شناسهٔ خبر: 20550343 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تونل ضربعلی زاده افتتاح شد

تونل و زیرگذر ضربعلی زاده با هفت پروژه عمرانی دیگر در پایتخت با حضور شهردار تهران به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

تونل ضربعلی زاده، هفتمین تونل شهری است که در منطقه 16 تهران و بین دو محله نازی آباد و خزانه به طول 550 متر به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی احداث تونل ضربعلی زاده از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون ساکنان محله های نازی آباد و خزانه شاهد افتتاح این تونل هستند.

یکی از دلایل احداث این تونل در محدوده خیابان شهید رجایی، بن بست بودن محله خزانه و نازی آباد بود که ساکنان محله خزانه برای عبور و تردد به محله شان مجبور بودند از خیابان بعثت و پایانه جنوب عبور کنند همین مشکلات عدیده و ترافیک سنگینی را ایجاد می کرد.علت بن بست بودن این محله نیز عبور خط راه آهن و مترو بود.

با بهره برداری از این معبر زیرزمینی شاهد گشایش ترافیک و ارتباط بین محلات نازی آباد و خزانه خواهیم بود و در اجرای تونل نیز 170 شمع، 32 هزار متر مکعب خاک برداری و 7600 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

در حاشیه این مراسم هفت پروژه عمرانی دیگر از جمله مقاومت سازی و بهسازی پنج پل سواره رو از جمله پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با خیابان ملاصدرا، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه کردستان، پل تقاطع بزرگراه صدر با خیابان دکتر شریعتی، پل تقاطع بزرگراه صدر با بزرگراه شهید مدرس، پل تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه امام علی، ساماندهی و احیای رودخانه ورد آورد و ایمن سازی بستر رودخانه کن انجام شد.

برای اجرای تونل ضربعلی زاده حدود 20 میلیارد تومان، برای مقاوم سازی و بهسازی پنج پل سواره رو شهر 10 میلیارد تومان و برای ساماندهی رودخانه ها هم 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

نظر شما