شناسهٔ خبر: 20548368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه هماهنگی اربعین حسینی

اربعین سرور و سالار شهیدان، مانوری عظیم برای نشان دادن عظمت اسلام و ارادت مسلمانان به اهل بیت عصمت و طهارت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستان، نماینده، ولی فقیه در استان کُردستان در جلسه هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه همواره در طول تاریخ زیارت اربعین دارای شکوه وعظمت بوده است، گفت: گرامیداشت اربعین، نشان دهنده آزادی و عدالت خواهی اسلام و مسلمین است. جلسه هماهنگی اربعین حسینی
حجت السلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) ، الگویی جهانی برای مسلمانان است، گفت: این پیاده‌روی بزرگ‌ترین پیاده‌روی و حرکت مردمی در جامعه به شمار می‌رود.
وی پیاده‌روی اربعین حسینی را بزرگترین اجتماع بشری عنوان کرد و گفت: وحدت و یکپارچگی در اجرای صحیح برنامه برای برگزاری موکبهای استان و خدمت رسانی به زائران ضروری است.
حجت السلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: بحث عاشورا، کربلا و هر آنچه که برای امام حسین (ع) اتفاق افتاد، همه خواست خدا بود و امام حسین هر آنچه از مال و فرزند داشت در راه امر به معروف و نهی از منکر گذاشت.
نماینده، ولی فقیه در استان کُردستان در ادامه به آغاز دهه کرامت و روز دختر اشاره کرد و به اهمیت سفر حج در روزهای آینده و اعزام زائران ایرانی اشاره کرد و گفت: روح حج با حضور حجاج ایرانی شکل می‌گیرد و حج به هیچ وجه ربطی به عربستان ندارد و مکه و مدینه ازآن تمام مسلمانان جهان است. 
در ادامه حجت الاسلام سادات، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با بیان اینکه موکب اربعین کُردستان با همت و تلاش دسته جمعی مردم و مسئولین استان کُردستان سال گذشته جهت ارایه خدمات به زائرین پیاده روی اربعین حسینی (ع) مقام اوّل کشوری را به دست آورد.
وی همچنین از آمادگی موکب کُردستان برای ارائه خدمت به زائران اربعین در سالجاری خبر داد.
در ادامه هر کدام از فعالین ستاد اربعین استان به بیان مطالبی در راستای خدمت رسانی بیشتر و با کیفیت‌تر در راستای خدمت به زائران امام حسین خبر داد..

نظر شما