شناسهٔ خبر: 20550731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین:

طرح بازتوانی نیروگاه شهید رجایی قزوین اجرا می شود

قزوین- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین گفت: طرح بازتوانی نیروگاه شهید رجایی قزوین با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و تولید ۱۳۶۰ مگاوات برق اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرهور در جلسه مدیران صنعت آب و برق با استاندار و قائم مقام وزیر نیرو که روز چهارشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای سوخت نیروگاه تخصیص داده شد که در مدت ۲۶ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی گفت: امسال نیز برای کاهش آلایندگی های زیست محیطی یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه تخصیص داده و مصرف شد و بیش از ۹۰ درصد سوخت نیروگاه به گاز تغییر یافته است.

فرهور تصریح کرد: برای تامین آب مورد نیاز نیروگاه در همکاری با شرکت مادر تخصصی طرحی را اجرا می کنیم تا بتوانیم از پساب شرک های صنعتی پس از تصفیه در نیروگاه استفاده کنیم.

طرح بازتوانی نیروگاه شهید رجایی قزوین اجرا می شود

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین یادآورشد: با اجرای طرح بازتوانی نیروگاه شهید رجایی قزوین و ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی G.CLASS با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان بزودی اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: خط تولید این نیروگاه ۱۳۶۰ مگاوات است که در مدت دو سال راه اندازی می شود.

فرهور تصریح کرد: با اجرای طرحهای توسعه و عمرانی در نیروگاه شهید رجایی قزوین میزان تولید سالانه انرژی به ۲۰ میلیارد کیلووات ساعت خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح ها میزان مصرف سوخت گاز در نیروگاه نیز به ۴ میلیارد مترمکعب خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین بیان کرد: با اجرای طرح های بازتوانی میزان مصرف آب در نیروگاه از ۱۵ صدم لیتر به ۱۱ صدم لیتر در کیلو وات ساعت خواهد رسیدو تلاش می کنیم این میزان به ۸ صدم درصد در هرکیلو وات ساعت کاهش یابد.

در این نشست داود محمدی و بهمن طاهرخانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران آب منطقه ای، آبفای روستایی و شهری و شرکت توزیع نیروی برق استان هم حضور داشتند.

نظر شما