20557484 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خبرهای کوتاه ورزشی

کردستان قهرمان رقابت های بسکتبال نوجوانان منطقه 6 کشور شد

سنندج- ایرنا- قهرمانی کردستان در رقابت های بسکتبال نوجوانان منطقه 6 کشور، انتصاب پیمان محمدی ورزشکار دهگلانی به دبیری کمیته کشتی پهلوانی کشور و دعوت کشتی گیر سنندجی به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور، برخی از خبرهای ورزشی استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رقابت های بسکتبال نوجوانان منطقه 6 کشور سوم مرداد در سنندج به پایان رسید و تیم کردستان با برتری مقابل تیم های ایلام، همدان و کرمانشاه عنوان قهرمانی را بدست آورد.
نماینده استان کردستان با کسب این عنوان قهرمانی به مرحله بعدی صعود بسکتبال نوجوانان کشور صعود کرد.
مبین رضایی، پویا محمدی، هیمن رضایی فر، ادیب سبحانی، کاردو محمدی، سینا شریعتی، امیررضا آراسته، علیرضا مرادی، فراز ویسی، متین رستمی، ارشاد وکیلی و شایان ترابیان در قالب تیم کردستان در این رقابت ها حضور داشتند.
فرزاد امیری و حجت حزین به عنوان سرپرست و مربی، تیم کردستان را هدایت و مربیگری می کردند.

** پیمان محمدی ورزشکار دهگلانی دبیر کمیته کشتی پهلوانی کشور شد
پیمان محمدی ورزشکار دهگلانی از سوی دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای به عنوان دبیر کمیته کشتی پهلوانی کشور منصوب و معرفی شد.
در حکم دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای خطاب به پیمان محمدی آمده است: با توجه به تخصص و تجربیات ارزنده و نظر به سوابق درخشان جنابعالی به موجب این حکم به عنوان دبیر کمیته کشتی پهلوانی فدراسیون منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند منان در راستای خدمت به ورزش و ایین پهلوانی ایران زمین موفق باشید.
محمدی که خود از کشتی گیران باسابقه و صاحب عنوان در کشور است با توجه به حضور چندین ساله در میادین بین المللی و کشوری به این مسند منصوب شده است.
این قهرمان دهگلانی مهر گذشته در دومین دوره رقابت های ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی جهان که به میزبانی اندونزی برگزار شد توانست نشان رزین طلای کشتی پهلوانی را کسب کند.

**عملیات ساخت خانه بوکس کردستان در شهر سنندج آغاز شد
کلنگ احداث خانه بوکس کردستان روز چهارشنبه با حضور استاندار و مسئولان استان در مجموعه ورزشی تختی سنندج بر زمین زده شد.
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این آیین گفت: کردستان در رشته بوکس دارای پتانسیل ها و استعدادهای فراوان است که در کشور به صورت مستمر در رده های سنی مختلف صاحب عنوان بوده است.
حامد جولائی افزود: جلسات زیادی با هیأت بوکس استان کردستان برگزار کردیم و به این نتیجه رسیدیم که محلی در شأن ورزشکاران و قهرمانان احداث کنیم.
وی به اعتبار اولیه 10 میلیارد ریالی خانه بوکس کردستان اشاره کرد و گفت: پنج میلیارد ریال از این اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان سنندج و پنج میلیارد ریال دیگر آن از محل مالیات ارزش بر افزوده در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: برای تکمیل و راه اندازی خانه بوکس کردستان 20 میلیارد ریال برآورد شده است که امیدواریم تا پایان سال 97 به بهره داری برسد
جولایی گفت: در نظر داریم پس از تهیه نقشه و مشخصات طرح، ساخت این پروژه را هر چه زودتر آغاز کنیم.
هم اکنون هزار و 100 بوکسور سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.

** کشتی گیر سنندجی به اردوی تیم ملی بزرگسالان کشور دعوت شد
سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی فرنگی کشور 25 ورزشکار را در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 کیلوگرم به اردو تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد.
از سوی کادر فنی فدراسیون سامان عزیزی کشتی گیر فرنگی کار کردستانی وزن 85 کیلوگرم نیز به این مرحله از اردو دعوت شد و خود را برای حضور در رقابت های جهانی فرانسه آماده می کند.
این کشتی گیر سنندجی عناوین مختلف رقابت های جهانی، بین المللی و کشوری را در کارنامه ورزشی خود دارد.
ملی پوشان دعوت شده به مدت 14 روز زیر نظر علی اشکانی سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشتی فرنگی کشور به تمرینات تکنیکی و تاکتیکی می پردازند.
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از 6 تا 19 مرداد در محل خانه کشتی شماره یک مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.
رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان نیز از 30 مرداد تا 4 شهریور در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*

نظر شما