شناسهٔ خبر: 20532062 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:

اشتغال، ازدواج اینترنتی و الگوی مصرف از موضوعات مهم مرتبط با سواد رسانه ای در حوزه جوانان

خبرگزاری شبستان:محمدرضا رستمی گفت: در حوزه جوانان مهم ترین چالش این روزها اشتغال و کسب و کار و کارآفرینی است ، اگر بتوانیم سواد رسانه ای را به خدمت این موضوع دربیاوریم می تواند جاذبه ای برای جوانان، دانشجویان و کارآفرینان باشد.

صاحب‌خبر -

ه گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان جلسه اتاق فکر دومین همایش سواد رسانه ای کشور و جلسه مشورتی اعضای شورای سیاست گذاری دومین همایش سواد رسانه ای و معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور مرتضی موسویان ، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و محمدرضا رستمی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان   و اساتید رسانه برگزار شد.

 

محمدرضا رستمی ، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در سخنانی در این نشست گفت: با رویکرد مسئله محور حرکت کردن در حوزه سواد رسانه ای موضوع مهمی است. به نظر می رسد اگر از این همایش ها نتوانیم غیر از خروجی پژوهشی و علمی چیز دیگری داشته باشیم موفق عمل نکرده ایم، باید در حوزه اجتماعی برای مثال  خانواده ها و  افراد هم سرمایه گذاری کنیم و بعد هم بخش خصوصی که می خواهد در این حوزه سرمایه گذاری کند و اینکه دستگاه های اجرائی کشور هم می توانند ازا ین خروجی ها استفاده کنند.

 

وی توضیح داد: در حوزه جوانان مهم ترین چالش این روزها اشتغال و کسب و کار و کارآفرینی است ، اگر بتوانیم سواد رسانه ای را به خدمت این موضوع دربیاوریم می تواند جاذبه ای برای جوانان، دانشجویان و کارآفرینان باشد.بحث ازدواج های اینترنتی، سایت های همسریابی و همسر گزینی از دیگر موضوعاتی است که می تواند در بحث سواد رسانه ای به آن رسیدگی شود.

 

رستمی تصریح کرد: الگوی مصرف از موضوعاتی است که با بحث تولید ملی و اقتصاد مقاومتی گره خورده است و مسئله دیگری که با آن مواجه هستیم  بحث اوقات فراغت در رسانه ها از موضوعات مهم در حوزه سواد رسانه ای است.

 

نظر شما