شناسهٔ خبر: 20542718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازداشت 20 فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز با یورش به مناطقی از کرانه باختری رود اردن دستک بیست شهروند فلسطینی را ربودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ؛ جدیدترین اخبار و رویدادهای سرزمین های اشغالی در پی یورش همه جانبه نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.

نظامیان صهیونیست محاصره مسجدالاقصی را بیشتر کردند 
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد نظامیان اشغالگر صهیونیست محاصره مسجدالاقصی را بیشتر کرده و چند بولدوزر را نیز در نزدیکی باب الاسباط مستقر کرده اند.

بازداشت 20 فلسطینی در کرانه باختری
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: ارتش اسرائیل سحرگاه امروز بیش از بیست فلسطینی را در کرانه باختری رود اردن بازداشت کرد.

یورش جدید نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی
­نظامیان رژیم صهیونیستی سه شنبه شب به سوی نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی بعد از ادای نماز عشاء یورش بردند که بر اثر آن ده ها نفر از شهروندان فلسطینی در منطقه باب الاسباط در شرق قدس زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری فلسطینی « وفا » اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیل نمازگزاران را غافلگیر و به آنان در مقابل باب الاسباط نزدیک صحن الغزالی حمله کردند.
نظامیان اسرائیلی با استفاده از باتوم ، نارنجک های صوتی و گاز اشک آور نمازگزاران فلسطینی را هدف قرار دادند.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد سه نفر از زخمیان برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
نظامیان اسرائیلی همچنین فایز ابو رمیله ساکن شرق بیت المقدس را بازداشت و به یک خودرو نظامی منتقل کردند.

سازمان ملل احترام به وضع موجود در شرق بیت المقدس را خواستار شد
در پی تشدید خشونت ها در شرق بیت المقدس و به ویژه اتخاذ تدابیر امنیتی از سوی رژیم صهیونیستی در ورودی مسجد الاقصی ، ­«نیکلای ملادنوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به خاورمیانه (غرب آسیا) احترام به وضع موجود از سال 1967 را در خصوص مکان های مقدس در بخش قدیمی شهر خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از نیویورک ، ملادنوف این اقدام را برای جلوگیری از تبدیل شدن مناقشه اسراییل-فلسطین به «جنگ مذاهب» خواستار شد.
وی در آغاز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص اوضاع خاورمیانه، گزارشی از حوادث یازده روز گذشته (از 14 ژوئیه تا کنون) ارائه کرد. فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در خاورمیانه اعلام کرد اسرائیل با اتخاذ تدابیر امنیتی دسترسی به صحن مسجد الاقصی را از جمله در روز جمعه مسدود کرد که این ماجرا از سال 1969 تا کنون بی سابقه است.دو روز بعد با استقرار  گیت های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی در قدس اشغالی دسترسی به آن را آزاد کرد.

نظر شما